Haperingen beeld en klank enkel bij LIVE TV

  • 21 November 2020
  • 54 reacties
  • 1310 Bekeken

Ons beeld hapert steeds bij live TV om de 4 à 5 minuten. Geen probleem met afspelen van opnames of Netflix… Is decoder onafhankelijk , want getest met 2 dezelfde V5 compact versies, allebei bekabeld aangesloten. Natuurlijk ook alle traditionele resets al meerdere malen uitgevoerd (die ken ik ondertussen al uit mijn hoofd), behalve de volledige modem reset die ze altijd aanraden. Hierdoor ben je namelijk ALLE instellingen kwijt, bij mij wil dat zeggen een 30-tal verbindingen terug instellen (verlichting, camera’s, stofzuiger, wasmachine, enz. enz.).

Vermits het enkel bij live uitzendingen voorkomt, lijkt het mij logischerwijze geen kabel of verbindingsprobleem (modem) te zijn, eerder software matig (?).

Heeft iemand ervaring met een gelijkaardig probleem ? Zo ja, hoe is dit opgelost ?


54 reacties

De technicus is langs geweest en heeft een test op de modem gedaan. Met een nieuwe modem van de laatste generatie geen probleem meer…

Afwachten of het permanent is maar ziet er hoopvol uit.

Wat lees je af van versies op je nieuwe bbox

→ Onthaalpagina

Ik heb nog even terug de vorige geplaatst omdat ik alles moet noteren om te kunnen overzetten op de nieuwe. Jammer dat daar geen systemen voor bestaan om dit automatisch te kunnen doen. Ik heb namelijk nogal veel toestellen aangesloten, dus veel vaste IP-adressen in te brengen...

Pas op

Zit er niet iemand op je home netwerk die stiekem meekijkt naar je actie’s “hacking” dit is hier ook gebeurt die hoekjes en vlakjes komen door de verandering in resolutie een niet skilled hacker weet dit niet direct maar je moet dan zelf terug resetten en ie heeft alles. Dus je login je master pass van je router mischien je netflix account… of je twitch account worden geb zulke smeerlappen vliegen aan de galg van mij even ter info M.v.g. Chris

Reageer