Vraag

hdmi kabel

  • 6 August 2022
  • 8 reacties
  • 965 Bekeken

Hallo, 

Ik moet mij een nieuwe hdmi kabel aanschaffen van 2 meter.

Klopt het dat er verschillende hdmi kabels zijn? En zo ja, welke moet ik kopen?

Nodig voor decoder met tv te verbinden of verkoopt proximus deze kabels?


8 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Welke HDMI-kabel kies ik voor mijn televisie? (elektrozine.be)

 

Reputatie 1

Ik heb de kabel eens nagekeken die tussen de tv box en de tv gebruikt wordt en het betreft hier een high speed with ethernet type te zijn. In principe zou dit voldoende zijn maar ik heb hem toch vervangen door een ultra high speed cable with Ethernet. Die zou zeker moeten voldoen volgens de link (elektrozine) door M_16 aangegeven. Ik ben eens benieuwd. 
 

Ik ben even benieuwd al u, laat het zeker weten. zo’n problemen met de v7 opsporen is altijd wat giswerk !

NB: Voor een werkende HDMI 2.1 verbinding moeten de kabel, de tv en de aangesloten bron deze versie ondersteunen. In 2019 kwamen de eerste tv’s met HDMI 2.1 ondersteuning uit.

Reputatie 1

Ik was van plan om pas na een week probleemloos kijken terug te reageren. Tot hiertoe heb ik dus nu 3 avonden zonder wegvallen van beeld en dergelijke kunnen kijken. Wel is na enkele minuten nadat de decoder wordt opgezet nog wel even (< 1 sec) een zwart beeld. Maar voor de rest vd avond niet meer. Ik hoop dat het zo blijft. 
om samen te vatten:

verbinding van decoder met bbox via plc,

kabel tussen decoder en tv is ultra high speed  

Blijkbaar is dit alles toch zeer belangrijk. Ik hoop dat het zo blijft. Ik begin er terug vertrouwen in te krijgen  

 

 

Reputatie 2
Badge

Martin,

Bedankt voor interessante info. 

Groeten.

  • Bij de V7 decoder bijgeleverde HDMI kabel is van het type "Shielded High Speed HDMI Cable"
    welke 2160p60 with Rec. 2020 en HDR (en ARC) ondersteunt.
Reputatie 1

Bedankt voor de snelle reactie. 
Ik zal eens rondkijken om zo’n kabel aan te schaffen. 
Maar ik ben er niet van overtuigd dat dit beterschap gaat brengen aan het gestelde probleem. 

Reputatie 7
Badge +5

@Rudolf30 En werkt hij goed?

Reageer