Vraag

geluid en beeld niet synchroon



Toon eerste bericht

315 reacties

Beste,

 

Idem hier.  Beeld en geluid lopen sedert een aantal weken niet meer gelijk.  Is het mogelijk dit na te kijken aub.  

Het probleem was opgelost nadat ik de TV-box heropgestart had.   Sindsdien wel niet zo heel veel TV gekeken.   Ik hou het in de gaten. 

Reputatie 7
Badge +4

@farstreet Ik heb een aanpassing gedaan, kan je dit eens testen? 

@Danco Kan je je klantengegevens toevoegen aan je forumprofiel? 

FYI: prox forummedewerkers komen pas morgen terug, dan kunnen ze voor u ook eens de setting veranderen.

Ik heb hetzelfde probleem kan dit opgelost worden 

Mvg

Hier ook het probleem dat beeld en geluid niet synchroon zijn bij de V7 android box.

Box hangt met kabel rechtstreeks aan de ‘modem’.   Fiber connectie.

Klantnummer toegevoegd aan mijn forum profiel, kan iemand van Proximus het nodige doen aub ?  

@Doxie en @Brendanvb 

het zou nu in orde moeten zijn.

Eventueel de decoder eveneens nog eens herstarten.

 

Groeten

Geert

Beste Geert, 

Het probleem is nog altijd niet opgelost.

Ik moet de decoder om de 2 dagen volledig uitschakelen met de knop achteraan.

Ik heb ook een probleem als ik de Gids wil openen gaat dit soms zéér traag.

inderdaad bekend probleem 

  • Als ‘surround sound’ geactiveerd wordt op de decoder dan loopt het geluid niet meer synchroon.

Bron: Audio Video niet synchroon: → V7 Stand van zaken | Proximus Forum

Reputatie 1

Vandaag weer zelfde sync probleem, nu was uitschakelen (met aan/uit knop achteraan) geen oplossing, na instelling surround geluid uit te schakelen (Indelingen - Geen: Surround sound nooit gebruiken) is het wel weer opgelost...

 

Reputatie 1

De decoder is rechtstreeks aangesloten via kabel op de Internet Box. Na volledig uitschakelen vd tv box (met knop achteraan dus) was het probleem verholpen... ik laat het nog weten mocht het probleem zich blijven voordoen! 

Alvast bedankt voor de reactie!

Reputatie 7
Badge +4

@Dulac Ik heb ook op uw lijn enkele aanpassingen gedaan. Hoe is je decoder aangesloten ? Is dit via kabel of een Wifi Booster (zwart bakje met 3 blauwe of 2 blauwe en 1 groen lichtje) ? Weet je of er dan iets wijzigt aan de lichtjes op de moment dat je het probleem hebt ? 

Als de verbinding draadloos is, zou je dan eventueel kunnen testen of je het probleem nog hebt als je de decoder rechtstreeks met een kabel verbindt aan de modem ? 

Reputatie 1

Sinds gisteren ook Proximus tv, alles werkte perfect, ook via surround geen sync probleem.

Vandaag willen we een programma herbekijken en na enkele seconden bevriest beeld even en daarna komt beeld 2sec na audio. Telkens weer…

Surround uitgeschakeld, geen oplossing…

Na uitschakelen decoder (volledig, niet enkel stand-by) wel weer sync.

Onbegrijpelijk dat zoiets niet direct opgelost wordt?!

Reputatie 7
Badge +4

@KurtVSV Ook voor u heb ik aanpassingen gedaan op je lijn. Dit probleem is ook doorgegeven naar de verantwoordelijken voor de V7 en is in onderzoek. 

De synchronisatie loopt fout, hoe kan dit definitief worden opgelost ?

@Michael V @DaisyS De problemen doen zich enkel voor met de nieuwste decoder (die via kabel op de router hangt). De andere decoder (ouder model) hangt is via een wifibooster aangesloten en heeft dit probleem nooit

Reputatie 5
Badge +2

@Pdhooge Welke problemen ervaar je net? Heb je ook al contact gehad met onze technische dienst? Deze kun je bereiken op 0800 22 800.

@Pdhooge Heb je reeds de modem heropgestart en eens deze terug opgestart is de decoder erna heropstarten? Dit kan je doen door de schakelaar een paar seconde uit te zetten of het toestel van de stroom te halen.

Michael V: ja heb ik al geprobeerd maar dat helpt niet.

@N_verschelden Ik heb een update van je modem gedaan. Je zou eens moeten kijken of het nu beter is. Als het nog niet in orde is, zou u eens de decoder met een kabel kunnen verbinden aan de modem en dan testen of het beter is?

Volgens mij is het nu in orde, bedankt!

Hier ook nog steeds niet opgelost. De aanpassing die uitgevoerd werd helpt niets. Enorm vervelend en het kan toch echt niet dat dit soort problemen maar blijft aanslepen... 

Is er intussen een update over mijn situatie hier? We zij m’n een maand verder en gekeken naar het aantal klachten hierover zou ik intussen verwachten dat er een algemene fix op weg moet zijn… wat is er gewijzigd waardoor dit plots voorkomt? 
 

Reputatie 5
Badge +2

@DannyVdp  En zijn die problemen op de beide decoders?

Reputatie 5
Badge +2

@Pdhooge Heb je reeds de modem heropgestart en eens deze terug opgestart is de decoder erna heropstarten? Dit kan je doen door de schakelaar een paar seconde uit te zetten of het toestel van de stroom te halen.

Reputatie 5
Badge +2

@ian.v Ik nogmaals een aanpassing gedaan. Kan je eens kijken of het beter is nu?

Reputatie 5
Badge +2

@N_verschelden Ik heb een update van je modem gedaan. Je zou eens moeten kijken of het nu beter is. Als het nog niet in orde is, zou u eens de decoder met een kabel kunnen verbinden aan de modem en dan testen of het beter is?

Reputatie 5
Badge +2

@Bjarne_O Heb je een mogelijkheid om de decoder die draadloos verbonden is aan te sluiten met Lan en dan testen of het probleem zich blijft herhalen?

Reageer