Beantwoord

Geen geluid met meer meerdere kanalen

  • 16 April 2019
  • 3 reacties
  • 5104 Bekeken

Sinds enig tijd is er voor meerdere kanalen/zenders van Proximus TV wel beeld maar geen geluid. Hieronder een lijstje. Moet je om het geluid terug te krijgen bepaalde instellingen wijzigen? Of de zenders opnieuw inscannen (sommigen zijn dubbel)? Is dat een probleem dat zich algemeen/bij iedereen voordoet? Heeft dit te maken met (de ouderdom van) de bbox/decoder? Graag een antwoord & oplossing. Ter info: ik woon in Bree (n-o-Limburg).
Dank bij voorbaat. Mvg, Bert C
Zenders zonder klank
- Animal planet (HD);
- Discovery (HD);
- Action (HD);
- CNN;
- France 24;
- TF1 HD;
- National Geographic (HD);
- ESL One (HD);
- TV5Monde (HD);
- Disney Junior;
- Disney XD (HD);
icon

Beste antwoord door Charlotte.D 16 April 2019, 10:34

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Dag Bert,

Kan je even naar het MENU gaan (via de afstandsbediening), vervolgens naar het tabblad SYSTEEM en daar zal je AUDIO terugvinden.
De kans is heel groot dat deze nu momenteel op DOLBY staat. Deze mag je wijzigen naar STEREO en dan zou het geluid wel probleemloos moeten werken.

Kan je dit even testen en ons een seintje geven? Alvast bedankt!

Grtjs, Charlotte
Dag Charlotte,
Bedankt voor de tip, en... hij werkt!
Stond idd op [Dolby-AC3]. (waarvoor dient deze eigenlijk?)
Nu ik je toch aan de 'lijn' heb, kan je ook aangeven hoe je een nieuwe afstandsbediening aan de decoder koppelt?
De oude werkt nog; bij de nieuwe werkt enkel de TV-aan/uit knop bovenaan en het +/- Volume.
Moet je met een bepaalde toestencombinatie deze activeren, oid?
Alvast bedankt. Mvg, Bert
Reputatie 7
Badge +4
Bert,
Heel blij dat het werkt :D
Dolby wordt hoofdzakelijk gebruikt als je gaat werken met een surround systeem of met een geluidsversterker. Standaard moeten de decoders op Stereo staan, maar af en toe gaan deze automatisch gaan verspringen.
Wat je afstandsbediening betreft, kan je deze onderstaande link volgen (je klikt op het type afstandsbediening die je hebt en je volgt stap voor stap de procedure). Voor deze procedure is het kwestie van geduld te hebben en wachten tot je TV toestel zelf gaat reageren.

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_rc_univ/particulieren/support/televisie/proximus-tv-installeren/afstandsbediening/hoe-kunt-u-uw-afstandsbediening-universeel-maken.html

Grtjs, Charlotte

Reageer