Vraag

Grillige ondertitels op enkele Franstalige zenders

  • 14 December 2022
  • 5 reacties
  • 118 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Heel vervelend.

Sedert een aantal weken vertonen de ondertitels van opgenomen programma’s van enkele Franstalige zenders (TF1, France2, France3, La Trois) serieuze grillen.

Te weten : als ik naar een opgenomen programma begin te kijken verloopt alles - aanvankelijk - normaal, zoals voorheen.

Nieuw is nu dat, na enige tijd, de ondertitels plots verdwijnen ! Om dan vele minuten later nog eens, voor een tijdje op te duiken, alvorens opnieuw te verdwijnen, enz... Op en af dus.

In het slechtste geval (op TF1) flitsen die ondertitels nadien enkel, heel sporadisch, gedurende slechts een fractie van een seconde voorbij.

Wat is hier aan de hand ? Is dit probleem gekend ? Wordt hier iets aan gedaan ?

Graag enige toelichting.

 

PS: louter ter info en om verdere onnodige vragen te moeten beantwoorden : Ja, ik heb reeds meerdere keren zowel de modem als de decoder heropgestart. Al mijn voorkeur-, gesproken taal en ondertitelinstellingen zijn ongewijzigd gebleven.


5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Dag @anneke 17066 ik heb je feedback doorgegeven aan het betrokken team, we kijken het na! Onze excuses voor het ongemak. Groetjes, Heidi

Reputatie 2
Badge

Dag HeidiE,

het ‘betrokken team’ heeft een maand later blijkbaar nog steeds geen oplossing gevonden voor dit voorheen onbestaande probleem.

Enig idee wanneer dit euvel eindelijk wordt verholpen ?

[Ondertussen heb ik ontdekt dat bij TV5Monde het probleem nog completer is. Er zijn helemaal geen, zero, nihil, niets, niemendal ondertitels meer in een opgenomen programma. Die zijn er echter wél tijdens de rechtsteekse uitzending. Begrijpe wie kan. Dit kan voor Proximus onmogelijk een nieuw gegeven zijn, toch?]

Hopend op een reactie en een spoedige oplossing.

Reputatie 7
Badge +3

Dag @anneke 17066 ik geef het opnieuw door aan de achterliggende dienst. Het kan zijn dat ze je contacteren om wat zaken te controleren. Groetjes, Heidi

Reputatie 2
Badge

HeidiE,

met groeiende frustratie moet ik spijtig genoeg melden dat :

na meer dan 2 maanden het voorheen onbestaande probleem met de ondertiteling van opgenomen uitzendigen op sommige Franstalige zenders nog steeds niet is opgelost.

Excuses voor het ongemak ten spijt, en een factuur die ondertussen sedert januari 4 euro duurder is geworden = minder betrouwbare dienstverlening voor meer geld ! Mag ik dit onaanvaardbaar noemen ?

Nogmaals hopend op een gedegen reactie en een spoedige, zo niet onmiddellijke oplossing.

03/03/2023

 

Reputatie 2
Badge

Tot op heden (06/04) is dit frustrerende probleem er nog steeds. Ter illustratie deze beelden van france5 en TF1. Wanneer komt er een oplossing ?

 

 

 

 

 

Reageer