Vraag

Haperend beeld TV


Hi,

Het beeld van onze tv hapert nu al een tijdje (alle zenders). Decoder was draadloos aan router verbonden via Ruckus toestellen. Na testen van utp kabel rechtstreeks van router aan decoder was beeld wel ok. Intussen Ruckus vervangen door Booster, in hoop dat dat de connectie zou verhelpen.

Toch niet, beeld blijft haperen. Alles al eens gereset zoals beschreven in de stappen. Booster op slechts 2,5m verwijdert van router (b box 3). UTP kabel werkt wel, maar geen oplossing (het oog wil ook wat). Zeer frustrerend :)

Wie kan ons helpen?


33 reacties

als er via wifi op de bbox niet genoeg signaal binnenkomt op de booster wel maar dan ga jij er van uit dat station inderdaad AP wilt zeggen, nochtans is er vroeger door iemand van proximus een uitleg gegeven geweest (bekomen door de specialisten) dat in stand station de booster zijn verbinding maakt via wifi en de booster alleen een signaal uitgeeft op zijn ethernetaansluiting en niet via wifi en in stand AP die gevoed wordt uiteraard via zijn ethernet poort om wifi uit te geven op 2.4 en 5.0  dus juist het omgekeerde van station in feite !

je zou nog het vlugst eens kunnen alle apparaten afsluiten behalve de booster, zodat alleen de decoder nog verbinding maakt met het lokaal netwerk en als het zich nog voordoet moet je al niet gaan uitvissen welk apparaat de eventuele oorzaak kan zijn en als het niet meer voorvalt kun je apparaat per apparaat inschakelen om te zien of het zich dan opeens wel weer voordoet.

nee ik wilde maar bewijzen dat het klopt wat Prox hier vroeger over geschreven heeft en dat er een verschil is tussen “station” en “AP” en dat dit niet het zelfde betekend zoals je dacht , want anders zou station en AP maar één stand zijn en geen twee.

Automatisch wil zeggen dat de Booster zelf detecteert hoe je hem wilt gebruiken door al dan niet een utp kabel aan te sluiten aan de ethernetpoort enz… Al is het beter van zelf een stand te kiezen aangezien de booster niet altijd juist reageert in automatische stand als bv je signaal om één of andere reden wegvalt bv op je ethernet kabel die je zou bv aangesloten hebben ….

Reputatie 6
Badge +3

Wanneer je op de Wi-Fi bridge het zet op AP is het wel degelijk een access point met eigen SSID. Station is wanneer je het wil gebruiken om aan te sluiten op jouw decoder als draadloze netwerkkaart. Ik was inderdaad verkeerd het moet wel degelijk op access point staan op de booster voor te dienen als AP en station is hetzelfde als bij de bridge. Bedankt voor de correctie..

 

 

Hi,

Bedankt opnieuw! Ik zal eerst proberen de SSID te wijzigen, zo is het onderscheid inderdaad al duidelijk.

Hi,

 

Ik kan de SSID niet wijzigen, staat in het grijs:

Denken jullie dat ik de booster dan best op ‘Station’ zet?

@Patrickv Ik heb altijd begrepen dat Station gebruikt wordt als je op je booster enkel een utp verbinding wilt maken (bv een decoder aansluiten /pc ….) dus als je hem niet wilt gebruiken voor wifi.

Reputatie 6
Badge +3

Volgens de handleiding op Proximus komt station overeen met access point voor de booster zie hier : https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wbo_led/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/controlelampjes-van-proximus-toestellen/controlelampjes-op-uw-wi-fi-booster.html Bij access point kan je de Wi-fi een andere naam geven dan de SSID die je kan terugvinden in de bbox3 webinterface. Wil je versterken dan moet het op auto,repeater staan. Maar het klopt wel dat je op een manier nog je booster moet kunnen verbinden met je bbox voor jouw decoder. Je kan bijvoorbeeld enkel de 2,4 G band naam aanpassen. Voor de Wi-fi bridge heb je gelijk Martin daar moet het op station staan om je decoder bedraad te verbinden met jouw decoder. De bridge werkt enkel op 5G.

ik heb nochtans al een andere uitleg gelezen voor Station maar die zou ik eerst eens weer moeten terugvinden

heeft je booster daar voldoende ontvangst waar hij staat.

het je al eens een speedtest → https://pxs.speedtestcustom.com/ 
gedaan als je bv met een laptop verbonden bent aan de booster via een utp kabel.

betekenis controle lampjes op de booster 
→  klik hier

Als je de bbox en booster gerest hebt en de decoder werkt zonder probleem met utp kabel moet het inderdaad in de booster te zoeken zijn

Reputatie 6
Badge +3

Moest je jouw Ruckussen HD nog niet ingeleverd hebben zou je de reset procedure kunnen uitvoeren:

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_ruckus_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-ruckus-resetten.html 

 

maar wel verdacht dat het met beide niet werkt

Reputatie 6
Badge +3

Dan denk ik eerder aan een stoorzender. Normaal gezien na een reset van een Ruckus zouden de storingen moeten ophouden. Dat is meestal het geval wanneer het duimpicoontje niet blijft branden. Dan is er geen goede kwaliteit.

Natuurlijk  op 5.0 is de kans al minder op storingen of mss in de buurt van een weer radar

Hi, door het toestel op 'station' te zetten kreeg de decoder geen verbinding meer. Was dus niet de oplossing.

Familievandesype, wat stel je concreet voor? Ik vrees dat ik je niet helemaal volg :)

na op station station te zetten heb je de booster dan eerst eens herstart

Reputatie 6
Badge +3

Het kan ook zijn dat om de decoder te laten werken een UTP kabel verbonden moet zijn met de bbox3 of een powerline adapter (plc via het electriciteitsnet) met de booster, dan verlies je 1 UTP poort. Of eerst een WPS pairing doen tussen booster en bbox3. Om de decoder te laten werken. Wanneer je een wijziging doet moet je ook een herstart doen.

Hi,

 

Lampjes van de booster zijn allemaal groen, staat ook gewoon dicht bij de router (zonder muur tussen).

Ruckus toestellen terug naar boven halen is uiteraard geen optie: out with the old, in with the new ;) + zelfde probleem.

 

Intussen geen verbeteringen, beeld blijft maar haperen.

Reputatie 6
Badge +3

Heel vreemd want je zegt dat je geen probleem hebt wanneer bedraad verbonden. Dan is het enkel de de booster die te verdenken is of een stoorzender. Want moest je het probleem ook dan hebben, dan ligt het aan de decoder zelf. Wat bedoel je precies met reset? Gewoon de aan en uit schakelaar gebruiken is gewoon heropstarten. Voor resetten moet je deze procedure volgen:  https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-decoder-resetten.html

Ruckus is nog kwalitatief beter dan de voorgaande Wi-Fi bridge de voorloper van de booster.

 

Reputatie 6
Badge +3

Dan staat het fout op de website van Proximus want station staat exact onder access point vermeld bij de booster. Daarop heb ik mij gebaseerd. Bij de bridge is station wat jij omschrijft gewoon dienen als een externe draadloze netwerkkaart.

ja een reset van de decoder zal waarschijnlijk niet veel helpen want dan zou hij ook last hebben bekabeld maar het ruikt inderdaad  meer naar een stoorzender

ja en ik kan het zelf niet uittesten want ik heb geen wifi booster

Reputatie 6
Badge +3

Ik kan het ook niet testen omdat ik enkel een bridge heb.

Hi 'familievandesype', die procedure die je linkt bedoel ik. Het was een effectieve reset van alle toestellen, op volgorde, die ik uitgevoerd heb. Ik vermoed ook een stoorzender, door in te loggen op de modem zag ik nochtans geen dubbele ip adressen. Is er een of andere tool doe dit kan checken? 

PS: bedankt trouwens, jullie zijn zeer behulpzaam!

je hebt tenslotte toch 4 standen (station/AP/repeater/auto)

Reageer