Beantwoord

Geen geluid

  • 3 June 2017
  • 8 reacties
  • 12093 Bekeken

Hallo,

Wij hebben geen geluid meer op onze proximus tv, als wij via proximus netflix kijken hebben wij ook geen geluid
Wanneer we via de tv zelf naar netflix kijken (speciale app) hebben we wel geluid
Ook als we een harde schijf aansluiten en een film via de schijf kijken hebben we ook geluid

Kan iemand ons helpen, anders maar saaie tv zonder geluid
icon

Beste antwoord door sabineb 3 June 2017, 20:59

Bekijk origineel

8 reacties

Hallo,

Wij hebben geen geluid meer op onze proximus tv, als wij via proximus netflix kijken hebben wij ook geen geluid

Wanneer we via de tv zelf naar netflix kijken (speciale app) hebben we wel geluid
Ook als we een harde schijf aansluiten en een film via de schijf kijken hebben we ook geluid

Kan iemand ons helpen, anders maar saaie tv zonder geluid
Reputatie 6
Badge +4
Hi

Video en geluidsstream komen tegelijkertijd toe over de digitale aansluiting: HDMI .

Indien dus problemen ermee:

- check de hdmi kabel eens, zit die nog goed in, plug die eens uit en terug in . zowel kant decoder, of tv

Probeer desnoods eens een andere HDMI poort tv

- herstart de decoder eens

Mvg sabine
Reputatie 6
Badge +2
En als dat allemaal niet helpt dan vrees ik dat uw decoder zijn beste tijd heeft gehad en dat je die best laat omruilen voor een nieuwe decoder, opnames op de harde schijf ben je dan wel onherroepelijk kwijt en server opnames zal je echter nog kunnen behouden.
Reputatie 6
Badge +4
Hi Alexander.. ze heeft een v5 mini zonder harde schijf..alles staat op de server.

Het is een externe harde schijf dat ze op tv aansluit.

Volgens haar info, dus enkel probleem indien zet v kijkt of netflix bekijkt via de decoder aangesloten over HDMI,

dus hoogstwaarschijnlijk HDMI related

Nog een optie

in decoder

menu- instellingen- systeem- audio: staat dit op stereo ( aanbevolen) of dolby?

mvg sabine
Als het niet helpt wat Sabine voorstelt kan je eventueel ook nog:
- Andere HDMI kabel proberen
- Andere HDM ingang op TV eens gebruiken
Reputatie 6
Badge +4
wij zitten op dezelfde golflengte Martin..ik denk echt we het daar moeten zoeken
HDMI kabel uittrekken kant decoder , en bij mij was het terug ok
ja een slecht contact kan al voldoende zijn om problemen te krijgen, maar als het maar opgelost is hé ☺️

Reageer