Vraag

Haperend TV beeld en internet

  • 16 March 2022
  • 14 reacties
  • 1974 Bekeken

Hallo,

Na zowel de modem als de decoder al meerdere malen deze week te hebben gereset, blijft het probleem zich voordoen. Zowel het internet als het TV beeld blijft haperen. Het internet valt om de zoveel tijd weg en het TV beeld bevriest, of worden allemaal kleurrijke blokjes of ik krijg een foutmelding dat de verbinding verbroken is. Na enkele minuten start alles gewoon terug op om dan na enkele minuten gewoon weer uit te vallen.

Heb ondertussen ook al de internetsnelheid getest, wanneer de werkte, en deze geeft 50mbps. Dus goed genoeg om TV te kunnen kijken.

De decoder hangt rechtstreeks vast aan de modem, en de set-up is niet gewijzigd sinds deze hier is geïnstalleerd 10 maanden geleden door een proximus technieker.

Ik veronderstel dat er probleem is met de lijn.

Kan iemand mij verder helpen?

Alvast bedankt.


14 reacties

De proximus medewerkers kunnen je lijn morgen eens bezien op eventuele fouten.

Als het voorvalt blijft je DSL controle lampje op de bbox dan nog continu oplichten.  

Bij het gewone haperen blijven de lichtjes allemaal gewoon branden, als de foutmelding komt dan gaat het internet lichtje knipperen. Bij een lange hapering gaat het dsl en het internet lichtje volledig uit.

je hebt toch geen slechte contacten aan de DSL stekker van je bbox en aan de ander kant die in de DSL splitter steekt (NTP2007/TF2007 Intro aansluitdoos + DSL filter) mss al het RJ11 stekertje er eens uitpluggen en terug steken aan beide kanten.

Heb ik ook al eens geprobeerd, maar zonder succes. Heb ook al eens alle apparaten ontkoppeld en opnieuw aangesloten om te kijken of het een van deze was die de storing veroorzaakte, maar zelfs zonder andere apparaten aangesloten blijft het haperen.

best dan afwachten tot een proximux forummedewerker uit de lijnmeting iets kan analyseren.

Reputatie 7
Badge +4

@Niels VSB Ik heb je lijn nagemeten en er is een probleem op de bekabeling. Ik zal hiervoor een technieker moeten langssturen. Wanneer past dit voor u ?

Kan je hiervoor in je profiel ook een GSM-nr toevoegen zodat de technieker u op voorhand kan verwittigen ? 

Gevraagde privégegevens in je forumprofiel  plaatsen doe je terwijl je op het forum ingelogd bent, en zet je in één van de met “privé” aangeduide tekstvelden.

Enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op “sla wijzigingen op”
( in het vak “Ticket (Privé)” kun je bvb nog bijkomende informatie zetten als dit wilt).

@HadewychT Ik kan mij alle dagen vrijmaken tussen 9u en 18u. Ik heb de gevraagde gegevens aangevuld.

Reputatie 7
Badge +4

@Niels VSB Ik zie dat er ondertussen al een afspraak geboekt is en de technieker nu bij u ter plaatse is. 

Sedert een paar weken heb ik bij opgenomen programma's een schokkend beeld. Gewoon live tv kijken is perfect. Heb modem en bbox al meerdere keren gereset, probleem blijft. Is dus enkel bij opgenomen programma's. Had dit vroeger nooit!

FYI: pas maandag komt hier iemand van PX terug langs.

Als je de opnames bekijkt via http://pickx.be is het dan in orde.

Is het mogelijk om eens de lijnen uit te meten op storingen? Alles gaat perfect (Netflix, live-tv, terugkijk-tv, pickx-sport) met uitzondering van alle opgenomen programma's. Ook bij doorspoelen zijn er problemen, beeld spoelt niet soepel door en blijft soms staan.

​​​​

Reputatie 5
Badge +2

@Padre Heb je reeds de decoder trachten te resetten? Zou je ook eens kunnen kijken of het beter werkt als je de decoder rechtstreeks aansluit aan de B-box.

Beste, 

Wij hebben al sinds oktober vorig jaar problemen met proximus tv.

Wij zijn sinds 3 jaar klant bij jullie en tot oktober vorig jaar nooit problemen gehad. We hadden toen de V5 TV box aangesloten op de wifi booster. 

Geen kabelaansluiting met de bbox.

Tv viel constant uit en wifi booster ook. 

Er is nu al 3x een technieker langs geweest. Uuuuren aan telefoon gehangen met jullie klantendienst en nog altijd werkt het niet. 

De eerste technieker heeft de fiche in de kast op straat herstoken. 2 dagen erna opnieuw problemen. 

De tweede technieker heeft de bbox, de wifi booster en de tv box vervangen door een V7 TV box en 1 wifi booster bijgeplaatst op verdiep wegens weinig of geen ontvangst. 

Nog meer problemen. Tv valt opnieuw uit. "onverwacht probleem" 

Daarna hebben we dan op het advies van de technieker de TV box V7 vervangen door de V6. 

Een paar dagen erna weer opnieuw problemen. Blokjesbeeld, geluid liep achter op beeld en dan viel tv uit. "onverwacht probleem" 

Dan is de 3de technieker langs gekomen die zei dat de wifi booster boven te kort op de andere wifi booster stond zodat de bbox steeds pendelde tussen de 2 wifi boosters. Dus wifi booster boven herplaatst. Na 2 dagen, hetzelfde probleem. 

Tv valt nu niet meer helemaal uit maar krijg steeds een haperend blokjesbeeld. Heb dan de wifi booster boven herplaatst maar blijft hetzelfde. 

Ik heb dan de 2de technieker nog aan de lijn gehad en hij stelde voor om mss terug een V5 Tv box (grote) te plaatsen omdat die niet zoveel wifi nodig heeft om correct te werken. 

Zou ik de V6 dan kunnen omruilen met de V5? En dit nog eens proberen ? 

Mvg, 

Frank 

 

 

@Frasan in afwachting van een reactie van een PX moderator morgen …

Is er voor u een bepaalde reden dat je de grote V5 i.p.v. de kleine V5-compact decoder wilt, want de V5 loopt eerder naar zijn einde loopbaan toe en i.v.m. stabiliteit en minder bandbreedte nodig te hebben, daar moet de V5compact zeker niet voor onderdoen t.o.v. de V5. 

PS: Omdat de PX forummedewerkers direct aan de slag zouden kunnen morgen om je hierbij verder te te helpen en meer informatie te kunnen geven: Noteer in je ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is), (in het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. je vraag vermelden), privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op" en meldt ook hier van zodra dit gebeurd is.

Reageer