kregen vorige week een nieuwe decoder V7(Android) toegestuurd- hebben nu veelvuldig problemen dat beeld en geluid niet gelijk lopen( wa s met andere decoder nooit) iets aan te verhelpen???
Beste,
Idem hier. Beeld en geluid lopen sedert een aantal weken niet meer gelijk. Is het mogelijk dit na te kijken aub.
Het probleem was opgelost nadat ik de TV-box heropgestart had. Sindsdien wel niet zo heel veel TV gekeken. Ik hou het in de gaten.
FYI: prox forummedewerkers komen pas morgen terug, dan kunnen ze voor u ook eens de setting veranderen.
Ik heb hetzelfde probleem kan dit opgelost worden
Mvg
Hier ook het probleem dat beeld en geluid niet synchroon zijn bij de V7 android box.
Box hangt met kabel rechtstreeks aan de ‘modem’. Fiber connectie.
Klantnummer toegevoegd aan mijn forum profiel, kan iemand van Proximus het nodige doen aub ?
het zou nu in orde moeten zijn.
Eventueel de decoder eveneens nog eens herstarten.
Groeten
Geert
Beste Geert,
Het probleem is nog altijd niet opgelost.
Ik moet de decoder om de 2 dagen volledig uitschakelen met de knop achteraan.
Ik heb ook een probleem als ik de Gids wil openen gaat dit soms zéér traag.
inderdaad bekend probleem
- Als ‘surround sound’ geactiveerd wordt op de decoder dan loopt het geluid niet meer synchroon.
Bron: Audio Video niet synchroon: → V7 Stand van zaken | Proximus Forum
Vandaag weer zelfde sync probleem, nu was uitschakelen (met aan/uit knop achteraan) geen oplossing, na instelling surround geluid uit te schakelen (Indelingen - Geen: Surround sound nooit gebruiken) is het wel weer opgelost...
De decoder is rechtstreeks aangesloten via kabel op de Internet Box. Na volledig uitschakelen vd tv box (met knop achteraan dus) was het probleem verholpen... ik laat het nog weten mocht het probleem zich blijven voordoen!
Alvast bedankt voor de reactie!
Als de verbinding draadloos is, zou je dan eventueel kunnen testen of je het probleem nog hebt als je de decoder rechtstreeks met een kabel verbindt aan de modem ?
Sinds gisteren ook Proximus tv, alles werkte perfect, ook via surround geen sync probleem.
Vandaag willen we een programma herbekijken en na enkele seconden bevriest beeld even en daarna komt beeld 2sec na audio. Telkens weer…
Surround uitgeschakeld, geen oplossing…
Na uitschakelen decoder (volledig, niet enkel stand-by) wel weer sync.
Onbegrijpelijk dat zoiets niet direct opgelost wordt?!
De synchronisatie loopt fout, hoe kan dit definitief worden opgelost ?
Michael V: ja heb ik al geprobeerd maar dat helpt niet.
Volgens mij is het nu in orde, bedankt!
Hier ook nog steeds niet opgelost. De aanpassing die uitgevoerd werd helpt niets. Enorm vervelend en het kan toch echt niet dat dit soort problemen maar blijft aanslepen...
Is er intussen een update over mijn situatie hier? We zij m’n een maand verder en gekeken naar het aantal klachten hierover zou ik intussen verwachten dat er een algemene fix op weg moet zijn… wat is er gewijzigd waardoor dit plots voorkomt?
Reageer
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.