Geluid loopt niet synchroon

  • 13 November 2019
  • 25 reacties
  • 3015 Bekeken

Heb net een nieuwe decoder gekregen, overgestapt v orange. Geluid loopt niet synchroon... 

is hier een oplossing voor? Zeer vervelend.


This topic has been closed for comments

25 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Heeft u dit de ganse tijd en op alle zenders of vb enkel vlak na het zappen ?  

De ganse tijd tijdens live kijken. Tijdens Opnames en Netflix niet vreemd genoeg. 

Heb je de HDMI kabel ook mee vervangen tijdens de installatie van de nieuwe decoder? Maak je gebruik van een geluidsinstallatie (soundbar oid)?

Sonos Beam. In de app v sonos kan ik het geluid achteruit zetten, maar het geluid loopt al achter op beelden. 
hdmi kabel is vervangen

Krijg je dit probleem ook met de geluidsinstallatie volledig afgeschakeld? Zoja, kan je de decoder al eens een harde reset geven; https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-decoder-resetten.html 

Reputatie 2
Badge

Ik heb een gelijkaardig probleem.

Na het afsluiten van Netflix, keer ik terug naar de normale TV uitzending, en het geluid heeft dan een vertraging van een 2-tal seconden.  Enkel het heropstarten van de decoder helpt (V5 decoder);

Zeer vervelend. 

heb je ook al geprobeerd om beide je bbox en dan decoder te herstarten

Reputatie 2
Badge

Ja hoor, al meermaals geprobeerd.

Het rare is dat het probleem zich alleen voordoet nadat je Netflix  hebt bekeken en afgesloten.

Zowel opnames als TV programma geven dan vertraging op het geluid. Heropstart (met stroom uitzetten) van de decoder helpt, maar dat is niet erg praktisch.

 

Ik heb dit hier van anderen inderdaad ook al gelezen, dus zullen ze bij proximus daarvan wel op de hoogte zijn, dan zou het goed zijn dar er iemand van proximus hier wat uitleg geeft of er nog altijd aan gewerkt wordt of dat er een workaround voor is, in ieder geval heb ik hier ook al gelezen dat ze blijkbaar ook kunnen van op afstand instellen, maar we zullen maar best hun reactie afwachten wat er eventueel mogelijk is...

Reputatie 7
Badge +4

@pauleke Kan je even verduidelijken of het probleem met het geluid enkel is direct nadat je netflix sluit , of blijft het zolang je niet herstart  ? Blijft het ook als je van kanaal wijzigt? Duurt het langer dan bijvoorbeeld 1 minuut op de zelfde zender ? 

Reputatie 2
Badge

Het probleem blijft totdat je de decoder herstart.  Veranderen van kanaal… helpt niet en het geluid blijft permanent achterlopen.

 

Grt

 

Reputatie 7
Badge +4

Is je decoder rechtstreeks op de TV aangelsoten of via een geluidsinstallatie?

Reputatie 2
Badge

Rechtstreeks aangesloten.  De tv is een philips met ingebouwde geluidsbaar. Type 55PUS8503 van dit jaar.

 

Reputatie 7
Badge +4

@pauleke kan je mij even via privé bericht laten weten op welk adres dit probleem zich voordoet? 

Reputatie 2
Badge

Is gebeurd.

 

Reputatie 6
Badge +3

@pauleke : Voor uw TV is er ook firmware upgrade beschikbaar om problemen op te lossen. Hier kan u de release notes zien: https://www.download.p4c.philips.com/files/5/55pus8503_12/55pus8503_12_fhi_nld.pdf Daar wordt ook gesproken van mismatch van de audiostroom en beeldstroom. De firmware kan u hier downloaden: https://www.philips.be/c-p/55PUS8503_12/8500-series-ultraslanke-4k-uhd-led-android-tv-met-driezijdig-ambilight/ondersteuning De installatieinstructies kan u hier terugvinden: https://www.download.p4c.philips.com/files/5/55pus8503_12/55pus8503_12_fin_nld.pdf

Maar zou dit dan alleen het geval zijn bij het overschakelen van Netflix naar TV, ik zou toch veronderstellen als jet aan de firmware ligt dat je dit ook hebt als je gewoon naar TV kijkt.

Ik vraag mij trouwens af wat ze juist doen bij Proximus als ze iets aan de instellingen van de decoder veranderen, iets wat ik hier nog gelezen heb met AV sync problemen zou het dan niet eerder in de decoder firmware zijn dat ze iets puchen ! enfin ik geef het maar mee,  en firmware updaten kun je natuurlijk altijd best doen want dit brengen de fabricaten van apparatuur niet voor niks uit tenslotte ….

volgens google > beeld en geluid niet synchroon > klik hier

Louter als bijkomende info:
voor de V6 decoder zijn beeld/geluid synchronisatie probleem is er blijkbaar ook nog geen software update klaar voor het ogenblik.

Reputatie 2
Badge

Martin, Vandesype, 

Ik ga dit weekend eens proberen of er iets mogelijk is met de update van de TV software (ik moet nog een usb stick kopen). Mijn decoder is een V5.

Ik houd jullie op de hoogte van het resultaat. 

 

Reputatie 5
Badge +3

Heb dit AV euvel ook regelmatig, als ik de modem reset blijft het een tijdje goed, bug in het systeem, is al een hele tijd aan de gang en met de laatste update niet verholpen!

decoder V6

ook zoiets dat ik niet nog altijd niet direct kan uitleggen dat als de modem gerest wordt dat het dan een tijd goed blijft want het A/V signaal zit tezamen in de multicast ethernet pakketjes die in de decoder dan er uitgehaald worden en proximus spreekt ook altijd van decoder software aanpassen om de A/V sync te verbeteren dus zo direct zou je niet denken dat een decoder reset zou helpen en toch is het zo of toch tijdelijk  ...

Reputatie 2
Badge

Gisteren de update van de software van de TV Philips gedaan, en jawel hoor, het probleem is opgelost.

Beeld en geluid lopen weer mooi syncroon. 

Bedankt voor de info en de hulp hier !

Grt

Bert

Fantastisch te horen dat het daarmee opgelost is, dus het beste is altijd de firmware van TV en decoder up to date te houden.

NB: Je bent bij mijn weten trouwens de eerste hier op het forum die het met firmware update van zijn TV  de lipsyn in orde gekregen heeft, ofwel melden ze het niet zoals u :slight_smile:

Reputatie 2
Badge

Als je een probleem hebt, en je klaagt er terecht over, dan is het niet meer dan normaal dat je ook meldt dat het probleem opgelost is, dank zij de medewerking van de forumleden.

Als het goed is, mag het ook gezegd worden.

Grt

Bert

Reputatie 6
Badge +3

Blij om te horen dat het probleem opgelost is. Het beste is altijd dat je de release notes bekijkt of het moeite loont om up te graden.Niet alle TV fabrikanten brengen firmwareupgrades uit. Dat is meestal het geval bij de zogenaamde smart tv’s.