Vraag

Harde schijf decoder

  • 20 September 2019
  • 7 reacties
  • 883 Bekeken

Sinds een paar dagen zijn alle opnames van mijn harde schijf verdwenen en kan ik alleen nog opnemen via de server. Op het overzicht van de opnames zijn twee keuzerondjes foetsie en staan er enkel nog "alle" en "laatste kans". Wie kan dit verklaren?

This topic has been closed for comments

7 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Dag Luciano, meestal gaat dit wijzen op een defect aan de harde schijf. Je kan nog 2 dingen proberen:
  • De decoder herstarten via de schakelaar achteraan
  • De harde schijf van je decoder even uithalen. Je hebt daar een knopje aan de harde schijf die je kan indrukken en dan komt de harde schijf los, dan kan je deze even uittrekken en na enkele minuten mag je deze dan even terug insteken.
Als deze procedures het probleem niet oplossen, dan vrees ik dat de harde schijf niet meer gerecupereerd kan worden en de decoder omgeruild zal moeten worden.
De decoder heb ik al tientallen keer terug opgestart zonder resultaat. Denkt u echt dat iedere kijker een techneut is die een harde schijf uit een decoder kan halen? Ik alvast niet! Ik heb van iemand vernomen dat de software zou gewijzigd zijn zodat de harde schijven buiten spel gezet zijn.
Dat lijkt mij aannemelijker dan dat mijn schijf plots kapot zou zijn. Het is niet de eerste keer dat Proximus software wijzigt zonder de gebruiker voor- en in te lichten. Waarom zou ik tenslotte mijn decoder omruilen als de nieuwe toch geen harddisk meer hebben, ik kan nu ook alles op de server opnemen. En oh ja, nog even zeggen dat ik 20 (twintig) minuten aan de lijn (080022800) heb gehangen zonder respons van de technische dienst. Proximus zou beter in service voor de klanten investeren ipv de CEO veel te veel te betalen!
zit er aan de linker zijkant kan geen hendel waar de harde schijf zit, met die hendel kun je dan de harde schijf uitswappen.
Of als er geen harde schijf aan de linker zijkant zit dan heb je geen V5 decoder misschien.

Nieuwe software waardoor de harde schijf buiten schot gezet wordt, daar heb ik toch nog niet van gehoord, kijk anders eens welke software versie je hebt op je decoder.

Decoder software versie opvragen V5 decoder:
• druk op [menu] van de afstandsbediening
• ga naar [tandwiel symbool] (wat het symbool is voor "Instellingen)"+ druk op [ok]
• scroll naar beneden ▼ tot [systeem] + druk [ok]
• scroll beneden ▼ tot [systeem info] + druk [ok]
en daar kun je o.a. de software versie aflezen
Reputatie 4
Badge +2
Je moet niet echt een 'techneut' zijn om een HD er even uit te halen. In het instructie filmpje laten ze alle handelingen zien die nodig zijn :

Hard Disk
Reputatie 7
Badge +4
Er worden inderdaad soms aanpassingen gedaan aan de software, maar niet zo dat de harde schijf buiten dienst gezet wordt. Probeer inderdaad eens om de harde schijf eruit te halen zoals getoond wordt in het filmpje dat Contron postte. Zo kan je hopelijk je opnames op de harde schijf nog redden. Als dat niet helpt vrees ik dat die schijf defect is zoals hierboven al gezegd. Als al de andere functies van je decoder nog werken moet hij inderdaad niet omgewisseld worden en kan je alles op het netwerk opnemen.
Als bij wonder zijn plots mijn opnames op harde schijf opnieuw verschenen. Begrijpe wie kan! De wegen van God en Proximus zijn ondoorgrondelijk.
Topic afsluiten aub