Het grootste nadeel van Proximus TV (sinds overstap van T'net)

  • 15 March 2018
  • 33 reacties
  • 11214 Bekeken

Reputatie 2
Wij gebruiken nu 2 weken Proximus TV (wij = vrouw, mezelf en jonge dochter)
We zijn het er ondertussen unaniem over eens dat wat het slechtste werkt op Proximus TV, zeker t.o.v. Telenet, het vooruit- en achteruit spoelen in de programma's.
Nochtans een belangrijke feature gezien wij zelf 95% uitgesteld kijken. (niets meer behalve uitzonderlijk het nieuws @ 19u)
Zoals heel veel landgenoten.

Bij Telenet wist ik perfect wanneer ik moest stoppen met spoelen en kon ik op de duur reclames perfect doorspoelen (en dus nét aan het begin uitkomen), ongeacht lange of korte -blokken

Probleem bij is o.a. de weinige frames die getoond worden bij het spoelen, 'plots' krijg je een frame van de ontknoping.... zeker wanneer je op '4x' spoelt, ongelooflijk knoeien voorlopig
Het zou veel duidelijker zijn als er op het scherm zou komen 2x, 4x, 6x, 8x, 12x.... zoals met DVD's in de tijd.
De snelheden die Proximus nu bepaald heeft vind ik gewoon ook niet goed, ik vermoed dat '4x' te snel is. 2x is vis noch vlees.... probleem ook hier: de weinige frames, je hebt er niets aan

Daarnaast kun je niet vertraagd kijken zoals kan bij Telenet (x0,25 , x0,50)
Soms merken we iets herkenbaars op, of een persoon, en willen we eens vertraagd kijken... Kan niet
-> correct me if I'm wrong, ik heb het toch nog niet gevonden dan

Zeer belangrijk: bij telenet kun met de pijltjestoetsen 3 min springen, BIJZONDER handig en een groot gemis nu bij Proximus. Voor sommige reclames... van 6 minuten (ja, zo lang duren ze soms) wist ik dat ik gwn 2x moest op het rechtse pijltje duwen.
Niet echt te begrijpen dat Proximus 'deze kans laat liggen', de knop staat daar te staan.

Ten slotte, wat ik ook zeer handig was was het 'kijken aan 2x snelheid met geluid'
Neem: er is een saaier stukje maar je wil toch nog blijven kijken, kun je bij Telenet 1 keer op spoelen drukken en dan kun je nog perfect blijven volgen aan versnelde weergave.

Bottomline: kijk aub eens goed naar Telenet en de responsiviteit van het vooruit- en achteruitspoelen daar. Onderschat het belang niet van deze functionaliteit(en)

Hoop dat dit geen deal breaker wordt als we er niet aan gewoon raken

Ter info. Wij hebben de decoder v5 mini

This topic has been closed for comments

33 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Het blijft ondertussen zo, dat Proximus met de serveropnames ver op zijn tijd vooruit is. Mijn ervaring met TN is dat die harde schijf van 500GB onstellend rap vol is. Ik heb dan ook nog een PCI-module op de kabel (dus een voordeel bij TN) , zodat ik desnoods zonder de digicorder kan. Met een Smart-TV kan je dan eventueel ook nog één opname programmeren en opnemen op een USB-stick, zodat dan ook 3 gelijklopende opnames kunnen bij TN. Ook de pauzefunctie werkt daarmee (via die USB-stick dan)..
Bij Px kan je met een V5 desnoods nog wel opteren voor de harde schijf, of de korte termijnopnames omzetten naar 2 jaar. Dat doorspoelprobleem blijft inderdaad wél een zorgpunt waar nu eindelijk eens een oplossing moet voor komen. Maar als je de tijdsbalk in het oog houdt terwijl je de reclame doorspoelt, kun je bv. na 5 à 6 minuten verder stoppen. En die grote balk er onder is inderdaad veel te groot.
Dit is wat ik ook altijd doe, na 5 minuten stoppen en dan zit je ongeveer goed.
Reputatie 2
Het blijft ondertussen zo, dat Proximus met de serveropnames ver op zijn tijd vooruit is. Mijn ervaring met TN is dat die harde schijf van 500GB onstellend rap vol is. Ik heb dan ook nog een PCI-module op de kabel (dus een voordeel bij TN) , zodat ik desnoods zonder de digicorder kan. Met een Smart-TV kan je dan eventueel ook nog één opname programmeren en opnemen op een USB-stick, zodat dan ook 3 gelijklopende opnames kunnen bij TN. Ook de pauzefunctie werkt daarmee (via die USB-stick dan)..
Bij Px kan je met een V5 desnoods nog wel opteren voor de harde schijf, of de korte termijnopnames omzetten naar 2 jaar. Dat doorspoelprobleem blijft inderdaad wél een zorgpunt waar nu eindelijk eens een oplossing moet voor komen. Maar als je de tijdsbalk in het oog houdt terwijl je de reclame doorspoelt, kun je bv. na 5 à 6 minuten verder stoppen. En die grote balk er onder is inderdaad veel te groot.


Wij hebben de optie "gratis" 36uur terugkijken... maar je kan alleen terugspoelen. Pure foltering van de 'dierbare proximus klant', waar slaat dit op
[gisteren] Toen ik het programma startte dat ik wou kijken was eerst nog 5min reclame (schatting)... maar, doorspoelen gaat niet. Wat doe ik dan, ik start het eerstvolgende programma uit tv-gids en spoel terug.
Maar dat was 'The voice' of iets dergelijks, een programma van 2 uur. Het duurde de 3 volle minuten om terug te spoelen (max snelheid) !! 180sec gapen op een TV bak.. en de frames/previews klopten voor geen meter. én omdat die frames niet klopten was en een HELS werk om het juiste startmoment terug te vinden... Tv zou moeten ontspannend zijn, zoals bijv. Netflix PERFECT in slaagt.
Allemaal zaken waar ik bij telenet geen probleem mee had. Mijn vrouw, een moderne vrouw van 30j, vindt het ook verschrikkelijk slecht werken...

Je kunt het "voorruit lopen op de tijd" noemen (opnames in de cloud) maar als de uitwerking verschrikkelijk slecht is, blijft dan in de huidige tijd stilstaan ajb.

Ik had trouwens geen keuze, ik bestelde per telefoon en kreeg enkel de keuze voor de v5 MINI (misschien afhankelijk van type abo)

Bedankt voor je poging maar mijn besluit staat muurvast, Px.TV kan mijn niet meer overtuigen. Zelfs voor de helft van de prijs van TN zou ik nog voor TN gaan (en dat is gemeend)
Reputatie 2
Correctie: "vooruit"

Net een verkoper over de vloer gehad.
Ik twijfel ook sterk om naar Proximus over te stappen (Na 20j telenet).
Reden: 45% goedkoper in mijn huidige situatie.

 

Maar als ik dit allemaal lees is mijn keuze iets gemakkelijker me denkt.

Welk pack neem je dan om bij TN om 45% goedkoper uit te vallen.

Ter info: vergelijking met ander operators > klik hier

Wij gebruiken nu 2 weken Proximus TV (wij = vrouw, mezelf en jonge dochter)
We zijn het er ondertussen unaniem over eens dat wat het slechtste werkt op Proximus TV, zeker t.o.v. Telenet, het vooruit- en achteruit spoelen in de programma's.
Nochtans een belangrijke feature gezien wij zelf 95% uitgesteld kijken. (niets meer behalve uitzonderlijk het nieuws @ 19u)
Zoals heel veel landgenoten.

Bij Telenet wist ik perfect wanneer ik moest stoppen met spoelen en kon ik op de duur reclames perfect doorspoelen (en dus nét aan het begin uitkomen), ongeacht lange of korte -blokken

Probleem bij is o.a. de weinige frames die getoond worden bij het spoelen, 'plots' krijg je een frame van de ontknoping.... zeker wanneer je op '4x' spoelt, ongelooflijk knoeien voorlopig
Het zou veel duidelijker zijn als er op het scherm zou komen 2x, 4x, 6x, 8x, 12x.... zoals met DVD's in de tijd.
De snelheden die Proximus nu bepaald heeft vind ik gewoon ook niet goed, ik vermoed dat '4x' te snel is. 2x is vis noch vlees.... probleem ook hier: de weinige frames, je hebt er niets aan

Daarnaast kun je niet vertraagd kijken zoals kan bij Telenet (x0,25 , x0,50)
Soms merken we iets herkenbaars op, of een persoon, en willen we eens vertraagd kijken... Kan niet
-> correct me if I'm wrong, ik heb het toch nog niet gevonden dan

Zeer belangrijk: bij telenet kun met de pijltjestoetsen 3 min springen, BIJZONDER handig en een groot gemis nu bij Proximus. Voor sommige reclames... van 6 minuten (ja, zo lang duren ze soms) wist ik dat ik gwn 2x moest op het rechtse pijltje duwen.
Niet echt te begrijpen dat Proximus 'deze kans laat liggen', de knop staat daar te staan.

Ten slotte, wat ik ook zeer handig was was het 'kijken aan 2x snelheid met geluid'
Neem: er is een saaier stukje maar je wil toch nog blijven kijken, kun je bij Telenet 1 keer op spoelen drukken en dan kun je nog perfect blijven volgen aan versnelde weergave.

Bottomline: kijk aub eens goed naar Telenet en de responsiviteit van het vooruit- en achteruitspoelen daar. Onderschat het belang niet van deze functionaliteit(en)

Hoop dat dit geen deal breaker wordt als we er niet aan gewoon raken

Ter info. Wij hebben de decoder v5 mini

Ondertussen 2 jaar later, nog steeds hetzelfde probleem! Sinds eergisteren overgestapt van Telenet en nu al twijfels...

Reputatie 7
Badge +3

@vdc  Dag vreemd dat dit problemen geeft. Vragen over TV Replay | Proximus. Groetjes luc