Vraag

haperend tv beeld

  • 10 February 2021
  • 5 reacties
  • 225 Bekeken

Hallo,

Ik heb steeds een haperend tv beeld boven op onze slaapkamer. Beneden hebben we dit probleem niet en nog nooit gehad. Boven is er ook een wifi booster geïnstalleerd (staat niet in een kast, maar in open ruimte en ook in de slaapkamer). Het probleem raakt niet opgelost. Ik heb alles al meerdere keren gereset of opnieuw ingesteld. Wat kan ik doen want is wel vervelend.

Bedankt


5 reacties

Oplossing : decoder die niet gebruikt wordt in standby zetten OF beide decoders op een verschillende zender zetten. Sindsdien probleem opgelost.

Dan zal het volgens mij niet aan de bandbreedte liggen aangezien je twee streams binnen trekt als twee verschillende zenders kiest.

Om zeker te zijn dat je tussenliggende apparatuur al dan niet de reden is zou je beide decoders moeten kunnen tijdelijk verbinden rechtstreeks met een utp netwerkkabel en als je de fout dan niet meer hebt dan zit het in je tussenliggende apparatuur.

Bandbreedte van twee HD zenders ±13Mbps dus veel bandbreedte moet je niet hebben tenzij je heel weinig bandbreedte hebt bv aangesloten op een lange lijn, maar die bandbreedte kunnen natrekken → http://proximus.be/internetsnelheid 

Reputatie 7
Badge +4

@orto Je lijn is in orde en snel genoeg om 2 HD-kanalen tegelijkertijd te kunnen afspelen, ook als er nog internet gebruikt wordt tegelijkertijd. 

Als je een kabel hebt die lang genoeg is, is de tip van Martin inderdaad goed om na te gaan waar het probleem ligt. 

link quality aanduiding ook in orde op de booster

morgen komen de prox medewerkers terug langs om je verder te helpen

Reputatie 7
Badge +4

Hallo,

Ik heb steeds een haperend tv beeld boven op onze slaapkamer. Beneden hebben we dit probleem niet en nog nooit gehad. Boven is er ook een wifi booster geïnstalleerd (staat niet in een kast, maar in open ruimte en ook in de slaapkamer). Het probleem raakt niet opgelost. Ik heb alles al meerdere keren gereset of opnieuw ingesteld. Wat kan ik doen want is wel vervelend.

Bedankt


hi @jolienvl  ik heb je lijn gecontroleerd en vind geen fouten hierop
aangezien het problem zich enkel boven afspeeld zal dit waarschijnlijk aan de verbindingselementen liggen of de decoder zelf

je kan makkelijk testen of het probleem aan de decoder ligt door de 2 decoders even van plaats te wisselen
als het probleem mee verhuisd dan kan de decoder makkelijk vervangen  worden

Ik had hetzelfde probleem : een installatie met 2 decoders, haperend beeld. Resetten,  PLC adapters van Devolo (1200) verwisselen naar Magic 2 en terug, zonder resultaat.

Het haperend beeld zit telkens in het HD kanaal waarop beide decoders ingesteld staan (kijken in de keuken en daarna in de living verder gaan kijken), dus = bandbreedte probleem.

Oplossing : decoder die niet gebruikt wordt in standby zetten OF beide decoders op een verschillende zender zetten. Sindsdien probleem opgelost.

Reageer