Vraag

Geluid en beeld niet synchroon

  • 30 December 2018
  • 7 reacties
  • 672 Bekeken

Reputatie 4
Badge +1
Hallo,

Ook wij hebben een probleem met het niet synchroon lopen van beeld en geluid tijdens het tv kijken (komt wel vaker voor, zo lees ik op het forum). Het is een subtiel probleem: het geluid komt een fractie later dan het beeld. Maar eens je op de synchroniciteit van de lippen van iemand die praat begint te letten laat het je echter niet meer los en is het een hoogst irritant verschijnsel!

Wij hebben zo'n mini decoder en de softwareversie is NTE-mini5_9.4.13.22. Decoder loopt naar onze tv met gewone HDMI. Herstarten, resetten, stopcontacten in- en uittrekken en meer van die standaard middeltjes verhelpen het probleem niet.

Mijn vraag: hoe kan dit dan wel worden opgelost?

This topic has been closed for comments

7 reacties

Reputatie 2
Badge

Dag Martin, gisteren een tijdje bekeken en alles blijkt nu normaal te verlopen. Ik hou het nog wel een paar dagen in de gaten. Bedankt alvast.

TUI: Proximus is hiervan op de hoogte en is er mee bezig, dus zal er niet veel anders opzitten dan afwachten tot ze met een oplossing afkomen!
Is dit probleem nu eigenlijk al opgelost? Ook ik heb dit probleem al bijna een jaar met mijn nieuwe decoder. Model EC6109V1. Lapmiddeltjes als resetten, aan en uit,... is geen oplossing.
Er zal inderdaad wel meer nodig zijn dan die lapmiddeltjes, blijkbaar een moeilijke bevalling ☺️
Reputatie 2
Badge

Dag, ik lees hier dat dit probleem toch al even aansleept. We zijn pas onlangs overgestapt van Telenet naar Proximus tv en we zitten hier met datzelfde probleem. Alles al geprobeerd: kabels vervangen, resets gedaan, tv-instellingen aangepast: niets helpt! Bij het zappen krijgen we iedere keer een hapering van een aantal seconden en dan zitten beeld en geluid niet meer samen. Soms zit er zelfs een hapering in het geluid. Vreselijk irriterend! Bij Telenet was dit nooit een probleem…  Hoe oplossen?

bij het zappen heb je effen dat het beeld en klank niet meer synchroon loopt maar dit zou niet lang mogen duren tot alles weer synchroon loopt, het ene type decoder heeft daar blijkbaar wat meer last van dan de andere.

Reputatie 2
Badge

Dag Martin, ik zal dat straks eens uittesten.... Groeten Peter