Vraag

geluid en beeld niet synchroon


kregen vorige week een nieuwe decoder V7(Android) toegestuurd- hebben nu veelvuldig problemen dat beeld en geluid niet gelijk lopen( wa s met andere decoder nooit) iets aan te verhelpen???


368 reacties

Ik heb ook het probleem dat beeld en geluid niet synchroon verlopen. We moeten telkens 1-2 keren opnieuw opstarten met een aantal minuten tussenpauze vooraleer het werkt. Kan daar naar gekeken worden aub?

Hier ook hetzelfde probleem op de V7! Kan er eventueel een aanpassing worden gedaan op het profiel?

FYI: maandag kunnen de ¨PX moderatoren dit verder bekijken voor u.

Het is ook belangrijk voor de PX forum moderatoren om enkele dingen te weten, zoals.

  • is je decoder rechtstreeks aangesloten met netwerkkabel aan de bbox of staan er draadloze oplossingen tussen om decoder met bbox te verbinden.
  • Indien deze draadloze oplossingen er tussen staan, dan indien mogelijk met een voorlopige lange netwerkkabel je decoder met de bbox te verbinden om vast te stellen of hiermee beter is.
  • ook kan je in de volgorde aangegeven eens PX toestellen even herstarten zoals aangegeven hier , om te kunnen vaststellen of het daarmee beter geworden is of dat het maar tijdelijk een verbetering was.
  • Als bijkomende info: het is altijd aangeraden van de bij de decoder bijgeleverde HDMI kabel te gebruiken om je decoder met de TV te verbinden.

TIP:  Ten behoeve van PX moderatoren als ze maandag de draad hier terug opnemen, om je  verder te helpen: Noteer in je ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is), (in het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. je vraag vermelden), privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op".

Heb zelfde probleem. Beeld is voor op klank.

Zowel in rechtstreekse uitzendingen als opnames. Netflix als app op smartTV werkt zonder problemen.

Situatie:

  • fiberaansluiting 300Mb (speedtest geeft max 130Mb).
  • TV-box rechtstreeks verbonden met cat 5E kabel aan BBox.
  • HDMI kabel van proximus rechtstreeks aan Samsung smart TV (4 jaar oud).
  • Surround sound op TV box uit

 

Helaas ook hier sinds 2w weer met dit probleem. Dagelijks aantal keer herstarten of van zender wisselen, steeds tijdelijke oplossing en paar minuten later opnieuw probleem. Box is rechtstreeks aangesloten met kabel aan modem

Ook hier sinds een tweetal weken opnieuw dit probleem. Is heel lang beter geweest, maar sinds een tweetal weken hapert het beeld om de zoveel tijd even, waarna beeld en geluid niet meer samenlopen. Na het wisselen van zender is het weer even goed 

Zelfde probleem hier. (Sinds installatie van nieuwe decoder enkele maanden geleden). 

—decoder aangesloten op model via LAN-kabel

— originele HDMI gebruikt

kan dit verholpen worden aub?

tv kijken is op deze manier onmogelijk 😖

Wij hebben hetzelfde probleem vanavond, is ontstaan rond ca. 21u50.

Geluid loopt nier meer synchroon met beeld.

 

Tv box is met Lan kabel aangesloten…

 

Dit is de 2de keer dat het voorkomt. De eerste keer was de eerste dag na installatie.

 

Graag een oplossing. 

De klank kom niet overeen met de stemmen (al 2 weken!!!). Kunnen jullie een aanpassing doen aan de lijn? 

 

Reputatie 7
Badge +3

@Romanevdd 

je mag alvast je klantnummer toevoegen op je profiel hiervoor.

 

Groeten

Geert

 

 

De klank kom niet overeen met de stemmen (al 2 weken!!!). Kunnen jullie een aanpassing doen aan de lijn? 

 

→ dit is mijn klantnummer : 27xxx

 

Alvast bedankt

Romane 

@Romanevdd  ter info: de bedoeling was om gevraagde gegevens in te vullen in je → ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent). De met "privé aangeduide tekstvelden kunnen enkel door Proximus medewerkers zelf gelezen worden.

@GeertC : mijn gegevens werden aagenpast op mijn profiel (klantummer toegevoegd). 

 

Alvast bedankt om het nodige te doen

 

Mvg

Romane 

Reputatie 7
Badge +3

@Romanevdd

Je mag alle toestellen (de bbox en de decoder + eventueel wifi booster) eens herstarten.

werkt het nu?

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_restart_global/particulieren/support/televisie/een-tv-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/hoe-herstart-je-toestellen-voor-internet-en-tv.html

 

Geert

Nu blijft het beeld regelmatig hangen, tv kijken is echt onmogelijk geworden Proximus!

Reputatie 7
Badge +3

Bij ons is dit al weken aan een stuk het geval, kan dit bij ons ook bekeken worden aub? Klantnummer staat in m’n profiel.

Ook hier probleem met geluid dat niet synchroon loopt. En dat draaiend wieltje zie'n we telkens als we opstarten en bij het bekijken van opnames.

Ik mis mijn V5, daar had ik al die problemen niet. Nu ik moet revalideren van zware operatie hang ik fel af van mijn tv. 

Ook bij mij zelfde probleem geluid stukken voor op beeld

Ook hier vorige week een nieuwe AndroidTv box ontvangen waar beeld en geluid ver van elkaar liggen. Niet aangenaam om zo tv te kijken.

 

klantennummer staat in profiel

alvast bedankt om het om te lossen

Het geluid loopt hier ook achter. 
kan dit bekeken worden aub? 

Bij mij ook  geluid en beeld niet synchroon. Hdmikabel ,v7 decoder b.box.en regelmatig zwart beeld bij opstarten .....niet goed,he

Ik heb hetzelfde probleem, er is geen syncronisatie tussen beeld en geluid , heel vervelend om naar te kijken. Mijn klantnummer staar in mijn profiel. Alvast bedankt!

Beste, 

Wij hebben vorige week een nieuwe android decoder aangesloten en het beeld en het geluid bij alle 2 de android decoders lopen geregeld niet synchroon. Op onze v6 decoder in onze living hebben wij echter geen probleem. Bij opnames of herbekijken van programma's hebben we geen problemen. Enkel bij live tv.

Kan dit opgelost worden?

alvast bedankt!

 

Het probleem is reeds verholpen de instellingen bij weergave mogen niet op automatisch staan maar op 1080p60 

 

 

Heb ik ook gedaan. Half uurtje later zelfde probleem terug. 

Heb ik ook gedaan. Half uurtje later zelfde probleem terug. 

Ondertussen bij ons ook terug dit probleem.

Reageer