Geen Nederlandse TV in België?

  • 26 October 2022
  • 1 reactie
  • 794 Bekeken

Ik kijk al jaren in België (via Satelliet en via de app) naar de commerciële zenders van Nederland met een officieel abonnement (bij Canal Digitaal) zoals RTL4, RTL5,SBS6, RTL7, SBS9, VERONICA, NET5… 

Na 30 jaar zijn deze zenders nog steeds niet te ontvangen via alle tv-aanbieders, uitgezonderd via satelliet en Canal Digitaal. Ik betaal 22 euro per maand voor deze zenders dus ik betaal ook de auteursrechten! Onlogisch dat deze zenders worden geblokkeerd in ons land! In Nederland kijkt men ook naar VTM (via Tv Vlaanderen)….

 


1 reactie

Reputatie 4
Badge +1

zoals op andere forums gemeld zal dit nooit komen wegens uitzendrechten en reclame inkomsten dat de vlaamse commercielle kwijt spelen dan en vice versa voor de Nederlandse zenders dat ze reclame uitzenden voor producten die niet in belgie beschikbaar zijn en ze dan ook meer moeten betalen aan de zenders omdat de oppervlakte groter is.

en veel mis we niet, veel komt in belgie terug op de commerciële zenders wat in Nederland vertoond worden.

zoals films en spel programma’s dat in een Vlaams kleedje gestopt worden.

je kan en mag nog zoveel roepen op forums om dit in belgie te verkrijgen maar dit zal nooit lukken.

het is zelf niet zeker of Canal Digitaal wel niet fout bezig is, en zoveel belgen hebben die Canal Digitaal nu ook niet, ze betalen een klein stukje voor die zenders.  

Reageer