Vraag

geluid en beeld niet synchroon


kregen vorige week een nieuwe decoder V7(Android) toegestuurd- hebben nu veelvuldig problemen dat beeld en geluid niet gelijk lopen( wa s met andere decoder nooit) iets aan te verhelpen???


368 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@Arnevc 

Loopt het dan wel synchroom als je de decoder herstart hebt?

 

Geert

Dan loopt alles even normaal, maar na enkele dagen gaat beeld weer haperen, klank niet syncroon,.... 

Reputatie 5
Badge +2

@Arnevc Zou je uw klantennummer kunnen toevoegen in je forumprofiel zodat we de lijn kunnen controleren.

Beste

Bij deze ingevuld. 

Hopend op beterschap!

Arne

Reputatie 5
Badge +2

@Arnevc  Als je de tv in standby zet doe je dit dan ook met de tvbox?

Het merendeel van de tijd zetten we zowel tv als digicorder af met afstandsbediening. Dus standby neem ik aan

Reputatie 7
Badge +5

@Arnevc Kan je beide toestellen eens uitschakelen? Eerst de modem terug aan zetten en van zodra die verbinding heeft mag je de decoder terug aanzetten. 

Dit maakt het nog erger... 

Reputatie 7
Badge +3

@Arnevc 

ik zie dat je een fiberaansluiting hebt, heb je ook de fibermodem al eens zonder stroom gezet voor 15 sec en nadien de bbox en ten slotte de android decoder?

 

Groeten

Geert

Hallo,

ook wij ervaren dit probleem. Kan hier nog iets aan gedaan worden?

alvast erg bedankt!

Wij hebben hier hetzelfde probleem.

Na opstarten geen probleem, maar enkele uren later terug niet meer synchroon.

Kunnen jullie eens checken?

Mvg,

Jochen

Reputatie 7
Badge +4

@jochenderidder Ik heb ook op uw lijn een aanpassing gedaan. Ik zie ook dat je 2 decoders hebt. Heb je dit probleem op allebei ? 

@HadewychT Ik heb maar 1 decoder.

@jochenderidder Ik heb ook op uw lijn een aanpassing gedaan. Ik zie ook dat je 2 decoders hebt. Heb je dit probleem op allebei ? 

Kan je naar onze lijn ook even kijken aub? Alvast bedankt. Ik had een berichtje voor Jochen geschreven, maar geen antwoord gekregen. 

Kan dit bij ons ook worden aangepast? Hebben dit een paar maanden geleden ook aan de hand gehad.. 

 

groet 

Reputatie 6
Badge +3

@ChelS94 & @Wouter-Valerie  ik heb de aanpassingen op uw lijn uitgevoerd, best nog even de decoder herstarten.

Probleem blijft aanslepen, wifi in huis laat ook te wensen over en nu is het beeld via digicorder ook nog eens veel te kleurrijk en helemaal uit balans. Sinds ik klant ben bij Proximus niks da problemen. Ik bel deze week om alles stop te zetten. Ik ben het beu! En dit na 1 maand... 

Hello  how can this be solved? i barely  u use tv decoder.  wanted to rent a movie  and jesus 5e thrown in water unwatchable  (MINION MOVIE). I mean the sound and  picture is of by maybe 3-4 seconds... also on all channels. nothing  to do with tv or sound system  as ps4 and 5 and Netflix via smart tv works perfectly.

how to fix it? 

FYI Reset your decoder | Proximus

@ Martin reset decoder  did not improve anything  been there done that.. im a technical  teacher so i of course  did the basics. but reseting decoder  was just a waste of time for me at least. also surround  or no surround  same shit

Then there is no other option and this is waiting until tomorrow a proximus employee can help you further

Wij hebben hier hetzelfde probleem. Bij opnames blijft het beeld even hangen en daarna loopt geluid en beeld niet meer synchroon. Als we de opname even pauzeren loopt het weer gelijk voor een paar seconden en dan zelfde probleem: Hapering → beeld/geluid niet meer insync.

Kan hier iets aan gedaan worden? 

Al heropgestart en gereset, beide zonder oplossing.

 

Reputatie 7
Badge +4

@Arnevc Ik heb je wifi uitgemeten en zie 2 oorzaken waardoor het signaal niet optimaal is. Heb je een mogelijkheid om je modem te verplaatsen ? Het kan voldoende zijn om hem een kwart te draaien zodat de antennes, die bij de kabels zitten, hun signaal naar een andere kant kunnen uitzenden waardoor ze minder gestoord worden. Hier vind je tips om je wifi te verbeteren. Als je het zo niet kan verbeteren sturen we iemand ter plaatse om het te komen nakijken. 

@stefank I gave you a credit to rerent this film for free. I did an adaption on the profile of your line. There also is a problem in the connection between your decoder and modem. Can you check with another cable ? 

@weynsa Ook voor u heb ik de instellingen aangepast op je lijn. 

Dit probleem kan ook veroorzaakt worden doordat de communicatie tussen de decoder en de tv niet optimaal is. Je kan het geluid op stereo zetten of teten met een ander TV-toestel. 

Als het een smart tv kan je in de instellingen of op de support site van het tv merk nakijken of er updates zijn. 

Ik heb ook het probleem. Wel niet constant maar op een dag paar keer en dan verzet ik van post en dan is het even opgelost. Kunnen jullie mij helpen?

Reputatie 7
Badge +3

@Vanessa1985 

je mag je klantnummer even toevoegen aan je profiel, dan kijk ik dit eens na.

 

Groeten 

Geert

Reageer