Beantwoord

Herstarten van een programma op web-tv


Reputatie 1
Als ik "uitgesteld" (in px-taal: herstarten programma)) wil kijken op web-tv op mijn desktop , stopt de uitzending na 1 à 2 minuten. Zelfs als ik dan nogmaals de uitzending herstart, stopt het na 1 à 2 minuten met bevroren beeld en klank.
Ik vermoed dat dit ergens te maken heeft met het leeglopen van de "buffer"stream. Op TV zelf heb ik hier geen last van , enkel dus via de TVwebapplicatie op de desktop.
Hoe verhelpen? Dank voor alle suggesties enn ervaringen terzake.
icon

Beste antwoord door SamuelD 7 May 2019, 17:25

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

10 reacties

Ter info: je bent zeker niet de enige want er komen hier dikwijls klachten van de zelfde aard als de uwe, ik weet niet in hoeverre ze Proximus daar een oplossing al voor hebben, maar hopelijk kunnen de Proximus medewerkers je verder helpen als ze op je post hier langskomen.
Reputatie 7
Badge +4
@TheGerman1 Bekijk je deze programma's dan via de site proximustv.be of toch via de app ? In welke browser ? Heb je al in een andere browser geprobeerd ? Live TV kijken op de PC geeft geen problemen ?
Reputatie 1
Via Proximustv.be en in Chrome.
Live TV kijken geen probleem; Soms gebeurt het ook dat ik een programma gewoon niet kan herstarten (zelfs niet dus wanneer mogelijkheid aangeduid door symboolpictogram), in het "3-puntjesmenu" verschijnt dan enkel "Lees meer". Tot 2 weken geleden kon ik zelfs ook niet een programma live bekijken maar door support Proximus werd dit in orde gebracht; helaas liep ik dan aan tegen het eerst geschetst probleem nl. dat na 1 à 2 minuten de stream vastliep. In een andere browser zelfde probleem. Ik heb een glasvezelmodem en bbox3+, installatie proximus dateert van 25/02/2019.
Reputatie 7
Badge +4
Via Proximustv.be en in Chrome.
Live TV kijken geen probleem; Soms gebeurt het ook dat ik een programma gewoon niet kan herstarten (zelfs niet dus wanneer mogelijkheid aangeduid door symboolpictogram), in het "3-puntjesmenu" verschijnt dan enkel "Lees meer". Tot 2 weken geleden kon ik zelfs ook niet een programma live bekijken maar door support Proximus werd dit in orde gebracht; helaas liep ik dan aan tegen het eerst geschetst probleem nl. dat na 1 à 2 minuten de stream vastliep. In een andere browser zelfde probleem. Ik heb een glasvezelmodem en bbox3+, installatie proximus dateert van 25/02/2019.

Ik heb het doorgegeven aan de betrokken dienst, van zodra ik antwoord krijg laat ik je hier iets weten.
Reputatie 1
@SamuelD : ik heb nu het afgelopen uur wat testen gedaan en tot mijn grote blijdschap blijkt het beschreven euvel verdwenen te zijn, ik kan programma's via Web TV in Chrome nu herbekijken en lopende programma's herstarten vanaf het begin. Hout vasthouden ! Dank je wel !
Reputatie 7
Badge +4
Blij dit te horen! Veel kijkplezier!

Grtjs,

Charlotte
Reputatie 1
Ivm herstarten van een programma toch een eigenaardigheid die blijft:

als ik bvb. het Tv-journaal herstart om 19u10 (journaal van 19u) dan kan ik wel van in het begin kijken doch om het voorziene (in tv-gids) einduur vh programma (19u30 bvb) wordt er plots overgeschakeld naar live-uitzending, m.a.w. ik zie dan de laatste 10 minuten vh journaal niet meer. Dit is systematisch zo in de webbrowser , niet als ik tv-kijk via mijn televisie (via decoder ).
Is hier een uitleg voor en hoe verhelpen? Dank voor alle feedback , ik kan toch de enige niet zijn?
ik denk inderdaad dat dit nog altijd een bug is die nog niet opgelost is.
Reputatie 1
Dank voor je reactie Martin, maar is deze bug gelogd? Want is toch al even ongoing; ik vind het raar dat niet meer gebruikers dit melden maar misschien heb ik op het forum niet voldoende gezocht.
Persoonlijk gebruik ik deze herstart-functie vaak omdat ik het nieuws van 19u meestal niet "haal" en deze op pc kijk. :-)
-
In ieder geval werd het al gemeld aan de helpdesk 0800 22 800 en ook lezen de Proximus medewerkers wel mee wat er gepost wordt en als dit nog niet gekend zou zijn wordt dit ook dan doorgegeven aan de bevoegde dienst.