Haperingen Pickx

  • 24 August 2019
  • 22 reacties
  • 2701 Bekeken

Beste,

al enkele dagen storing tijdens het kijken naar tv. Beeld blijft hangen en WiFi hapert ook nog wel,eens. Reset van de bbox helpt niet. Wij kijken bekabeld.

22 reacties

Van het proximus team komt er pas maandag terug iemand langs op het forum.

Heb je al eens een herstart gedaan in de volgende volgorde:
  1. decoder stroomloos zetten
  2. bbox reset knopje achteraan ca. 20 sec indrukken tot de lichtjes vooraan uitgaan behalve de linkse power lichtje,
  3. nu wachten de bbox volledig opgestart is en zijn VDSL lichtje continu blijft oplichten
  4. dan de decoder resetten > klik hier
Indien dit geen oplossing geboden heeft kun je ofwel afwachten tot er maandag iemand van proximus je verder helpt of anders kun je ook indien je dit wenst tijdens het weekend bellen naar het gratis nummer 0800 22 800 van de helpdesk.
Moesten er dan nog geen oplossingen kunnen aangeboden worden dan kun je nog beroep doen op een gratis (happy house) technieker die kan langs komen om de zaak eens grondig te onderzoeken en dit kun je ook zelf aanvragen in dit geval namelijk > klik hier dan daar klikken op "Contacteer mij voor een analyse"
Reputatie 7
Badge +3
@Roswitha je mag je klantnummer toevoegen aan je profiel aub, dan kijk ik je aansluiting eens na.

@cwillemb je mag eveneens je klantnummer toevoegen aan je profiel.

Groeten Geert
Geert, net alles toegevoegd.

mvg
Reputatie 7
Badge +3
@cwillemb
De account is gekoppeld, kan je de app eens uittesten?

Geert
Geert, welke app??
@GeertC het gaat bij cwillemb om een decoderprobleem denk ik als ik het goed begrepen heb toch
Reputatie 7
Badge +3
Geert, welke app??

Dus met de app is alles ok, het gaat over je vast tv aansluiting?

Ik meet je aansluiting uit. Heb je de bbox3 en de decoder al eens herstart?
Zijn deze twee toestellen rechtstreeks met elkaar verbonden?

Geert
Bbox en decoder al herstart zelfs reset aan de achterkant.

Alles is bedraad.

momenteel hebben we geen storing meer op deze decoder.
we hebben nog een decoder en hier is geen storing op geweest.

mvg
Ik heb zelfde probleem

Al enige dagen doet mijn recorder raar. Hij blijft heel veel blokkeren. Moet hem heel veel aan en af zetten daardoor. Reageert soms niet of heel traag
Veel problemen soms om mijn opnames te bekijken. Moet soms wel 10 x proberen.
Als ik dan 1 verwijder staat hij er soms opnieuw in. En ook kinderslot code. Ik druk de 4 cijfers in maar neemt er soms maar 1 of 3 aan ofzo. Tegen dat het lukt ...
Reputatie 7
Badge +4
Ik heb zelfde probleem

Al enige dagen doet mijn recorder raar. Hij blijft heel veel blokkeren. Moet hem heel veel aan en af zetten daardoor. Reageert soms niet of heel traag
Veel problemen soms om mijn opnames te bekijken. Moet soms wel 10 x proberen.
Als ik dan 1 verwijder staat hij er soms opnieuw in. En ook kinderslot code. Ik druk de 4 cijfers in maar neemt er soms maar 1 of 3 aan ofzo. Tegen dat het lukt ...


Ik heb je lijn uitgemeten en zie geen storingen, dit wil zeggen dat het signaal alvast goed toekomt tot en met de decoder. Heb je de decoder recent nog eens volledig herstart door deze kort van stroom te onderbreken?
Hoe is je decoder verbonden met de modem? Ik zie dat je 2 decoders hebt, heb je dit probleem op beide decoders?
heb je de reset procedure al eens geprobeerd in de volgorde als beschreven hier > klik hier
Ik zal deze vanavond eens resetten. Het is alleen die in de living. In slaapkamer nooit een probleem. Hoe de recorder is verbonden met modem weet ik niet
Staat je decoder in de living dicht bij je bbox/modem want als die ver uiteen staan heb je wel veel kans dat er nog een draadloze oplossing tussen staat, die kan natuurlijk ook altijd zorgen voor problemen, moesten er van die toestellen tussen staan kun je die gewoon eens zonder spanning zetten en terug opzetten.
Indien het niet opgelost geraakt en je verder moest problemen hebben kun je ok nog altijd een gratis happyhouse technieker aanvragen om bij je thuis alles eens te controleren, hoe je die kunt aanvragen > klik hier
Reputatie 7
Badge +4
@neledewitte012 bijkomend kan je eens alle toestellen volledig herstarten volgens deze procedure: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_restart_global_restart/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/hoe-herstart-u-uw-toestellen-voor-internet-en-tv.html
tussen de modem en decoreer staat 1 muur. Deze decoreer heeft van in begin deze mankementen. Zoals wissen en er toch opnieuw staan. 10 x moeten drukken om naar al de opnames te kunnen gaan want opent niet direct. Kinderslot code niet aannemen. Moet ook tel keer proberen. Maar nu komen er steeds meer bij. Het stilstaand beeld en blokkeren zodat je niets meer kan doen is vervelend. Dit wel paar keer per uur
Reputatie 7
Badge +3
tussen de modem en decoreer staat 1 muur. Deze decoreer heeft van in begin deze mankementen. Zoals wissen en er toch opnieuw staan. 10 x moeten drukken om naar al de opnames te kunnen gaan want opent niet direct. Kinderslot code niet aannemen. Moet ook tel keer proberen. Maar nu komen er steeds meer bij. Het stilstaand beeld en blokkeren zodat je niets meer kan doen is vervelend. Dit wel paar keer per uur

Je hebt twee decoders, heb je deze storingen ook op de andere decoder?

Geert
Neen alleen die beneden.
Heb nog steeds dezelfde storingen.
plots beeld dat vastzit.
Heel traag reageren soms
verwijderen van series. Staan er later weer op. Pas als ik opnieuw op bekijken druk verdwijnen ze
10 x moeten proberen voor ik naar opnames kan.
Enz ...
Reputatie 7
Badge +3
Neen alleen die beneden.
Heb nog steeds dezelfde storingen.
plots beeld dat vastzit.
Heel traag reageren soms
verwijderen van series. Staan er later weer op. Pas als ik opnieuw op bekijken druk verdwijnen ze
10 x moeten proberen voor ik naar opnames kan.
Enz ...


Is hier al eens een technicus voor langsgeweest?

Geert
Neen nog nooit. Waren kleine problemen maar worden steeds vervelender
Reputatie 7
Badge +3
Neen nog nooit. Waren kleine problemen maar worden steeds vervelender

Via deze link kan je een aanvraag doen voor een voor een gratis interventie van happy house.
De technicus krijgt de nodige tijd om alles eens na te kijken dan.

Geert
Dat is via telefoon dan die interventie
kan ik wel eens proberen dan
er is wel al van op afstand gekeken en niks gevonden
Reputatie 7
Badge +4
Nele, deze interventie heet een HappyHouse interventie. Dit is een gratis technieker die langskomt, maar telefonisch wordt eerst een afspraak gemaakt met ons HappyHouse team.

Reageer