Beantwoord

Haperend TV beeld

  • 29 March 2020
  • 14 reacties
  • 1654 Bekeken

  • Rising star
  • 12 reacties

De laatste dagen hebben we last van een haperend tv beeld.

Ik heb alle toestellen al meerdere keren opnieuw opgestart (decoder, modem). Ook mijn 2 PLC adapters heb ik al meerdere malen  opnieuw opgestart/ geïnitialiseerd.

Het probleem blijkt zich daarmee niet op te lossen.

Ik heb nu in het menu van de TV de ontvangst van HD zenders geblokkeerd en heb nu geen last meer van storend/haperend beeld. 

Volgens mij zit er ergens een storing op de lijn.

Hoe kan ik een lijntest aanvragen ?

icon

Beste antwoord door Charlotte.D 30 March 2020, 09:30

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Martin of familie vandersype of .... weet dat en komt seffens zeker eens kijken.

Haperend beeld zou op een te lage snelheid kunnen wijzen. Vooral omdat het goed gaat als je geen HD kijkt. Al eens uw snelheid gemeten via myproximus.Toch al uw kabeltjes eens controleren. Als Px morgen langs komt moeten ze ugemakkelijk kunnen vinden en daarom is het goed zo veel mogelijk gegevens te zetten in uw profiel.

dus zoals ik hier voorgesteld heb 

https://nl.forum.proximus.be/tips-tricks-50/haperend-tv-beeld-49997#post648083

en uit het geen je hierop antwoord hebt “Deze werkwijze al meerdere keren herhaald., zonder resultaat.”

mag ik daaruit afleiden dat als je probeert met een lange utp kabel zodat de decoder rechtstreeks verbonden is aan de bbox het ook hebt.

@Cvanloon inderaad daarom dat ik ook de plc’s verdenk, heb vroeger net het zelfde meegemaakt zelfs al lichten de controle lampje allemaal normaal op, daaruit kun je het niet afleiden. resetten van PLC’s kan eventueel helpen maar dat heeft jvh blijkbaar ook al gedaan.

Reputatie 6
Badge +3

Wanneer door HD uit te schakelen en dan geen storing meer te hebben doe mij meer denken aan niet genoeg bandbreedte om HD te leveren. Wat kan liggen aan de lijnsnelheid. Maar eerst bedraad testen kan nooit geen kwaad.

 

He is inderdaad niet genoeg bandbreedte maar door de plc’s volgens mij.

@jvh Anders doe ook eens een speedtest https://pxs.speedtestcustom.com/ via  laptop/pc verbonden direct met een netwerkkabel aan de bbox.

Reputatie 7
Badge +4

Goeiemorgen,

 

De resultaten van je lijn zelf meten heel goed, ik zie de lijn doorkomen op een snelheid van 99Mbps. Wat heel goed is.
Ik zie inderdaad dat de HD op 1 decoder is uitgezet. Op een 2e decoder staat deze nog actief, werkt op de andere decoder alles goed? (zonder blokjes op het beeld)?

En wordt de HD decoder ook gevoed over PLC’s ?

Heb deze middag, bij wijze van test, terug de decoder op HD ontvangst ingesteld.  Gisterenavond nog eens alles opnieuw opgestart (PLC’s, decoder, modem ).

Voorlopig heb ik nu perfect beeld zonder haperingen of storingen.

Zien of het deze avond nog altijd goed gaat. Het probleem doet zich hoofdzakelijk ‘s avonds voor.  Afwachten maar...

 

met mijn plc’s was dit net het zelfde vroeger bij mij een tijd goed maar ‘s avonds begonnen de problemen. 
Ik heb dan toch een utp kabel getrokken via verschillende omwegen (maar dit geeft geen probleem aangezien die ongeveer  100m lang mag zijn) , omdat de utp kabel niet ging zichtbaar zijn,  sedertdien geen enkel probleem meer gehad.

ik had zelf alle toestellen uitgeschakeld om eventueel te weten te komen wie de stoorder zou kunnen zijn zoals, voedingsadapters van gsm laders…. ,TL verlichting, frigo, diepvriezer enz…… maar niks gevonden binnenhuis dat zou kunnen storen 

 

Reputatie 6
Badge +3

Het hangt ook af welke generatie van PLC’s  er gebruikt worden. De meer recentere modellen hebben een sterkere filtering van stoorzenders. Wat ook kan helpen zijn alle PLC adaptors gedurende een 5 tal minuten uit het stroomnet verwijderen. Je kan geluk hebben met PLC adaptors of niet. Een halogeenlamp kan ook storing geven.

 

Dat zou allemaal gebeurd zijn volgen de uitleg van TS zie eerste link die ik gepost heb.

Inderdaad het best als het voorvalt is zoveel mogelijk wat op het elektrisch net hangt eens afzetten en afwachten of zich dan herhaalt of niet.

Probleem opgelost, denk ik. Gisteren kijken TV kijken (met HD) zonder ook maar één hapering of storing.

Ook deze morgen nog alles ok. Altijd leuk als een probleem zich vanzelf oplost…

Dank voor de feedback.

het bijzonderste is inderdaad dat he terug werkt.

PLC en modem op een verschillens circuit aansluiten kan ook helpen!!!

Inderdaad, daarom dat er hier regelmatig voorgesteld wordt om eens de plc in een ander stopcontact te steken, zelfs al zit de modem al op een ander circuit.

Reageer