Vraag

HDR uitschakelen tv box V7

  • 26 October 2020
  • 29 reacties
  • 1597 Bekeken

Is er een mogelijkheid om bij de Pickx  app HDR uit te schakelen? 
Dit vervormt de kleuren op de aangesloten TV (TV zelf heeft geen optie om HDR uit te schakelen/ of andere HDMI poort te gebruiken).

 

Bij apparaatinstellingen is enkel de resolutie aan te passen, maar dit heeft geen effect op de HDR instellingen.


29 reacties

Ok, maar Ik dacht ook aan het naar HD TV zenders kijken met de UHD v7 decoder en dan zal de decoder de transformatie naar UHD doen terwijl als je de decoder op 1080 zet het de UHD TV is die de transformatie doet. 

Ok, maar Ik dacht ook aan het naar HD TV zenders kijken met de UHD v7 decoder en dan zal de decoder de transformatie naar UHD doen terwijl als je de decoder op 1080 zet het de UHD TV is die de transformatie doet. 

Als je de decoder op HD 1080p zet dan zal die enkel een 1080p beeld naar de TV sturen.

Als je de decoder op UHD 2160p zet dan zal die een 2160p beeld naar de TV sturen.

Maar dit is niet noodzakelijk een UHD beeld. Als de bron zoals van een HD zender is dan zal dit van 1080p naar 2160p “uitgeroken / gescaled” worden door de decoder… dit is dan geen UHD… maar 1080p geroken naar 2160p. zeg maar fake UHD.

 

Voor een “echt" UHD beeld moet de bron dus 2160p zijn. Wat nog niet het geval is voor de “TV zenders”

Voor streaming diensten kan het wel zijn dat het in 4k beschikbaar is… zoals er bij Disney+ "titels” in 4k beschikbaar zijn. Bij Netflix & streams heb ik nog niets opgemerkt dat er 4K beschikbaar zou zijn.

@SVG_BE je schrijft:

  1. Als je de decoder op HD 1080p zet dan zal die enkel een 1080p beeld naar de TV sturen.
  1. Als je de decoder op UHD 2160p zet dan zal die een 2160p beeld naar de TV sturen.

nu in geval van PX HD TV uitzendingen 

in je punt 1. dan zal de UHD TV toch het HD TV beeld van zender X upscalen naar 2160p 
in je punt 2. dan zal de UHD decoder toch het HD TV beeld van zender X upsalen naar 2160p 

of zie ik het dan toch nog verkeerd?

Sorry dat ik je hiermee blijf lastig vallen maar ik wil alleen maar zeker zijn of ik het allemaal goed begrepen heb.

@SVG_BE je schrijft:

  1. Als je de decoder op HD 1080p zet dan zal die enkel een 1080p beeld naar de TV sturen.
  1. Als je de decoder op UHD 2160p zet dan zal die een 2160p beeld naar de TV sturen.

nu in geval van PX HD TV uitzendingen 

in je punt 1. dan zal de UHD TV toch het HD TV beeld van zender X upscalen naar 2160p 
in je punt 2. dan zal de UHD decoder toch het HD TV beeld van zender X upsalen naar 2160p 

of zie ik het dan toch nog verkeerd?

Sorry dat ik je hiermee blijf lastig vallen maar ik wil alleen maar zeker zijn of ik het allemaal goed begrepen heb.

Klopt… met de nadruk op “upscalen”. Dus dit is geen “echt” UHD weergave waar je dan naar kijkt.

Het is enkel “echte” UHD als de bron is opgenomen in UHD en dan naar een UHD toestel word verstuurd in UHD resolutie.

Reageer