Vraag

HDD uit decoder

  • 20 October 2019
  • 2 reacties
  • 331 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Blijkbaar werd mijn vorige ‘topic’ afgesloten …

Vraag was dus of ik een HDD uit een Decoder V4 kan formatteren om te gebruiken in een desktop.

De aangehaalde suggestie om b.v. Mini Tool Partition Wizard te gebruiken, hielp niet.

In Computerbeheer->Opslag->schijfbeheer is de schijf wel zichtbaar, maar bij de opstart MiniTool, noch van CrystalDiskInfo verschijnt de schijf.

Nog iemand een suggestie ?...


This topic has been closed for comments

2 reacties

Mss kan StijnH, waarbij het wel gelukt is, u dan verder helpen 

zie zijn antwoord hieronder:

Het werkt zonder problemen.
Als je de HDD op een windows-PC aansluit wordt hij niet onmiddellijk herkend (je zal de schijf niet in je verkenner zien staan), vermoedelijk door de aard van de partities.

Ik heb "MiniTool Partition Wizard Free" gebruikt die de HDD wel herkent. Hiermee heb ik vervolgens de bestaande partities verwijderd en een nieuwe partitie toegevoegd.
Nu kan ik de schijf wel gebruiken in Windows

 

Reputatie 2
Badge

@Martin 

Bedankt; deze werkwijze had je als antwoord op mijn vorig topic geschreven, en daarbij vermeldde ik dat ik het zou proberen. Maar blijkbaar was het oude topic al gesloten.

Dus kort: ik probeerde die werkwijze, en kreeg de HDD uit de decoder in het overzicht van schijven niet te zien bij MiniTool.

Ik probeerde het wel als ‘externe schijf’; misschien moet ik het eens proberen als ‘interne schijf’. Al zou dat niet logisch zijn?...