Vraag

geluid en beeld niet synchroon


kregen vorige week een nieuwe decoder V7(Android) toegestuurd- hebben nu veelvuldig problemen dat beeld en geluid niet gelijk lopen( wa s met andere decoder nooit) iets aan te verhelpen???


368 reacties

@Vanessa1985

je mag je klantnummer even toevoegen aan je profiel, dan kijk ik dit eens na.

 

Groeten 

Geert

Gedaan.

Reputatie 7
Badge +3

@Vanessa1985 

ik heb een systeem herstel doorgevoerd.

Is het nu beter op de decoder?

 

Geert

@hadewycht

 

i tried changing cables   controlled  that the cable is of the Highs speed tried cat 5e  and cat 6 . after  resetting  all  and cable changes it looked ok . My wife seen the dr strange movie was available and rented it.l for 1h it was Ok then it went to same shit again and had to just shut it off :(  and still is  bad... i called proximus think Wednesday   a technician  was scheduled between 09.00-13.00 today so took holiday... BUT its  15.30 and have still not seen any technician... so one day holiday wasted.... at this moment this Android  box is only as useful  as  drink coaster soon:)

@Vanessa1985

ik heb een systeem herstel doorgevoerd.

Is het nu beter op de decoder?

 

Geert

Voorlopig is het zeer goed. Alvast bedankt hiervoor.

Mvg

@Vanessa1985

ik heb een systeem herstel doorgevoerd.

Is het nu beter op de decoder?

 

Geert

Voorlopig is het zeer goed. Alvast bedankt hiervoor.

Mvg

Nu niet meer. Is nog erger geworden

Goedemorgen, wij hebben eenzelfde probleem met onze TV box. Kan hier naar gekeken worden?

groeten,

 

Emi

Reputatie 7
Badge +4

@stefank I’m sorry you didn’t see any technician on Friday. My apologies. I’ll check with dispatch what went wrong and ask them to contact you as soon as possible. 

@Vanessa1985 @Emi65 Ik heb een wijziging op het profiel van jullie lijn gedaan. Ik zie in de metingen echter ook wel dat de kwaliteit van de verbinding tussen jullie modem (B-box3 met blauwe lichtjes) en decoder (toestel aangesloten aan TV) niet optimaal is. Heb je de mogelijkheid te testen met een (andere) rechtstreekse kabel ?

 

Hallo,

Vandaag tv box geïnstalleerd door installateur Proximus en het beeld en geluid lopen niet synchroon.

Kan hier naar gekeken worden? 

Mvg Ruud

Hier ook al 3 weken dat het beeld en geluid niet gelijk lopen. Al dagen vruchteloos aan het bellen en via twitter reageren jullie al helemaal niet meer. Kan er hier dan eindelijk eens gekeken worden?

Hallo beste,

Heb sinds vorige week ook een v7 decoder en heb hetzelfde probleem.  Knn jullie dit ook even controleren. 

Merci

Reputatie 7
Badge +4

@Ruudje Ik heb een aanpassing gedaan op het profiel van je lijn. 

@Cindy1601 @Kurtvdh74 Ook voor jullie heb ik die aanpassingen gedaan. Ik zie wel dat de verbinding tussen de modem en decoder niet optimaal is. Kunnen jullie eens testen met een (andere) rechtstreekse kabel ? 

@HadewychT probleem is absoluut niet weg

Reputatie 7
Badge +4

@Cindy1601 Heb je ondertussen ook kunnen testen met een rechtstreekse kabel ? De kwaliteit van de verbinding tussen je decoder en modem is niet optimaal. Dit heeft zeker ook invloed op de kwaliliteit van je beeld. 

@HadewychT helaas niet in die mogelijkheid momenteel. Decoder hangt met een wifi bridge, en daar blijft alles groen op. Streamingdiensten hebben het probleem niet overigens

@stefank I’m sorry you didn’t see any technician on Friday. My apologies. I’ll check with dispatch what went wrong and ask them to contact you as soon as possible. 

@Vanessa1985 @Emi65 Ik heb een wijziging op het profiel van jullie lijn gedaan. Ik zie in de metingen echter ook wel dat de kwaliteit van de verbinding tussen jullie modem (B-box3 met blauwe lichtjes) en decoder (toestel aangesloten aan TV) niet optimaal is. Heb je de mogelijkheid te testen met een (andere) rechtstreekse kabel ?

 

Ook niet in de mogelijkheid om met rechtstreekse kabel te werken. Trouwens snap het niet goed. Niks zit ver van elkaar . Zo zal Proximus tv vlug buitengesmeten worden. Om de 5min moeten we tv eens verzetten. Zeer irriterend. Dit vind ik echt niet kunnen en betalen er veel voor maandelijks.dacht bij jullie met alles beter te zitten maar buiten slecht 4g verbindingen op onze gsm is tv nu ook al slecht. Is ook geen huis dat geïsoleerd of zo is. 

HadewychT

yes they  called my wife  and  sadly  set an appointment today.(wife rhought i would  be working  from home).. i called yesterday  directly  to proximus  that today would not work im not home and changed  to Friday (only day i can be home and  i want to be home to see it fixed) proximus  customer service   told it was moved to Friday 23 september... what still happens.. yes technician still  came today... swapped the box and cables etx. did it Help  NO....:(..  it is same after 30min tv on..... 

 

so cables between  decoder and the wifi booster has been tried to replace even with better quality than  proximus has in box... hdmi cable 3x tried 2x proximus  and one other 2.1 cable.... 

 

its works absolutley perfekt  if i reset box  (toothpick behind) and restart.  then i get 1h of  correct  sound and picture... but after  that it gradual get worse and worse.

im a technical teacher  in Automotive industri... i cannot come to any other conclusion  that it has to be  between router and booster. sometimes for some reason one of the lights go orange (not perfect signal) 

 

but my old nvidia  shield and  a  x99 box all work perfect (had to try)

 

Can i please ask if possible  to tell dispatch   to send someone  Friday  23  to me. im realjy tired  to hear that waiting song and the woman telling me have you restarted  the box🙈🙈😁 i will need psychology help if i hear more of that

 

i mean Belgium  have one of the most expensive  internet  to speed and volume.

i had 0 issue  with scarlet(proximus)  for 10 years..

@Ruudje Ik heb een aanpassing gedaan op het profiel van je lijn. 

@Cindy1601 @Kurtvdh74 Ook voor jullie heb ik die aanpassingen gedaan. Ik zie wel dat de verbinding tussen de modem en decoder niet optimaal is. Kunnen jullie eens testen met een (andere) rechtstreekse kabel ? 

@HadewychT Dankje, het is nu veel beter!

Reputatie 7
Badge +4

@Ruudje Blij dat te horen 😊

@Cindy1601 Ik heb een afspraak met een technieker geboekt voor morgen tussen 17 en 20u om te bekijken of verbetering mogelijk is. Indien dit niet past voor u kan je dit zelf wijzigen via My Proximus of bellen naar 080022800. 

@Vanessa1985 Ook voor u heb ik een afspraak geboekt voor nazicht. Dit voor morgen tussen 12.30 en 17u. Je kan dit aanpassen via My Proximus of bellen naar 080022800. 

@stefank The technician will contact you by phone to check if everything works fine and make a new appointment if it’s not. I also sent him a reminder not to forget this. 

@HadewychT 

Hello. yes got contacted by technician and set for Friday. took holiday so im home friday. thank you and lets hope third time is the  charm

Ik ben net klant en heb hetzelfde probleem bij herbekijken van programa’s & bij netflix, live is alles syncroon 

Reputatie 7
Badge +5

@Honda1974 Kan je je klantgegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijken we het voor je na.

@Honda1974 Kan je je klantgegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijken we het voor je na.

inorde 

Reputatie 7
Badge +5

@Honda1974 Kan je het nu nog eens testen?

@Honda1974 Kan je het nu nog eens testen?

Alles opnieuw opgestart en het werkt weer uitstekend, alvast bedankt 

Beste. Ik heb ook dit probleem. Kunnen jullie dit aanpassen?

gr

koen

Reageer