geblokt beeld


Hey, als ik een half uurtje tot een uurtje tv kijk krijg ik storing onder de vorm van blokjes en beeld dat blijft hangen ook van post veranderen is dan niet meer mogelijk. Als verschillende keren de reset geprobeerd, dit werkt dan wel de dag zelf maar de volgende dag heb ik hetzelfde probleem.

Mvg, Bram


30 reacties

Hebben ze dan van Proximus uit nog niet voorgesteld om eens een technieker te sturen om dit toch eens te onderzoeken?

Jawel hoor … die man heeft metingen gedaan, vastgesteld dat de verbinding in onze straat nog van het oude type is, bevestigd dat de wifi-kwaliteit erg slecht is, zelfs op enkele meters van de modem en beloofd dat er een maand lan een netwerkmeting zou gebeuren om vast te stellen of er inderdaad onregelmatigheden optreden op onze netwerkkwaliteit.

Een oplossing had hij niet, klonk een beetje als: jullie zullen ermee moeten leven. De modem vervangen is zo’n beetje hun standaardoplossing, maar heeft al elke keer de situatie eerder verslecht dan verbeterd. De TV-decoder vervangen hebben ze nog nooit aangeboden en de Wifi bridge vervangen kunnen ze blijkbaar niet meer omdat die tegenwoordig niet meer aangeboden wordt. Wat ze wel aanbieden zijn boosters en andere oplossingen die veel extra geld gaan kosten voor een dienstverlening die vroeger gewoon werkte!

Heel die tussenkomst van de technicus heeft dus niets  opgeleverd, de wifi-kwaliteit is er zo mogelijk nog op achteruit gegaan en op onze factuur verscheen ineens een meerkost van 85 EURO terwijl daarover op voorhand NOOIT iets vermeld werd.
 

 
Reputatie 5
Badge +2

@Joni123456 Ik heb even de lijn nagekeken en zie niet direct iets mis. Ik zou aanraden wanneer het u past even contact op te nemen met de 0800 22 800 voor een afspraak met een technieker die de situatie bij u thuis komt nakijken.

@Joni123456 Ik heb even de lijn nagekeken en zie niet direct iets mis. Ik zou aanraden wanneer het u past even contact op te nemen met de 0800 22 800 voor een afspraak met een technieker die de situatie bij u thuis komt nakijken.

Er is al een technieker geweest (in juli), en daarvoor is zonder verwittiging 85 EURO aangerekend, zonder dat we enig effect zagen!

(lees mijn antwoord aan Martin hierboven).
Aangezien die technieker niet iets voor ons moest komen doen maar enkel proberen zorgen dat minimale dienstverlening in orde zou komen vind ik het zowieso (met of zonder resultaat) totaal onterecht dat hiervoor iets wordt aangerekend!

 
Reputatie 7
Badge +4

@Joni123456 Ik heb de uitleg van de technieker nagekeken en zie niet in waarom jullie voor die interventie zouden moeten betalen. Normaalgezien zijn herstellingen gratis tenzij er vb een kabel hersteld moet worden die kapotgebeten is door de hond,... @AntonellaD @HeidiE kunnen jullie dat even bekijken aub? 

Wat betreft de problemen met je lijn zie ik dat de lijn van buiten tot aan de modem in orde is, maar je wifiverbinding (2.4GHz) is niet optimaal. Hier vind je alvast enkele tips om je wifi te verbeteren, en anders zou ik je toch graag een nieuwe gratis interventie aanbieden waarbij het Wifi-signaal grondig kan nagekeken worden. 

Reputatie 7
Badge +3

@Joni123456 Er is een rechtzetting opgemaakt voor de herstellingskost van juli. Deze is binnen enkele uren zichtbaar in MyProximus en mag je afhouden van de factuur bij betaling ervan.

Verder raad ik je aan om jouw Tuttimus pack om te zetten naar Flex. Gebaseerd op jouw huidige pack configuratie zou dit voor jou een besparing betekenen van € 35/maand, hetgeen zeker de moeite waard is.

Groetjes,
Antonella

Reageer