Vraag

geluid en beeld niet synchroon



Toon eerste bericht

315 reacties

Hallo

 

Sinds enkele maanden zijn wij bij Proximus. 

En sinds het begin loopt het beeld niet synchroon met het geluid.

 

Is hier iets aan te doen? 

Alvast bedankt! 

Reputatie 7
Badge +2

@JimStaPac 

 Er is een update gepland voor de Android Decoder / V7 Decoder in April 2023

 

MW 5.5.5.2 - TV app version 5.120.3

 

Deze versie bevat voornamelijk enkele verbeteringen op het gebied van stabiliteit en prestaties.  Het betekent niet dat het probleem zich nooit meer zal voordoen, maar het zou veel minder moeten voorkomen. 

 

Volgende zaken werden opgelost : 

  • Geen reactie op afstandsbediening 
  • Lange zaptijd (>1 sec) 
  • Onverwacht herstarten terwijl je de TV-box gebruikt.
  • Onverwacht herstarten van de Pickx TV app
  • Onverwacht opstarten van de TV-box
  • Zwart scherm bij Live TV
  • Lay- out van Studio 100 swimlane is aangepast
  • Android serienummer wordt nu juist weergegeven bij Instellingen - Instellingen toestel - Apparaatvoorkeuren - Over - Status - Serienummer

 

De update zal (als alles goed loopt) gebeuren door Google tussen 4 en 12 april. 

Link naar reactie (proximus.be)

 

@JimStaPac

 Er is een update gepland voor de Android Decoder / V7 Decoder in April 2023

 

MW 5.5.5.2 - TV app version 5.120.3

 

Deze versie bevat voornamelijk enkele verbeteringen op het gebied van stabiliteit en prestaties.  Het betekent niet dat het probleem zich nooit meer zal voordoen, maar het zou veel minder moeten voorkomen. 

 

Volgende zaken werden opgelost : 

  • Geen reactie op afstandsbediening 
  • Lange zaptijd (>1 sec) 
  • Onverwacht herstarten terwijl je de TV-box gebruikt.
  • Onverwacht herstarten van de Pickx TV app
  • Onverwacht opstarten van de TV-box
  • Zwart scherm bij Live TV
  • Lay- out van Studio 100 swimlane is aangepast
  • Android serienummer wordt nu juist weergegeven bij Instellingen - Instellingen toestel - Apparaatvoorkeuren - Over - Status - Serienummer

 

De update zal (als alles goed loopt) gebeuren door Google tussen 4 en 12 april. 

Link naar reactie (proximus.be)

 

Hoi @Pat52 ,

 

Bedankt voor de informatie. 

Dwz dat ik tot dan niets kan ondernemen? 

 

 

Mvg

Jimmy

En je nog moet afwachten of de problemen/foutmeldingen minder zullen voorvallen zoals aangegeven is!

Maar laat ons hopen van wel hé 

@Martin ,

 

Klopt, 

Heb net nog eens de Decoder herstart via de Instellingen tab. Alles loopt weer synchroon. Dit gaat zo'n 10 minuten goed. Daarna weer bij af.

We zullen zien wat de update brengt. 

Beste moderators

 

Ook bij mijn V7-box lopen beeld en klank niet syncroon.

Kunnen jullie dit aanpassen a.u.b?

Mijn klantnummer staat in mijn profiel.

 

Bedankt alvast

Ook bij mij loopt beeld en klank niet synchroon.

Kunnen jullie dit bekijken aub?

Mijn klantnummer staat in mijn profiel.

 

Alvast bedankt!

Ik zoek me ook suf naar een oplossing. En bij ons is dit pas enkele dagen. Word er nu al gek van. Daarnet eens geprobeerd, live tv op pauze en dan op stop. Dit werkte blijkbaar

Hallo,

Bij ons lopen het beeld en geluid ook niet gelijk maar dit enkel bij vtm. Ligt dit aan de zender of eveneens aan de decoder?

Dank alvast voor uw antwoord.

Beste, sinds gisteren overgeschakeld naar Proximus fiber en we merkten meteen dat beeld en spraak niet synchroon lopen.

Alvast bedankt om dit na te zien!

Reputatie 7
Badge +4

@Fre N Ik zie dat je decoder niet rechtstreeks met de modem verbonden is, staat daar een switch tussen? Alsook zie ik een groot aantal aan toestellen die niet rechtstreeks verbonden zijn. 

Beste, bedankt voor uw reactie. Omdat er in de tv-hoek meerdere toestellen (Sonos Playbar, tv, tv-box)  met LAN verbonden zijn zit hier inderdaad een giga switch tussen. Verder zijn er nog meerdere toestellen (gsm's, laptop, Sonos speakers, controller brandalarm, enz) draadloos verbonden. Tot we bij Proximus zijn aangesloten heeft dit altijd perfect gewerkt dus weet ik niet wat het probleem van de synchronisatie kan veroorzaken. Alvast bedankt om ons een oplossing aan te bieden.

Reputatie 5
Badge +2

@Fre N Is het mogelijk de decoder rechtsreeks zonder switch aan te sluiten? Soms kunnen er kwaliteitsproblemen zijn als de decoder achter een switch hangt.

Mijn beeld en geluid lopen niet synchroon.

Zou u een aanpassing op de lijn kunnen doen?

Bij mij loopt mijn geluid en beeld al jaren niet synchroon. We hebben dit probleem al meermaals aan het contactcenter gemeld. De technieker is hiervoor al eens langsgekomen en de modem vervangen. Maar het probleem blijft. Ook vaak ondervinden wij blokkeringen met de modem en digibox. Opnames blokkeren en stoppen met afspelen. Maar de synchronisatie vinden wij het vervelenste. Kan iemand ons hiermee verder helpen? 

Reageer