Beantwoord

Freeze beeld, geen verbinding TV

  • 22 September 2020
  • 76 reacties
  • 2480 Bekeken

Beste,

Regelmatig krijgen we te maken met een "freeze" van ons TV beeld. Even van zender wisselen en we kunnen terug onmiddellijk verder kijken maar niet voor lang.

Decoder (V6) is via een netwerkkabel rechtstreeks aangesloten op onze B-BOX3. Reset, updates alles passeerde reeds de revue en vandaag ontvingen we per post een swap decoder (opnieuw een V6) eveneens zonder resultaat. De controles die men van op afstand uitgevoerd heeft brachten geen anomalieën aan het licht maar het is duidelijk dat er iets niet klopt.

Kan het eventueel nog aan de B-BOX liggen? Ander lumineus idee? Wanneer we radio luisteren via de Radioline app merken we trouwens geen onderbrekingen van het geluid op.

Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door Zwiep 22 September 2020, 23:27

Bekijk origineel

76 reacties

Gisteren kwam Bpost pakketje afhalen (modem) terwijl de nieuwe er nog niet is… Heb vriendelijk geweigerd. Dame vroeg me om het nadien dan zelf binnen te brengen. @jonathandr  ik ga wel wachten met terugsturen als ik weet dat er een verbetering is hé? 

't Is hier wreed stil.

Geen V7, geen andere bbox, geen technieker die in de straat komt kijken en vooral GEEN PLAN om dit op te lossen.

Alleen op en neer zappen om verder te kunnen kijken bij live tv. Gisterenavond wel 15 keer op een uur. De max ze. Niet dus.

Ik herhaal nogmaals dat ik begrip heb voor het feit dat men geen 4u in mijn living kan komen zitten. Liefst niet zelfs maar die "lijnkaart" in de straat vervangen (waarvan sprake in een andere thread op dit forum) daarvoor moet men niet binnen zijn. En in de garage waar de bbox staat is er ook geen corona gevaar. Neen het probleem is dat men het bij Proximus zelf niet weet :(

Deze ochtend contact gehad met de klantendienst en het klassiek reset verhaal moeten uitvoeren (dat was echt de laatste keer dat ik met een tandenstoker rond loop), uiteraard zonder resultaat.

Vanavond na nieuwe freeze terug contact opgenomen met de klantendienst. Deze keer gaat men een nieuwe bbox opsturen. Verwacht er door de ervaringen van mede forumgebruikers weinig van maar het is op zijn minst een poging tot…

Indien het ooit opgelost raakt horen jullie het zeker.

We blijven verder prutsen.

Nieuwe bbox vandaag ontvangen en ja hoor live tv kijken = freeze van het beeld. We zijn er mee gestopt om nog live te kijken. We wachten tot het programma begonnen is en kiezen tijd nadien voor herstarten. 

Alle opties tussen deze vier muren zijn denk ik uitgeput hoog tijd dat men naar de installatie buiten gaat kijken.

Als de apparatuur zoals bbox en decoder reeds omgeruild werd (en je decoder rechtstreeks verbonden is met de bbox over een utp kabel) dan zal inderdaad een diepgaand verder onderzoek door Prox noodzakelijk zijn,  de Prox-medewerkers  kunnen maandag hiervoor het nodige doen ala ze hier terug op het forum langskomen.

@jonathandr  Nieuwe Bbox-3-V+ ontvangen en al een paar dagen GEEN “freeze” meer gehad.

Dus dikke merci voor de tip @Martin !! Hopelijk worden de andere mensen hiermee ook geholpen.

Kan men achter de oude modem komen aub of geef ik deze binnen jullie shop volgende week?

De barcode die men (Bpost) moest inscannen werkte niet omdat ik er plakband had over gedaan...

@yves1 mij hebben ze een andere bbox gegeven maar GEEN 3V+

Dat heeft dus geen bal opgebracht, nu lezen dat de 3V+ bij u wel een positief resultaat kan opleveren maakt het alleen maar schrijnender. Ik vraag een nieuwe Bbox, na veel gezaag sturen ze eentje op, en dan blijkt het een “oud” model te zijn. Jongens toch… wanneer gaat dat hier eindelijk eens opgelost raken? 

Update: morgen komt technieker langs. Indien ze niets vinden hangt 85 euro boven mijn hoofd maar dat zullen we dan nog wel zien...

Zeer behulpzame technieker die ons op een andere “lijnkaart” gezet heeft, maar dat gaf niet direct het gewenste resultaat. Decoder V6 werd vervangen door een V7 en vanavond was er geen freeze meer tijdens live TV. Afwachten wat het op langere termijn gaat geven.

@Zwiep blij te lezen dat het uiteindelijk misschien opgelost is. De V7 decoder is de laatste nieuwe die ook geschikt is voor Android hé. Vooruit, blijven duimen!

 

Na vele maanden gesukkel (probleem was al veel langer bezig dan de start van dit topic) met de “freeze problematiek bij live TV” hebben we het één en andere doorlopen. Een ovezicht van de verschillende stappen.

Onze opstelling zag er de voorbije maanden achtereenvolgens zo uit:

  1. B-Box 3 - switch - decoder V6
  2. B-Box 3 - switch met IGMP snooping - decoder V6
  3. B-Box 3 - decoder V6 (dus rechtstreeks aangesloten met netwerkkabel zonder switch)
  4. B-Box 3 - NIEUWE decoder V6
  5. NIEUWE B-Box3 - decoder V6
  6. Tussenkomst technieker: B-Box 3 - decoder V6 op andere lijnkaart (in de straat)
  7. Tussenkomst technieker: B-Box 3 - decoder V7 en OPGELOST! 

Al die maanden was de decoder type V6 kennelijk de boosdoener in dit verhaal. Pas wanneer de V6 vervangen werd door een V7 zijn we verlost geraakt van de “freeze” momenten bij live TV. Sinds de plaatsing van die V7 (ondertussen een week) heeft het zich niet meer voorgedaan. Hier zit een V7 fan!

Volgens mij is het ook de bedoeling van Prox om op termijn de V6 er van tussen te halen.
Al moet ik hier nu wel direct aan toevoegen dat er ook freeze problemen gemeld worden voor V7, dus algemene conclusies trekken is heel moeilijk, maar het enigste wat van tel is dat Prox het uiteindelijk kan oplossen ! 

Reputatie 7
Badge +4

@Zwiep Fijn te horen dat het probleem eindelijk opgelsot is. Sorry dat het zo lang aangesleept heeft om de uiteindelike oorzaak te vinden.

Vandaag een V6 decoder ontvangen na melding van diverse problemen met de vorige V5 decoder.

Dit exact probleem kwam onmiddellijk naar boven.

Dit probleem is veel erger dan de issue's die we ervoor hadden. 

@HadewychT kan dit opgevolgd worden?

R00000020914793314 Was de bestelling ref. 

Kan ik voorlopig oude decoder opnieuw inzetten?

je kunt altijd een decoder terug aansluiten maar om er voor te zorgen dat de bandbreedte niet te beperkt wordt, zou je best eerst de volgende methode volgen 

Deactiveer je oude decoder

Om je oude decoder te deactiveren, bel het gratis nummer 0800 99 696 en volg de instructies. Als je niet vanaf je vaste lijn belt, zal je worden gevraagd je klantnummer in te voeren. Houd daarom een recente factuur bij de hand (waar vind je je klantnummer?).

Ter info: als je tracht meer decoders aan te sluiten dan je technische situatie toelaat, zal een boodschap met dit telefoonnummer op je tv-scherm verschijnen.

 

Reputatie 7
Badge +5

@enra007 Wat was het probleem juist? Kan je je gegevens toevoegen aan je profiel? Dan bekijken we het even.

@enra007 Wat was het probleem juist? Kan je je gegevens toevoegen aan je profiel? Dan bekijken we het even.

@DaisyS ik heb gegevens inclusief mijn klantennummer toegevoegd

 

Bedankt. 

Reputatie 7
Badge +5

@enra007 En wat is er juist gaande?

@enra007 En wat is er juist gaande?

@DaisyS 

Bestaande decoder V5 deed al enkele maanden vervelend:
- vastlopen bij diverse acties, doorspoelen in opnames, bij herstarten van programma, ... powerbutton af/aan was enige optie meestal
- opnames die liepen tijdens het vastlopen waren niet of maar half te bekijken
- gewiste opnames die plotseling in menu stonden en toch niet te bekijken waren
- samenvatting die ene keer wel andere keer niet bij opnames stonden

Daarna eens zelf een formatteren reset gedaan. Waardoor decoder opnieuw initialiseerd werd. November ergens

Daarna was een week of 2 ok, en toen begon het opnieuw.

Dus met helpdesk chat een nieuwe decoder aangeraden geweest.

Bleek een V6 te zijn. V5c had hij mij meegedeeld.

Nu dus het probleem van deze forum pagina. De gemiddelde kijktijd is 10min -15min daarna stopt het beeld. Letterlijk stilstaan van laatste beeld. Even later 20-30sec, het blauwe scherm met melding 'oops, er is iets mis verbinding...'  

 

Bij onmiddellijk heen en weer zappen naar andere zender kan ik opnieuw kijken. 

 

Bij het bekijken opnames en 'herstarten' Replay functie lijkt het probleem niet voor te komen. 

 

Wel voorgehad vandaag nog: live aan kijken. 5min op pauze gezet, daarna weer afspelen. Plots stopte het beeld, onmiddellijk het blauwe 'geen verbinding scherm' maar dan loopt het geluid wel door... Terug naar live ging dan onmiddellijk. 

 

Modem en decoder zijn rechtstreeks aangesloten. Geen switch of andere apparatuur tussen. 

 

Mvg Arne 

 

Reputatie 7
Badge +5

@enra007 Ik zie dat je modem gisterenavond is herstart. Heb je toen je decoder ook herstart? Je kan dit best doen in de juiste volgorde zodat de synchronisatie tussen de 2 toestellen optimaal is.

Twee fragment ter illustratie en  illustratie

Is een nieuwe decoder. Is pas geupdate. 

Zal nog eens Bbox en decoder in volgorde doen. Vrij zeker dat dit geen oplossing zal zijn. 

 

Hallo @DaisyS 

Deze ochtend alles herstart. 15min geleden tv aangelegd, beetje gezapt, na 10min kijken opnieuw 'stil' beeld en erna blauw scherm met 'Onverwacht probleem' 

Denk dat 'wat' het probleem is, nu reeds duidelijk moet zijn. Tijd voor effectieve actie!

 

ps: gisteren uitgesteld programma gekeken voor +3u aan een stuk zonder onderbreking. Dus probleem enkel bij Live TV

 

Mvg Arne

Reputatie 7
Badge +5

@enra007 Heb je dit de laatste dagen nog ondervonden?

@enra007 Heb je dit de laatste dagen nog ondervonden?

Wel, het probleem lijkt inderdaad van de baan. Hebben jullie van op afstand iets gedaan of gepusht? Al zeker 3 dagen geen onderbreking meer. 

Mvg Arne

Reputatie 7
Badge +5

@enra007 Des te beter! Wij hebben voor zover ik weet niks gedaan vanop afstand.

Hallo. 

 

Lange tijd het probleem niet gehad. Maar na de stroomuitval opnieuw last van het stilvallen van het beeld en de bovengenoemde meldingen.

 

Ik had het idee dat het mogelijk met randapparatuur kan te maken hebben. Maar er zijn geen op conflicten... 

 

Welke IP adressen mag je gebruiken voor randapparatuur? 

 

Mvg Arne

Reageer