Vraag

HDR uitschakelen tv box V7

  • 26 October 2020
  • 29 reacties
  • 1580 Bekeken

Is er een mogelijkheid om bij de Pickx  app HDR uit te schakelen? 
Dit vervormt de kleuren op de aangesloten TV (TV zelf heeft geen optie om HDR uit te schakelen/ of andere HDMI poort te gebruiken).

 

Bij apparaatinstellingen is enkel de resolutie aan te passen, maar dit heeft geen effect op de HDR instellingen.


29 reacties

die vraag werd nier nog gesteld maar volgens mij is het niet mogelijk.

Hopelijk kan morgen een proximus forummedewerker je hierover verder info geven of dit al mogelijk is of inde toekomst zal mogelijk worden.

Bedankt voor de reactie, Martin.

 

Dien ik een proximus medewerker te taggen of bekijken zij dit automatisch?

je mag dit altijd doen,  normaal zou iemand van hen hier moeten reageren als je post doorgelezen wordt.

Reputatie 7
Badge +4

Dit is helaas niet mogelijk om uit te schakelen.

Reputatie 2

Dit is helaas niet mogelijk om uit te schakelen.


En komt er in de nabije toekomst een optie om dit uit te schakelen of zal het nooit mogelijk zijn?

Reputatie 7
Badge +4

Momenteel hebben we er nog geen weet van dat dit in de toekomst mogelijk zal zijn. Moest dit veranderen, dan laat ik dit weten.

Ik volg hier even de discussie mee omdat ik gisteren deze decoder V7 in ontvangst genomen heb. Mijn ontgoocheling is nogal groot daar ik met de decoder enkel tv uitzendingen en sportwedstrijden zal bekijken. Bij mijn weten is deze content nog steeds HD materiaal. Zoals reeds werd gezegd pikt de tv het HDR signaal op van de decoder zodat alle content in HDR materiaal wordt meegegeven. Ik moet zeggen dat dit wel mooi lijkt voor reclame en animatiefilms, maar voor live uitzendingen en films vind ik het beeld zeer onnatuurlijk en onrustig, voor mij echt niet kunnen.

Ik heb me reeds suf gezocht in de instellingen van mijn LG oled C9, maar ik merk geen enkele mogelijkheid om de HDR beeldmodus te wijzigen naar de standaard beeldmodus.

Heb gisteren een poging gedaan om een antwoord bij de klantendienst te bekomen, maar men was daar niet van op de hoogte.

Is dit zeker dat de instellingen in de decoder dit niet kunnen uitschakelen? Voor mij zou het een reden zijn om de ruilen naar een klassieke HD decoder indien dit kan.

Alvast dank voor een seintje terug.

Ik sluit mij hier graag bij aan. Heel erg storend dat de V7 altijd een HDR signaal doorstuurt naar de tv.

Dit is totaal onnodig en zelfs storend bij gewone tv uitzendingen die niet voorzien zijn voor HDR. De TV switcht dan automatisch naar HDR stand (uiteraard) en de helderheid op maximaal. Veel te fel om ‘s avonds op het gemak naar tv te kijken. Zonder dan nog te spreken over het extra stroomverbruik, de hogere warmte-afgifte en bijhorende extra slijtage aan de led verlichting.

Een Netflix of Disney+ film (die daarvoor gemaakt is) in HDR, heel graag. Het journaal of een aflevering van FC De Kampioenen, nee dank u.

Als het niet kan om dat dynamisch te maken, geef ons dan op zijn minst de keuze om HDR volledig uit te zetten. Dan neem ik er wel mijn Xbox bij als ik iets in HDR wil bekijken.

 

Reputatie 7
Badge +4

Ik sluit mij hier graag bij aan. Heel erg storend dat de V7 altijd een HDR signaal doorstuurt naar de tv.

Dit is totaal onnodig en zelfs storend bij gewone tv uitzendingen die niet voorzien zijn voor HDR. De TV switcht dan automatisch naar HDR stand (uiteraard) en de helderheid op maximaal. Veel te fel om ‘s avonds op het gemak naar tv te kijken. Zonder dan nog te spreken over het extra stroomverbruik, de hogere warmte-afgifte en bijhorende extra slijtage aan de led verlichting.

Een Netflix of Disney+ film (die daarvoor gemaakt is) in HDR, heel graag. Het journaal of een aflevering van FC De Kampioenen, nee dank u.

Als het niet kan om dat dynamisch te maken, geef ons dan op zijn minst de keuze om HDR volledig uit te zetten. Dan neem ik er wel mijn Xbox bij als ik iets in HDR wil bekijken.

 

hi, ik geef je feedback door aan de betrokken diensten, momenteel is het jammer genoeg niet mogelijk dit uit te schakelen

Reputatie 1

Ik sluit mij hier graag bij aan. Heel erg storend dat de V7 altijd een HDR signaal doorstuurt naar de tv.

Dit is totaal onnodig en zelfs storend bij gewone tv uitzendingen die niet voorzien zijn voor HDR. De TV switcht dan automatisch naar HDR stand (uiteraard) en de helderheid op maximaal. Veel te fel om ‘s avonds op het gemak naar tv te kijken. Zonder dan nog te spreken over het extra stroomverbruik, de hogere warmte-afgifte en bijhorende extra slijtage aan de led verlichting.

Een Netflix of Disney+ film (die daarvoor gemaakt is) in HDR, heel graag. Het journaal of een aflevering van FC De Kampioenen, nee dank u.

Als het niet kan om dat dynamisch te maken, geef ons dan op zijn minst de keuze om HDR volledig uit te zetten. Dan neem ik er wel mijn Xbox bij als ik iets in HDR wil bekijken.

 


Volledig eens met je reactie Phoenixx! Bij mijn ouders kan je HDR ook niet uitschakelen in het menu van hun Philips Oled 4K tv en het beeld is dan ook te donker en minder scherp dan met hun vorige v5 compact decoder. Het beeld vind ik ook te helder met HDR en is voor niets nodig zoals jij zegt. Dus PX breng aub een update uit zodat je HDR kan uitschakelen op de v7 decoder.

Is er nu al een update hiervoor of een andere oplossing?

FYI: Tot hier toe nog geen melding hierover in het topic “V7 stand van zaken” 

Reputatie 7
Badge +4

We volgen hiervoor de Androidstandaarden en zullen dit niet aanpassen. Je kan dit dus best aanpassen op je TV als je problemen ondervindt met deze instelling. 

Hallo iedereen, 

Ik vermoed, bij mij werkt dit toch.

 

1. Klik home

2. instellingen (tandwiel rechts boven)

3. Instellingen toestel

4.aparaatvoorkeuren.

5. Weergave

6. Resolutie

7. Selecteer 1080p60

8. Hij herstart zichzelf , en voila. 

 

Geniet van normale tv

je hebt mss al een recentere software versie 

Middleware-versie PXM-SW-3.90.0 App versie 4.101.3

welke versie heb je op je decoder

We volgen hiervoor de Androidstandaarden en zullen dit niet aanpassen. Je kan dit dus best aanpassen op je TV als je problemen ondervindt met deze instelling. 

Met deze reactie laat je duidelijk weten dat Proximus geld verdienen belangrijker vind dan een degelijk product te leveren aan de klanten.

Het houd helemaal niets in voor een goede programmeur om een optie in het "operating system" van de "HDR" decoder toe te voegen zodat men dit kan aan of uit zetten.

Hallo Proximus.... en dikken vete NUL voor inzet.

Indien je nog op zoek bent om geen HDR te verkrijgen via je v7 decoder ( Android TV box ) dan kan je gebruik maken van een HDMI splitter die HDR niet ondersteund. De v7 decoder zal zo een "toestel" detecteren dat HDR niet ondersteund en zo HDR niet activeren.

Ik kan niet garanderen dat alle HDMI splitters gaan werken, het is echter niet moeilijk om eentje te vinden dat werkt. Ik heb eentje via amazon.de gekocht ( 1 input naar 5 outputs ) dat perfect doet wat ik wil. HDR is niet meer active.

Ik kan via de 5 uithangen op 5 "displays / TV's" tegelijk kijken. Ik gebruik dit om via mijn laptop te kunnen "kijken" als ik op de PC bezig ben. De TV moet dan niet aan staan... die gebruikt meer energie dan de "laptop" en als ik op de PC Bezig ben, dan ben ik toch niet volledig gefocust naar wat er op de "TV" bezig is.

Dus... ga op amazon op zoek naar een HDMI splitter, één met 1input en 2outputs is al voldoende. Let erop dat die 4K aan kan zo kan je ook 4K content bekijken via de v7 decoder ( netflix / disney+ enzo... ) en geen HDR in de specs heeft staan.

En als die niet doet wat je verwacht kan je die "kosteloos" terug sturen en verder zoeken naar een andere. ( gewoon aangeven dat het toestel niet aan de verwachtingen voldoet in de return request )

De goedkoopste zijn meestal de die dat je zoekt.

Deze splitter gebruik ik, HDR is hiermee niet meer active met de proximus v7 decoder ( Android TV BOX )  https://www.amazon.de/-/en/gp/product/B01DZOYH7E/

Reputatie 3

Hallo iedereen, 

Ik vermoed, bij mij werkt dit toch.

 

1. Klik home

2. instellingen (tandwiel rechts boven)

3. Instellingen toestel

4.aparaatvoorkeuren.

5. Weergave

6. Resolutie

7. Selecteer 1080p60

8. Hij herstart zichzelf , en voila. 

 

Geniet van 

 

Ik had ook problemen  en heb deze instelligen ook aangepast zoals hierboven is aangegeven en alles werkt correct.

dank U

Heb je een UHD TV  en doet die dan de omzetting van HD naar UHD?

Reputatie 3

 Philips 4K UHD LED Android TV  , 43PUS7304/12

Bedankt voor je antwoord.
Je ziet dan waarschijnlijk ook geen verschil in beeldkwaliteit nadat je de decoder op 1080/p60 gezet hebt, (ten opzichte van een andere UHD/4K bron)?

Reputatie 3

In elk geval zie ik geen verschil ,het bijzonderst is toch dat het  opgelost is ,dat probleem is sinds verleden week opgedoken met decoder v6 ?,beelduitval tijdens opstarten ,toetsen afstandsbediening werkten niet correct  ,deze is nu omgeruild met decoder.v7 en probleem was er nog ,maar gelukkig opgelost.Spijtig geen meerwaarde op gebied van opnames tijdsduur met de v7.

Heb je een UHD TV  en doet die dan de omzetting van HD naar UHD?

Hallo iedereen, 

Ik vermoed, bij mij werkt dit toch.

 

1. Klik home

2. instellingen (tandwiel rechts boven)

3. Instellingen toestel

4.aparaatvoorkeuren.

5. Weergave

6. Resolutie

7. Selecteer 1080p60

8. Hij herstart zichzelf , en voila. 

 

Geniet van 

 

Ik had ook problemen  en heb deze instelligen ook aangepast zoals hierboven is aangegeven en alles werkt correct.

dank U

Dit werkt mss in combinatie met uw TV… maar als ik de v7 decoder op 1080p zet dan blijft HDR active.

Heb je een UHD TV  en doet die dan de omzetting van HD naar UHD?

Nee. Als je de decoder op 1080 zet dan is het “beeld materiaal” in HD.

Je UHD tv zal dit uitrekken zodat het volle 4k scherm gebruikt word. Maar dit is niet hetzelfde als kijken naar 4K beeld materiaal op een 4k TV

Als je via de v7 decoder naar Disney+ kijkt dan zal je niets meer in 4k kunnen afspellen als je de decoder op 1080p zet…. en dit terwijl Disney+ 4k / UHD materiaal heeft.

Reageer