Beantwoord

Hernieuwde zender instelling van Proximus

  • 26 April 2019
  • 6 reacties
  • 1674 Bekeken

Reputatie 2
Ik heb een probleem bij het herpositioneren van de Proximus TV-zenders.
Sinds de herschikking door Proximus (voor ons gemak??? men vergeet dat we rond de 80 zenders opnieuw moeten instellen), krijg ik ZES-TV niet op de door mij aangeduide plaats. Steeds springt die zender naar preselectie 16, daar waar ik hem - zoals voorheen - op preselectie 36 wil hebben. Eigenaardig genoeg heb naast RTBF2 die ik op 16 programmeerde nogmaals preselectie 16 maar dan met ZES-TV. (dus 2x 16 op de afstandsbediening, eerst RTBF2 en dan met Program+ springt hij weer op 16 met ZES-TV)
Reeds 2X gemeld bij 0800/22800. Eerst keer moest ik teruggaan naar de standaard zender instelling en de decoder afkoppelen. Maar dat hielp niet. Laatste keer 25/4 moest ik de decoder resetten en ook de modem werd ook gereset, geen oplossing, dus werd alles genoteerd en zou worden doorgegeven aan bevoegde technici. Ik wacht op antwoord en hopelijk een oplossing.
Daarenboven verdwijnen nog andere geprogrammeerde zenders nadat ik de nieuwe instelling heb bevestigd. Ook andere zendernummers staan dubbel bvb. 26 en 105. En misschien verder ook maar ik heb niet specifiek gezocht.
Is er iemand die ook met dit probleem te maken heeft? Volgens de mevrouw van 0800/22800 ben ik een speciaal geval??!!!
icon

Beste antwoord door Charlotte.D 30 April 2019, 18:05

Bekijk origineel

6 reacties

Ter info:
Nee je bent zeker niet alleen problemen werden hier ook door anderen gemeld op het forum, ik weet echter niet of Proximus daar een oplossing voor heeft of aan een oplossing werkt.
Louter als bijkomende info:
►De volgorde van de tv-zenders veranderen.
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_ch_order_set/particulieren/support/televisie/proximus-tv-gebruiken/instellingen-aanpassen/de-volgorde-van-de-tv-zenders-veranderen.html
►Zenderlijst voor Vlaanderen
https://www.proximus.be/dam/jcr:92da390c-1b01-4996-9efb-6e9cde6e3dae/cdn/sites/iportal/documents/pdfs/res/zenderlijst-vlaanderen-april-2019~2019-04-17-12-46-53~cache.pdf

►Zenderlijst voor Wallonië en in Brussel
https://www.proximus.be/dam/jcr:a2dc3c04-d6fb-4c34-b5d9-d17b156bb0e0/cdn/sites/iportal/documents/pdfs/res/zenderlijst-wallonie-brussel-april-2019~2019-04-17-12-46-30~cache.pdf
Reputatie 2
Beste Martin,
Dank voor uw reactie.
Uiteraard, beste Martin, weet ik hoe ik de zenders moet instellen, anders zou RTBF 2 niet op 16 komen te staan. In de standaard opstelling van Proximus staat die zender heel ver achteraan, ik denk 41 of zoiets.
Toch bedankt om het ter info mee te geven.
Groetjes,
Ik vraag het alleszins ook nog eens na bij de betrokken diensten voor jou 😉
Reputatie 2
Badge
waarschijnlijk zal er ook nooit een oplossing voor komen want van zolang ik weet is dit al zolang Belgacom bestaat. En moet het dus nog uitgevonden worden; En daar zijn we al vele jaren verder als men vanmiddag begint. Ik ben gisteren bij een buur geweest die de nieuwe box van Telenet heeft ontvangen. Is wel interessant, maar ziet er op het eerste zicht erg ingewikkeld uit.
Reputatie 7
Badge +2
Zelf de zendervolgorde instellen is al altijd een probleem geweest. En ik zie het dus echt niet zitten om ze terug te gaan instellen. Dat wordt misschien de druppel om over te stappen. TN zit nu in mijn Brusselse gemeente en de nieuwe box is ook beschikbaar. Ik ga me toch al beginnen informeren. Voorlopig is de wijziging bij mij nog niet uitgevoerd. De voorgestelde volgorde van PX is er niet om het leven van klanten makkelijker te maken. Aangezien zowel basispakket zenders als extra bundel zenders door elkaar staan, is dit een volgorde die gemaakt is om je extra zenders te laten kopen. Puur en simpel. Dat gaat bij mij dus niet lukken.
Reputatie 7
Badge +4
Goeieavond iedereen,

Naar aanleiding van de hernummering van de zenders werd de supportpagina op onze website aangepast. Ons IT team heeft ons ook gemeld dat de zendervolgorde aanpassen ook in dit project geen probleem mag geven.
Maar ik geef hieronder graag de link even door. Test het zeker even uit en geef ons een seintje. We horen graag jullie feedback en kunnen deze altijd naar onze specialisten doorsturen.

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_ch_order_set/particulieren/support/televisie/proximus-tv-gebruiken/instellingen-aanpassen/de-volgorde-van-de-tv-zenders-veranderen.html

Grtjs, Charlotte

Reageer