Vraag

Hoe Apple TV Hapert op pickx

  • 29 December 2022
  • 42 reacties
  • 2310 Bekeken

Badge

Hoe kan ik ervoor zorgen dat de Pickx App niet hapert op de Apple TV? Het probleem van haperende beelden is er enkel als ik naar Pickx TV kijk. Andere streamingsdiensten zoals Netflix haperen helemaal niet en nooit. Ik heb ondertussen al vele dingen geprobeerd. Zowel bekabeld met UTP als via Wifi. Ik heb ook al alle andere toestellen ontkoppeld van het netwerk zodat enkel nog de Apple TV verbonden was. Niets helpt. Het probleem blijft. Minstens 1 keer per minuut freezed het beeld. Het geluid blijft dan wel altijd doorlopen. Het maakt niets uit of er één of meerdere toestellen gekoppeld zijn op het netwerk. Het probleem blijft en is er enkel met pickx op de Apple TV. Als ik de Android decoder van Proximus aansluit, kent deze dat probleem niet en nooit. Wat doe ik verkeerd? Dit is echt enorm vervelend en iedereen wordt er lastig van. Besluit: Pickx TV Freezed minstens 1 keer per minuut op AppleTV en het geluid blijft doorgaan. Netflix en de andere streamingsdiensten kennen dat probleem helemaal niet op de Apple TV. Enkel de Pickx TV app heeft een probleem.  Kent iemand de oplossing?


42 reacties

Ik heb sinds gisteren geen bevriezing van beeld meer. Wat heb ik gedaan? Mijn apple TV verbonden met een CAT7 netwerkkabel rechtstreeks aan de internet box + een andere snelle HDMI kabel (niet die van de box zelf) Voorlopig is dit voor mij een oplossing.

Soms krijg ik op bepaalde zenders een melding dat ik mijn pincode moet ingeven. Als ik de pincode ingeef, krijg ik daarna een zwart beeld. Ik ga dan naar de pickx app... druk op verwijderen, maar verwijder de app niet echt, maar selecteer “ruim op”. Daarna open ik de app terug en kan ik verder kijken zonder dat ik mij terug inlog. Het zwarte beeld en de vraag voor pincode is verdwenen. Dit moet ik paar keer per week doen, maar voor mij is dit een tijdelijke oplossing. Hopelijk kan Proximus hier een definitieve oplossing voor vinden.

Fijne dag nog

Triest om te zien dat men bij Proximus blijkbaar niet bij machte is een goed werkende app te ontwikkelen. Eerst hadden wij de nieuwste proximus decoder op android, gemiddeld 1 maal per avond te herstarten vanwege desynchronisatie geluid met beeld, ± 2 keer vastlopen per week. Vanwege goede ervaringen met Apple Tv een nieuw toestel aangekocht, groot was echter de teleurstelling dat hierop de proximus App nog waardelozer is dan op android. Proximus zou zijn TV beter gratis aanbieden tot alle problemen van de baan zijn. Dit is gewoon de schaamte voorbij.

Badge

Ik ben in de shop geweest. Enkele merkwaardigheden

1) de verkopers weten van de problemen.

2) als een klant vraagt naar de aplle tv mag een verkoper niets van de problemen zeggen tegen de klanten.

3)positief is wel dat die verkopers zelf nooit de Apple tv zullen  voorstellen aan de klanten. 

4) toen ik zei dat ze het beter niet meer zouden verkopen zei men enkel ja. 

5) ja het is al lang een probleem.... maar mogelijks liegt het gewoon aan de servers en niet aan Pickx of de Apple tv. Dit omdat de fout telkens op hetzelfde moment terugkomt. En mogelijk ook als je met 2 Apple TV naar hetzelfde zou kijken in replay of opnamen. Dan zou op dezelfde seconde het beeld haperen. Ook als je nadien zou terugspoelen dan zou ook terug op dezelfde seconde de hapering terugkomen. Men denkt daar eerder aan serverproblemen dan aan softwareproblemen. Men denkt dat de opnames slecht worden opgeslagen.  Daarom stelt het probleem zich zowel bij opnames als in replay. (Iemand melde hier ook iets gelijkaardig toch?) Maar moet dit dan een jaar duren?

 

Louter ter bijkomende info:

Chroma is een term die verwijst naar de kleurinformatie van een videosignaal. Chroma subsampling is een methode om de hoeveelheid chroma te verminderen om bandbreedte te besparen. Hoe hoger de chroma, hoe meer kleurdetails er zijn, maar ook hoe meer bandbreedte er nodig is.
Voor Apple TV 4K kun je de chroma instelling aanpassen in de video- en audio-instellingen. De standaardwaarde is 4:2:0, wat betekent dat de chroma wordt gehalveerd in zowel de horizontale als de verticale richting. Je kunt ook kiezen voor 4:2:2, wat betekent dat de chroma alleen wordt gehalveerd in de horizontale richting. Dit kan de scherpte van gekleurde tekst, de gebruikersinterface en games verbeteren. Sommige tv’s ondersteunen echter geen 4:2:2 chroma op 4K-resolutie met HDR en 60 Hz. In dat geval moet je een lagere resolutie, kleurdiepte of beeldsnelheid kiezen, of teruggaan naar 4:2:0.

Het is belangrijk om te weten dat de meeste video-inhoud die je kijkt al is geproduceerd met 4:2:0 chroma subsampling, dus het verhogen van de chroma zal geen verschil maken in de beeldkwaliteit van de video. Het kan wel invloed hebben op de compatibiliteit en stabiliteit van je HDMI-verbinding, dus je moet een goede HDMI-kabel gebruiken die voldoet aan de specificaties.

Ik lees hier problemen over Apple TV van bijna een jaar geleden. De problemen zijn denk ik nog steeds niet opgelost. Ik ervaar hier dezelfde problemen. Regelmatig bevriest het beeld. Met andere apps zoals Disney+ en Streamz heb ik dit probleem niet. Gaat Proximus hier nu eindelijk iets aan doen? 

Sinds een paar dagen na mijn vorig bericht heb ik geen enkel probleem meer op mijn Apple TV. Heb een update gehad  (17.1) en heb het toestel verbonden aan mijn booster. Een probleem kan altijd opduiken, maar op dit moment echt wel tevreden. ☺️👍
 

 

Bedankt voor de uitleg.

Het was inderdaad hetgeen ik mij afvroeg en het vermoeden had dat het probleem bij u en Martege niet identiek het zelfde probleem was, bij Martege is de beschrijving meer zoals er nog voorhebben zelfs met Pickx op iphones, zelfs nadat ook alle software goed ingesteld staat.

Reputatie 7
Badge +3

@Martin  Neen daar staat dit niet op. 

Deze verkocht door Proximus staat het er wel op, net zoals bij smartphone’s verkocht door Proximus die hebben ook al een preinstall van Proximus Apps zoals MyProximus App en Picks App.

We kunnen wij heel veel uitleg krijgen omtrent het probleem, maar één ding staat vast dat je hiermee altijd even ver blijft staan zolang, wat het probleem ook mag zijn, de definitieve oplossing niet aangeboden wordt.
Wat ik wel weet is dat ik via mijn  google HDMI dongle dergelijke problemen niet vaststel en anderen dan weer wel , krijg ik mijn signaal dan binnen via betere servers dan anderen, ik weet het niet? Moeilijk om zelf conclusies te trekken als je zelf de details niet kent waar het schoentje juist wringt.
Enfin wie weet wordt het in 2023 allemaal beter ;-)

Badge

Ik heb ook zo mijn bedenkingen. Maar mogelijks zou de Apple tv connectie maken met andere servers? Wat ik vaststel is dat De Proximus android decoder geen problemen heeft. Enkel Apple TV) gebruikers melden deze problemen..  Voorlopig zijn we dus gebonden aan de decoder.  ... ik zie binnen een jaartje wel. 

Sinds een dikke maand ook Proximus klant. Wij kijken ook Pickx TV via Apple TV, ook wij ervaren de zelfde klachten. 
 

Gaat Proximus hier eigenlijk nog iets aan doen? Of laten ze de klanten met een Apple TV gewoon in de steek?  
 

Mvg,

Reputatie 5
Badge +2

@enzovdj Zou je eens kunnen testen zonder de switch ertussen? 

@Geertlowette Is zowel op de appletv als de app zelfs geüpdatet met de laatste versie?

Hier hetzelfde. Al meermaals gebeld, gechat, etc… iedere keer vallen ze uit de lucht. Problemen? Wij weten van niks. Het enige wat ze dan kunnen doen is de checklist om opnieuw op te starten, alsof we dat niet al 50 keer geprobeerd hebben. 
jammer, na zoveel jaar klant ben ik echt teleurgesteld!!!

Hoe zit het met de beeld- en geluidskwaliteit als je Proximus Pickx via Apple TV gebruikt ipv een decoder?

Ja klopt. Herhaaldelijk zelfs. Dat is iets wat ik altijd onmiddellijk doe.

Badge

Kijk , Toen ik dat ding had, heb ik dat op 5 adressen geprobeerd in verschillende gemeenten. Ik bedoel: Niel, Boom, Vilvoorde, Willebroek. Het komt erop neer dat als je TV replay kijkt dan hapert het beeld Sowieso en het geluid gaat verder. Als je naar opnames kijkt dan zal telkens op identiek dezelfde minuut en seconde het beeld haperen maar het geluid gaat verder. Hoeveel keer je de opname ook herhaalt. Het maakt niets uit of je in Vilvoorde bent of in Boom of in Niel. Die conclusie kon ik trekken na 3 dagen er continu mee bezig te zijn. Ik deed Firmware upgrades, en het was het enige device verbonden met de router via CAT 7 of Cat 6a of Cat 5e. Het maakt geen enkel verschil. Als de opnames op identiek dezelfde minuut en seconde haperen, wat velen ondertussen al gemeld en bevestigd hebben, was mijn conclusie dat er iets mis was met de opnameservers. Waar je ook bant. Het blijft altijd hetzelfde. Ik merk dat er op heden nog steeds niets werd opgelost? Tijdens live TV ging alles snel en vlot en was het heel plezant en aangenaam. Maar tijdens uitgesteld kijken of bij opnames, wordt je spontaan boos en agressief. Het is echt heel irritant en onuitstaanbaar. Zo lang dat niet opgelost geraakt, mag men de apple TV houden. Ook al zit er heel veel potentieel in. Als het werkt, dan wil ik dat wel terug.

Badge

Triest om te zien dat men bij Proximus blijkbaar niet bij machte is een goed werkende app te ontwikkelen. Eerst hadden wij de nieuwste proximus decoder op android, gemiddeld 1 maal per avond te herstarten vanwege desynchronisatie geluid met beeld, ± 2 keer vastlopen per week. Vanwege goede ervaringen met Apple Tv een nieuw toestel aangekocht, groot was echter de teleurstelling dat hierop de proximus App nog waardelozer is dan op android. Proximus zou zijn TV beter gratis aanbieden tot alle problemen van de baan zijn. Dit is gewoon de schaamte voorbij.

Ikzelf heb  nog nooit gemekt of gehoord dat de Proximus decoders vanzelfs opstarten of herstarten en ook niet bij de verschillende adressen waar ik dikwijls ga. TIP: Zet er eens een UPS tussen? voor hetzelfde geld, heb je geen stabiele netspanning of vervuild signaal op je spanningsnet. Een UPS filtert normaal al deze dingen eruit. Vele toestellen hebben tegenwoordig een instelling dat bij een afwijking van de spanning van *% ze heropstarten of zichzelf uitschakelen. Dat zie ik tegenwoordig in vele elektronica. 

Ik heb nu enige tijd Apple tv waar ik pickx op draai. Ik heb al vier keer gebeld met een medewerker die steeds hetzelfde doen. Opstarten, resetten… er is geen verbetering. Ik lees nu dat deze problemen gekend zijn, al heel lang blijkbaar. Mogen we nog een oplossing verwachten of niet? Al jaren trouwe klant bij proximus maar nu voel ik me echt van het kastje naar de muur gestuurd.

 

Apple TV instellingen chroma moet op 4.2.0 staan, op 4.2.2 heb je die haperingen en problemen.

Reeds maanden problemen, en geen verbetering. Die app is absolute rommel.

Badge

Al een hele dag gezocht naar oplossingen. De App verwijdert en terug geïnstalleerd. Andere HDMI-kabels geprobeerd en zelfs andere TV´s en ook andere schermen gekoppeld. Zelfs naar een ander adres gereden. Ook een  proximus TV-klant. Niets helpt. De Pickx app blijft haperen op de Apple TV. Dit is toch compleet waardeloos. Ik ga nog één dag dingen proberen te bedenken en ik breng de Apple TV terug. Er is blijkbaar ook totaal geen support en ik zie op dit forum gelijke klachten van maanden terug. Ik wil niet voor 2 jaar gekoppeld zijn aan Proximus voor iets dat compleet waardeloos is. Dit zorgt voor frustraties bij ons thuis. Mensen worden er lastig van. Wat voor brol is dat? Ik wil geen verbintenis van 2 jaar voor zulke rommel. Als ik het toch moet houden, wil ik enkel feedback geven na een nieuwe release. Momenteel is het waardeloos. Ik ga hiervoor geen verbintenis aan van 2 jaar. No Way. Graag een oplossing!

Reputatie 7
Badge +3

@martege 

dat ligt vermoedelijk aan de software van de pickx app op de Apple TV.

Dit wordt momenteel onderzocht door de experts.

 

Geert

Reputatie 7
Badge +3

@martege

Heb jij je Apple TV pas aangekocht?

Ik heb mijn Apple TV vandaag geïnstalleerd en had ook problemen.

Na 6 uur bezig te zijn en Apple support te hebben gecontacteerd kreeg ik dit antwoord.

Apple TV volledig resetten via instellingen naar fabrieksinstellingen.

Na heropstart de vraag om Proximus Pickx te instaleren en je gegevens in te vullen , overslaan kiezen.

Verder je Apple TV instellen  inloggen of account aanmaken. Als dit is gebeurd via de instellingen naar systeem update op automatisch zetten en software bijwerken selecteren.

Je Apple TV zal dan de recentste software versie downloaden en herstarten.

Na dit is gebeurd naar de Apple App store gaan op je toestel en Proximus Pickx downloaden.

Installeren en inloggen met je proximus account .

Vervolgens terug naar de instellingen van apple TV gaan , naar apps , daar proximus Pickx selecteren en instellingen zetten zoals in deze screenshot

Bevestigen en Apple TV opnieuw heropstarten.

Dan kijken in de instellingen bij Apps dat je deze softwareversie hebt op je Apple TV voor de Pickx App via het tandwieltje rechtsboven in je scherm van de Picks App Technische Informatie gaan.

Bij mij functioneert het nu perfect na 6 uur gesukkel.

Heb het gedurende 3 uren getest , geen problemen ondervonden .

Laat het zeker weten of dit ook bij jou heeft geholpen.

 

Badge

Ja idd. Eergisteren gekocht en al twee dagen erop aan het zoeken. Ik zal morgen uw tips proberen... ps. Kijk ook eens naar de opgenomen dingen. Die haperen nog veel meer. Neem bv thuis of familie . Probeer dat nadien volledig te bekijken. Sommige mensen hebben het alleen bij opnames en replay. Ik kom hierop terug.

Reputatie 5
Badge +2

@Joery79 We geven elk probleem dat zich voordoet met de pickx app door aan de juiste dienst.

Reageer