Beantwoord

Geen beeld wel geluid


Dag ,
Sinds ik net thuis kom heb ik geen beeld meer maar wel geluid ....
Zelf de bbox opnieuw opstarten heeft niets uitgehaald .... :(
Help 😞
icon

Beste antwoord door Anonymous 28 November 2018, 08:48

Bekijk origineel

15 reacties

Ps ik had een 2 tal uurtjes geleden wel nog beeld !
ik veronderstel dat je ook de decoder al eens stroomloos gezet hebt en niet alleen de bbox.
Iemand van Proximus gaat hier niet meer reageren op het forum aangezien het 22u voorbij is maar bellen naar de helpdesk kun je wel nog tot 24u voor hulp 0800 22 800
Reputatie 7
Badge +4
Shana, ik keek je lijn alvast even na, en die ziet er goed uit tot op je modem. Kan je, zo het probleem zich nog voordoet, de toestellen even herstarten zoals hier beschreven?
Dit is toch geen oplossing??!! IEdere keer mn decoder (v6) uit / aan schakelen. Ik dacht dat het aan mn tv lag (7 jaar oude Sony LCD) , maar na aanschaf van een nieuwe Sony LCD, blijft het probleem bestaan. De V6 decoder is NIET goed. Graag actie door nieuwe firmware upload iod.
Reputatie 7
Badge +4
Hallo Wouter, Kan je me via privébericht (
https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679) je telefoon- of klantennummer doorgeven zodat we je lijn al eens kunnen controleren ? Wat gebeurt er juist met de tv waardoor je de decoder moet rebooten ?
Ik heb dit ondertussen al meer dan 3 weken bijna dagelijks voor: tv opzetten, proximus aanzetten, en op welkomsscherm een zwart beeld, wel geluid. Decoder hard uitzetten en opnieuw opstarten helpt voorlopig, maar kan toch helemaal niet de bedoeling zijn?? Ik kom van meer dan 10j Telenet en daar in gans die tijd geen 1 keer meegemaakt.
Reputatie 7
Badge +4
Dit kan zeker niet de bedoeling zijn. Ik zie 2 decoders aangemeld op je lijn. Heb je dit probleem op beide decoders ?
Nee, dat klopt, het probleem doet zich maar op 1 decoder voor.
Is dat met een V6 decoder dat je dit voor hebt dan ?
Wat bedoel je met 'hard uitzetten'? Is dat de reset zoals hier beschreven: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-decoder-resetten.html ? Die stappen moet zeker doorgenomen zijn. Groetjes, Wenzel
inderdaad met een harde reset wordt een "factory reset" bedoelt wat men bij proximus dan weer als "reset" benoemd.
ShanaM, is uw probleem opgelost en zoja, hoe ? Ik heb hetzelfde probleem met een Sony TV KDL-32BX300, ongeveer 7 jaar oud. De 2 andere TV's (Philips en Samsung) en decoder werken perfect. Decoders verwisseld van plaats, probleem blijft bij de Sony TV. Ervoor stond er een Telenet digicorder, altijd perfect gewerkt. Ook de netwerkverbinding heeft een goede snelheid 60/14 (DL/UL). En als ik de HDMI verwissel van poort krijg ik beeld. Ik moet geen harde reset doen. Ook alle mogelijke instellingen proberen aan/uit te zetten. Heeft allemaal geen effect. Wat nog opvallend is dat het HD lampje vaak uit blijft.
ShanaM, laat maar vallen. Probleem is opgelost na een update.
Welke update versie heb je binnengekregen is altijd interessant om weten?
B139

Reageer