Vraag

Gesproken taal voor blinden op BBC HD

  • 1 November 2022
  • 9 reacties
  • 303 Bekeken

Een paar dagen geleden merkten we dat ook BBC beschikbaar is in HD. Maar blijkbaar wordt BBC HD uitgezonden met (bijgevoegde) gesproken taal voor blinden.
Wij vinden dat echter serieus storend en vroegen ons af of er een mogelijkheid bestaat om dit af te zetten? In de instellingen is daarover helemaal niets te vinden. 


9 reacties

Reputatie 4
Badge +1

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_lg_audio/particulieren/support/televisie/pickx-gebruiken/instellingen-aanpassen/audiobeschrijving-met-pickx.html

@eesion zie ook → hier

Ja, die twee links van jullie… Ok, maar in mijn voorkeur stond bij taal gewoon ‘Nederlands’ en niet ‘Nederlands AD’. Dus ga ik er van uit dat de optie niet geactiveerd is (wat ik dus wil) maar toch zijn alle programma’s en opgenomen programma’s voorzien van die blindenspraak…
Dat is dus blijkbaar niet af te zetten, of ben ik mis?

Zelfde probleem hier, geen blindenspraak geselecteerd, maar BBC programma's worden weergegeven met blindenspraak. Erg vervelend!! 

Dit werd hier 9 dagen geleden al doorgegeven aan de IT dienst → 

Blijkbaar is het dan toch nog niet in orde? 

En ja, ook hier nu blijkbaar in orde. Geen vervelend geneuzel meer tijdens programma’s.

Is hier al een oplossing voor gevonden?

Probleem blijft duren op de v7 decoder…

Bedankt voor de hulp!

Reputatie 7
Badge +4

@Benjaminm Kan je eens nakijken in je instellingen of het daar uitgeschakeld is ? 

Heb de optie niet in ondertitel menu of algemeen taalmenu...

Reageer