Vraag

Grote problemen met fout melding P011 en P016

  • 3 January 2022
  • 31 reacties
  • 4441 Bekeken


Toon eerste bericht

31 reacties

Reputatie 1

Beste, ik laat zeker iets weten of er een oplossing gevonden werd. De interventie is om praktische reden verplaatst naar donderdag.  Wij kijken er naar uit....ook vandaag was het weer miserie troef om TV te kunnen kijken.  ( weeral geen beeld op TV en er bleef 1 led (linkse ) rood branden op TV box . Verschillende malen TV box gereset en toe weer beeld.

Mvg

Luc

 

 

 

 

Reputatie 5
Badge +2

@FFGJ1980  Ik heb even alles nagekeken en ik zie dat u verbinding maar via een wifi bridge om tv te kijken. Zou het mogelijk zijn de decoder en een Lan kabel te verbinden aan de Bbox om te zien of de foutmeldingen blijven?

Reputatie 7
Badge +4

@chrisje1963 Heeft u dit probleem dan enkel bij het uitgesteld kijken, of ook bij live TV of opnames, vooral op bepaalde tijdstippen,... ? Ik zie niet onmiddellijk een reden voor deze foutmelding maar zal dit met deze extra info van u dan verder kunnen laten onderzoeken op het TV-platform. 

@Michael V , dat zal helaas niet gaan (zonder door 2 muren te moeten boren). De vorige decoder gaf nooit problemen met verbinden: de problemen doen zich voor sinds de nieuwe decoder. Zijn er andere mogelijkheden?

Ter info: Het kan ook via een tijdelijk lange utp netwerkkabel die je over de vloer legt ‘(als je eventueel zo’n kabel hebt om te testen) om zo te kunnen uitvissen of het iets te maken heeft met je wifi bridge aangezien de V7 decoder (UHD) hiervoor gevoeliger is dan de V5C decoder (HD).

 

Bedankt voor de suggestie @Martin , maar een kabel van die lengte (min. 25 m) heb ik helaas niet liggen. Wat ik me afvraag: als gekend is dat de V7 decoder gevoeliger is voor de wifi-bridge dan de V5C, waarom wordt de verbinding dan toch op de gebruikelijke / zelfde manier opgezet? Betekent dat niet dat er een (meer) compatibele wifi-bridge nodig is? Zo ja, waarom wordt die niet voorzien? Verder terug in de tijd: waarom wordt de V7-decoder gelanceerd ondanks dit gekende probleem? Ik veronderstel dat zowel de decoder áls de compatibiliteit met bestaande producten uitvoering is getest.

Reageer