Beantwoord

Geen beeld of startscherm via HDMI (V5 Compact Decoder)

  • 18 May 2020
  • 6 reacties
  • 1679 Bekeken

Reputatie 1

Goede middag

Sinds een 3-tal weken heb ik geen enkel beeld meer bij het opstarten van mijn decoder. Ik krijg geen startscherm, gewoon niets. Ik behelp me voorlopig met het TV-kijken via de app, maar zoek hier uiteraard naar een oplossing om mijn decoder werkend te krijgen.

Ik zit met een glasvezelverbinding, een decoder V5 Compact en alles is via LAN-kabel met elkaar verbonden zonder tussenstations.

Klantnummer: 617910167

ONDERNOMEN ACTIES:

  • Herstart decoder/glasvezelmodem/BBOX3 via de voorgeschreven manier/FAQ: geen oplossing
  • Reset decoder/BBOX3 via de voorgeschreven manier/FAQ: geen oplossing
  • Kabels in-en uitgestoken: ook hier geen oplossing
  • Andere HDMI-kabels en in-/uitgangen: getest met 4 verschillende HDMI kabels op alle mogelijk in- en uitgangen van mijn televisie en geen beeld

OPMERKING:

  • Probleem stelde zich op mijn oude televisie van ruim 10j oud (Samsung UE32C5100QWXXN)
  • TV ondertussen vervangen door Panasonic GZ950e (stond sowieso op de planning), maar probleem blijft aanhouden.
  • Verbinding met laptop via HDMI iop verschillende poorten werkt wel en dit op beide televisies
  • Telefoon en internet werken perfect en hier geen problemen mee gehad.

VERMOEDEN

  • Ik denk/vrees dat er iets met mijn decoder is en dat die defect is
  • Misschien een instelling/SW-update bij Proximus die dit probleem getriggerd/veroorzaakt heeft?

VRAGEN/VERZOEK

  • Graag een oplossing en grondige check intern om dit te verhelpen en mijn decoder werkend te krijgen.

Alvast bedankt voor jullie hulp en reacties

Groeten,

Thomas Verschaeve

icon

Beste antwoord door schavie 20 May 2020, 21:14

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 1

Dag iedereen

Probleem is ondertussen opgelost. Vandaag een technieker langsgekomen via Proximus om decoder om te ruilen. Niet kunnen achterhalen wat er fout was, wél was duidelijk dat er met de nieuwe decoder meteen terug beeld was en ik het scherm opnieuw zag dat de software geladen werd. Defecte decoder dus. 

Omruiling via Bpost dus niet meer nodig, toch bedankt GeertC voor de snelle reactie.

Groeten,

Thomas Verschaeve

Reputatie 6
Badge +3

Kijk of er geen stof zit in de HDMI-uitgang op de decoder V5 compact. Blaas hier eens in. De HDMI kabel zou goed moet vastklikken op de V5 compact. Wanneer er een beetje speling is dan is de kans groot dat de HDMI-moederbord stuk is van de decoder V5 compact. Duw de HDMI-kabel stevig in op de achterkant van de decoder en houdt dit aangedrukt en steek dan de andere kant van de HDMI kabel aan jouw tv en zie of je nu beeld hebt. Dat is nog het allerlaatste wat je zelf nog kan proberen, ik vrees ook dat er een hardwarematig probleem is.

inderdaad en in zo’n geval is er toch maar één oplossing en dit is omruilen, maar aangezien hier nog niemand gereageerd heeft die van proximus zelf is, zal het voor morgen zijn

Reputatie 7
Badge +3

Hallo,

We zullen inderdaad de decoder laten omruilen.

Dit gebeurd via Bpost. Ik kan ervoor zorgen dat de decoder geleverd wordt of je hebt de mogelijkheid om deze af te halen op een postpunt, wat verkies je?

 

Geert

bedankt voor de feedback, als het maar opgelost is dat is het voornaamste.

@schavie ja als je alles reeds gereset hebt bbox en decoder en ook andere hdmi kabel andere HDMI ingang van TV dan zal er voor proximus niet veel anders opzitten dan de decoder om te ruilen, maar dat zal straks wel iemand van het proximus forum team verder met u bespreken als ze hier de draad opnemen.
Je zou de netadapter van de decoder ook eens zonder spanning kunnen zetten, mss nog een waterkansje!
het heeft ook weinig zin om de din scart uitgang te proberen want dit is natuurlijk niet de bedoeling om die zo aan je TV aan te sluiten denk ik :wink:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Reageer