Beantwoord

geen hd meer.

  • 13 November 2019
  • 13 reacties
  • 698 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Ik heb sinds enkel maanden het gevoel dat ik geen HD meer kan ontvangen. Vroeger had je op 600 de gewone versie en 650 de HD versie. Maar sinds een paar maand kan je de gewone versie niet meer krijgen. Althans dat heb ik horen zeggen. Het probleem bij mij is dat de HD verdwenen is. Als ik naar de tv gids kijk dan zou dit HD moeten zijn maar mijn ogen zeggen wat anders. 

Ik heb al naar mijn instellingen gekregen en HD staat nog steeds actief.

Zijn er nog mensen die dit probleem ervaren of weten hoe dit op te lossen. 

icon

Beste antwoord door Martin 13 November 2019, 07:51

Bekijk origineel

13 reacties

Je kan hiervoor eens het volgende proberen 

zet je decoder stroomloos en dan zet je de bbox 10 sec zonder stroom

wachten tot de bbox zijn DSL lampje continu blijft branden en dan pas de decoder  terug onder stroom zetten.

Als dit niet helpt dan kun je eens een speedtest doen > https://pxs.speedtestcustom.com/ best op een toestel waarmee je verbonden bent met een utp kabel aan de bbox bv laptop of PC 

want als je snelheid te laag is kan het zijn dat je hierdoor geen HD zenders meer kunt bekijken.

Reputatie 1
Badge

Momenteel ben ik niet thuis. Wat ik wel al over mijn internet kan zeggen is dat het sinds de vervanging van de Bbox slechter geworden is. Wij hebben een oud huis met dikke muren gekocht en daardoor kon onze bbox2 (witte) niet meer naar behoren werken. Wij hebben toen een nieuwe gekregen (bbox3). Maar om eerlijk te zijn is alles slechter geworden. Of het 1 met het ander heeft kan ik niet met 100% zekerheid zeggen. Het is zodanig erg dat we al een wifi extender moeten plaatsen hebben. 

Reputatie 7
Badge +3

@Leeuwke 

Je moet eens kijken of je zender 87 (Njam HD) kan bekijken. Als dat wel lukt heb je HD op je decoder.

 

Werkt de Wifi nu beter nu je een extender geplaatst hebt?

ik heb hier nog wat tips

 

Geert

Reputatie 1
Badge

@GeertC  Njam kunnen we nemen. Juist daarom dat ik het raar vind dat mijn voetbal niet meer HD is. Ik ben zeker dat de HD actief is.

Met de oude box kon ik zonder problemen via de wifi mijn papieren printen, maar viel mijn internet soms weg. Met de nieuwe box is dit qua internet (gsm) beter maar qua printen is dit een ramp. Nu moet je rekenen dat het soms 5min duurt alvorens alles geprint is.

Met de extender gaat het soms sneller maar dit is zeker en vast niet de oplossing. 

Reputatie 7
Badge +1

Klopt, voor Pickx had je kanaal 600 en nog een kanaal en daar kon je naar veldrijden kijken en deze was in HD. Sinds de overgang naar Pickx is deze niet meer in HD. In een topic over veldrijden is dit bevestigd door een PX medewerker. Jammerlijke zaak 😪

Reputatie 1
Badge

@Antoon1 dan moeten ze niet uitpakken met voetbal in HD.

Reputatie 7
Badge +1

Als je extra abo voetbal hebt zijn deze kanalen in HD. Volgens mij zijn deze verhuist naar kanalen 100 en verder. In het basis pakket zit de sportzender van PX. Deze is helaas in SD. Hier wordt alleen veldrijden gratis uitgezonden. De rest is allemaal betalend. Af en toe gratis voetbal maar dat zijn de laatste 2 wedstrijden van de reguliere competitie.

Reputatie 1
Badge

Als je extra abo voetbal hebt zijn deze kanalen in HD. Volgens mij zijn deze verhuist naar kanalen 100 en verder. In het basis pakket zit de sportzender van PX. Deze is helaas in SD. Hier wordt alleen veldrijden gratis uitgezonden. De rest is allemaal betalend. Af en toe gratis voetbal maar dat zijn de laatste 2 wedstrijden van de reguliere competitie.

Ik betaald maandelijks 16,99€, dus in mijn ogen heb ik het volledige voetbalpakket. En toch heb ik geen HD. Zelfs niet op 100.

 

Reputatie 7
Badge +1

@Leeuwke. Zou ik eerst doen wat Martin zei in de vorige reactie. Heb je dan nog geen HD bel je naar PX gratis nummer.

Reputatie 7
Badge +1

Momenteel ben ik niet thuis. Wat ik wel al over mijn internet kan zeggen is dat het sinds de vervanging van de Bbox slechter geworden is. Wij hebben een oud huis met dikke muren gekocht en daardoor kon onze bbox2 (witte) niet meer naar behoren werken. Wij hebben toen een nieuwe gekregen (bbox3). Maar om eerlijk te zijn is alles slechter geworden. Of het 1 met het ander heeft kan ik niet met 100% zekerheid zeggen. Het is zodanig erg dat we al een wifi extender moeten plaatsen hebben. 

Tip. Zou ook Happy House contacteren en langs laten komen 😉

Louter ter bijkomende info: http://proximus.be/happyhouse 

Reputatie 1
Badge

Je kan hiervoor eens het volgende proberen 

zet je decoder stroomloos en dan zet je de bbox 10 sec zonder stroom

wachten tot de bbox zijn DSL lampje continu blijft branden en dan pas de decoder  terug onder stroom zetten.

Als dit niet helpt dan kun je eens een speedtest doen > https://pxs.speedtestcustom.com/ best op een toestel waarmee je verbonden bent met een utp kabel aan de bbox bv laptop of PC 

want als je snelheid te laag is kan het zijn dat je hierdoor geen HD zenders meer kunt bekijken.

Ik heb gedaan zoals je gezegd hebt en opeens kwamen mijn hd kanalen zichtbaar rond 480. Dus bedankt.

Graag gedaan en blij te horen dat het gelukt is.

Reageer