Vraag

Haperend TV beeld en internet

  • 16 March 2022
  • 12 reacties
  • 395 Bekeken

Hallo,

Na zowel de modem als de decoder al meerdere malen deze week te hebben gereset, blijft het probleem zich voordoen. Zowel het internet als het TV beeld blijft haperen. Het internet valt om de zoveel tijd weg en het TV beeld bevriest, of worden allemaal kleurrijke blokjes of ik krijg een foutmelding dat de verbinding verbroken is. Na enkele minuten start alles gewoon terug op om dan na enkele minuten gewoon weer uit te vallen.

Heb ondertussen ook al de internetsnelheid getest, wanneer de werkte, en deze geeft 50mbps. Dus goed genoeg om TV te kunnen kijken.

De decoder hangt rechtstreeks vast aan de modem, en de set-up is niet gewijzigd sinds deze hier is geïnstalleerd 10 maanden geleden door een proximus technieker.

Ik veronderstel dat er probleem is met de lijn.

Kan iemand mij verder helpen?

Alvast bedankt.


12 reacties

De proximus medewerkers kunnen je lijn morgen eens bezien op eventuele fouten.

Als het voorvalt blijft je DSL controle lampje op de bbox dan nog continu oplichten.  

Bij het gewone haperen blijven de lichtjes allemaal gewoon branden, als de foutmelding komt dan gaat het internet lichtje knipperen. Bij een lange hapering gaat het dsl en het internet lichtje volledig uit.

je hebt toch geen slechte contacten aan de DSL stekker van je bbox en aan de ander kant die in de DSL splitter steekt (NTP2007/TF2007 Intro aansluitdoos + DSL filter) mss al het RJ11 stekertje er eens uitpluggen en terug steken aan beide kanten.

Heb ik ook al eens geprobeerd, maar zonder succes. Heb ook al eens alle apparaten ontkoppeld en opnieuw aangesloten om te kijken of het een van deze was die de storing veroorzaakte, maar zelfs zonder andere apparaten aangesloten blijft het haperen.

best dan afwachten tot een proximux forummedewerker uit de lijnmeting iets kan analyseren.

Reputatie 7
Badge +4

@Niels VSB Ik heb je lijn nagemeten en er is een probleem op de bekabeling. Ik zal hiervoor een technieker moeten langssturen. Wanneer past dit voor u ?

Kan je hiervoor in je profiel ook een GSM-nr toevoegen zodat de technieker u op voorhand kan verwittigen ? 

Gevraagde privégegevens in je forumprofiel  plaatsen doe je terwijl je op het forum ingelogd bent, en zet je in één van de met “privé” aangeduide tekstvelden.

Enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op “sla wijzigingen op”
( in het vak “Ticket (Privé)” kun je bvb nog bijkomende informatie zetten als dit wilt).

@HadewychT Ik kan mij alle dagen vrijmaken tussen 9u en 18u. Ik heb de gevraagde gegevens aangevuld.

Reputatie 7
Badge +4

@Niels VSB Ik zie dat er ondertussen al een afspraak geboekt is en de technieker nu bij u ter plaatse is. 

Sedert een paar weken heb ik bij opgenomen programma's een schokkend beeld. Gewoon live tv kijken is perfect. Heb modem en bbox al meerdere keren gereset, probleem blijft. Is dus enkel bij opgenomen programma's. Had dit vroeger nooit!

FYI: pas maandag komt hier iemand van PX terug langs.

Als je de opnames bekijkt via http://pickx.be is het dan in orde.

Is het mogelijk om eens de lijnen uit te meten op storingen? Alles gaat perfect (Netflix, live-tv, terugkijk-tv, pickx-sport) met uitzondering van alle opgenomen programma's. Ook bij doorspoelen zijn er problemen, beeld spoelt niet soepel door en blijft soms staan.

​​​​

Reputatie 4
Badge +2

@Padre Heb je reeds de decoder trachten te resetten? Zou je ook eens kunnen kijken of het beter werkt als je de decoder rechtstreeks aansluit aan de B-box.

Reageer