Vraag

happy house bezoek


Reputatie 3
Badge

Reeds meerdere malen vul ik het formulier in om een happy house bezoek te krijgen steeds de melding dat men mij zo snel mogelijk zal contacteren echter zonder resultaat.Dan vraag ik mij af waarom je een datum en uur moet doorgeven( en dan ook speciaal moet thuis blijven met dit mooie weer)wanneer je bereikbaar bent want medewerker moet beslissen of het nodig is dat er iemand langs komt.

Ik heb alle begrip voor de situatie aangaande covid-19 maar als je van die dienst geen gebruik kan maken zet men deze al dan niet tijdelijk op stop.

Probleem

beeld bevriest regelmatig op tv    

decoder reageert niet meer

als hij dan toch reageert na reset zappen naar andere posten duurt heel lang decoder kan gewoon nummering van op tv niet bijhouden.

bij het zappen naar andere zender allemaal kleurschakeringen en dan slaat hij vast.

in het verleden nog al problemen gehad maar na alles te resetten terug opgelost.

Ik heb alles al van in het begin al meerdere malen geinstalleerd en nadien bij problemen gereset

b-box-3    modem    wifi-bridge  zonder resultaat.

Installatie is volledig draadloos

Dienst happy house mogelijk of andere contacten 

 

 

 


15 reacties

ok bedankt om ons deze updates door te sturen.

Reputatie 3
Badge

@Martin

Zoals beloofd de bevindingen van technieker die deze voormiddag is langs geweest.

Testen van signaal sterkte wifi was maximum,geen onderbrekingen op de lijn ,b-box zou naar behoren werken( maar kan dat er toch problemen mee zijn kon dit nog niet volledig uitsluiten),wifi-bridge zou ook in orde zijn maar ook hier is er geen 100% zekerheid.

Vermoeden van technieker is dat de decoder de schuldige is deze viel uit bij het testen,

hij heeft mijn v5 decoder vervangen door een v5c decoder.( bij aansluiten van deze decoder heeft hij wel de wifi-bridge op STATION gezet stond voorheen op AUTO

De technieker heeft dan gezegd dat er nu een testfase volgt van 24 uur en gaat mij dan morgen opbellen

om te horen of ik nog problemen ondervind ,indien probleem blijft komt hij terug langs en gaat hij zowel b-box als wifi-bridge vervangen,ook heeft hij een telefoon nr van de technische dienst gegeven waarop ik tot 17 juli terecht kan als ik na morgen nog problemen zou ondervinden.

Dit is momenteel de stand van zaken dus nog even afwachten, moest er eventueel iets veranderen laat ik het zeker weten.

 

Reputatie 3
Badge

@jonathandr 

Oke bedankt

Reputatie 7
Badge +4

@jonathandr

dit kan voor mij op woensdag 1 juli, donderdag 2 juli  de hele dag

vrijdag 3 juli maar enkel in de namiddag.

hopelijk kan dit op één van deze dagen .

heb je hiervoor nog verdere gegevens nodig .

Grtz

 


hi, ik heb een afspraak voor je gemaakt voor woensdag voormiddag

Reputatie 3
Badge

@jonathandr 

dit kan voor mij op woensdag 1 juli, donderdag 2 juli  de hele dag

vrijdag 3 juli maar enkel in de namiddag.

hopelijk kan dit op één van deze dagen .

heb je hiervoor nog verdere gegevens nodig .

Grtz

 

Reputatie 7
Badge +4

hi @ronaldo  we kunnen een afspraak voor je maken als je dit wenst met een happy house technieker
kan, je  een aantal voorkeusdatums doorgeven waarop deze kan doorgaan ?

 

mvg

tenzij het ophalen van software niet 100% verloopt zoals het moet, daarom was mijn voorstel om deze rechtstreeks te verbinden.

Reputatie 6
Badge +3

Ik verdenk eerder de decoder zelf die kuren heeft. Want het niet kunnen volgen van zappen is meer een communicatie probleem tussen de afstandsbediening en de decoder zelf. Een reset is heel uitgebreid: alle software wordt gewist van de decoder,software wordt opgehaald van de servers van Proximus,verificatie van de software,installatie van de gedownloade software. Soms kan het zijn dat je puur toevallig een recentere versie van de Pickx software binnenhaalt op jouw decoder. Dat gebeurd altijd gefaseerd.

@ronaldo Ok en bedankt dat je ons verder op de hoogte wilt houden 

Reputatie 3
Badge

@Martin 

Inderdaad het gaat over een v5 decoder,link quality is groen .Van de rest ga ik wijselijk afblijven en wachten tot er een technieker langs komt die hebben meer kennis van zaken.

Hou u zeker op de hoogte van stand van zaken zodra iemand is langs geweest ( hangt natuurlijk ook af van covid-19 wanneer die kan of mag langskomen)

Bedankt om mee te zoeken om tot een oplossing te komen.

ja als je alle toestellen al eens gerest hebt kun je niet veel anders zelf doen.
spijtig dat je geen zo’n lange utp kabel hebt

dus je Link quality licht groen op

  • Perfect signaal (groen licht)Groen = perfect signaal.
  • Correct signaal (geel licht)Geel = goed signaal. Met een bijkomende Wi-Fi Bridge kan de kwaliteit verslechteren.
  • Slecht signaal (rood licht)Rood = zwak signaal. De kwaliteit kan verbeteren door de Wi-Fi Bridge te verplaatsten tot de Link Quality led groen of geel wordt. We raden u aan hem in de hoogte te plaatsen, op een goed verluchte plaats, niet in een kast.

bij mij staat er versie 9.10.18.12 

Maar ik weet nu ook niet of 910.8.100 een latere versie is of niet die versie zegt mij niks.

Het is een decoder v5 dat je hebt veronderstel ik dan zou je mss eventueel eens kunnen proberen om de swapable schijf er eens uit te swappen, wie weet lost dit het probleem niet op.

PS:  zo kun je de harde schijf er uit swappen:

  • Schakel uw decoder uit door op de on/off-knop aan de achterkant van de decoder te drukken.
    verwijder de harde schijf van uw decoder:
    Druk op het pijltje naar boven gericht aan de linkerkant van de decoder.
    Trek de harde schijf uit de sleuf.
     
Reputatie 3
Badge

@Martin 

Jaren geleden had ik gelijk aardige problemen werkte toen nog met ruckus,er is toen een technieker langs geweest en heeft die ruckussen vervangen door een wifi-bridge.

wifi-bridge is verbonden met de decoder,

b-box  is verbonden met blauwe draad vanuit de splitter en gele ethernet kabel met pc (staat wel boven in bureau)

b-box branden alle lampjes die moeten branden ook op de wifi-bridge is dit zo (volledige sterkte van bereik) wifi-bridge staat op auto,lichtje van acces point brand niet.

dus b-box en decoder zijn niet rechtstreeks verbonden dan is dit toch draadloos

wat betreft die update versie als ik die ga raadplegen op mijn tv zie ik nog altijd versie NTE 910.8.100

zou het dan kunnen zijn dat  die toch die nieuwe versie aan het updaten is maar dat hier of daar iets misloopt.Twijfels,twijfels en nog eens twijfels ,ja ken hier ook niet veel van .

Een kabel van 40m heb ik niet liggen om te testen

 

 

@ronaldo

Ik heb alles al van in het begin al meerdere malen geinstalleerd en nadien bij problemen gereset

b-box-3    modem    wifi-bridge  zonder resultaat.

Installatie is volledig draadloos

Ik weet niet goed wat ik hier moet uit besluiten wan je spreekt over een wifi bridge en dan ook installatie is volledig draadloos. 

Ik veronderstel dat je decoder achter de wifibridge aangesloten is, maar als je zegt volledig draadloos dan is dit weer tegenstrijdig.

Indien je decoder achter de wifi bridge aangesloten is, ben je dan in de mogelijkheid om als test met een lange voorlopige netwerkkabel je decoder rechtstreeks aan te sluiten op de bbox om zo te kunnen uitsluiten dat het aan je wifibridge ligt of niet ? 

Er is wel al een recentere  versie 9.10.18.12 (april 2020)

Reputatie 3
Badge

@Martin 

Alvast bedankt voor uw reactie.

 

Dit systeem is voor mij de beste optie je kan zelf bepalen wanneer ze je kunnen contacteren( bij tel contact duurt het uren voor je iemand aan de lijn krijgt) maar wat is het nut als er toch niets mee gebeurd.Actie px is er pas als je hier iets op het forum post.

In afwachting van px misschien weet jij op het volgende een antwoord,als ik nu mijn decoder reset begint die telkens een uitgebreide software update te doen (altijd dezelfde NTE 910.8.100 nu al voor de derde keer)deze morgen was dit nog niet en was alles vrij vlug normaal tot er  een nieuwe blokkage van de decoder was.

 

 

 

 

proximus kan maandag een afspraak met een technieker regelen regelen voor.

In het weekend komen ze hier niet langs

Reageer