Vraag

Geluid valt fractie van seconde weg AndroidTV box

  • 12 August 2022
  • 3 reacties
  • 514 Bekeken

Ik heb een probleem dat men geluid bij de AndroidTV box een fractie van een seconde wegvalt zowat 1x om de 2 uur laten we zeggen. Vraag me af of nog mensen dit voor hebben?

 

opstelling → Android TV box aangeloten op samsungTV via HDMI. Op De TV via e-ARC naar een JBL soundbar. De HDMI kabels en het soundsysteem zijn reeds vervangen. 

Wanneer het geluid wegvalt en terug opkomt krijg ik een melding op de JBL soundbar dat er de codec van dolby digital + wordt uitgezonden.

Bij Het kijken naar een programma zonder AndroidTV box maar gewoon op TV (via een app) zoals bv Disney+ / youtube heb ik geen problemen

 

Zou dit misschien ook een kapotte AndroidTV box kunnen betekenen?

 


3 reacties

heb je dat ook voor als je via instellingen je V7 decoder op stereo instelt, want er zijn nog problemen gemeld met geluid als die niet in stereo staat.

Ik zou dat eens kunnen proberen. Nadeel is wel dat er bij bv. Netflix geen surround meer wordt afgespeeld, bij TV programma’s wel niet zo belangrijk (denk niet dat er zenders in Dolby uitzenden hé?)

Ga vanavond is testen.

 

 

Reputatie 7
Badge +4

@JeroenDJ Je kan eventueel ook eens testen of je het probleem ook hebt als je de decoder rechtstreeks op de TV aansluit zonder de soundbar. Dit om te weten of het met de decoder alleen te maken heeft of met de samenwerking met de soundbar. 

Reageer