Beantwoord

Freeze beeld, geen verbinding TV

  • 22 September 2020
  • 76 reacties
  • 2480 Bekeken

Beste,

Regelmatig krijgen we te maken met een "freeze" van ons TV beeld. Even van zender wisselen en we kunnen terug onmiddellijk verder kijken maar niet voor lang.

Decoder (V6) is via een netwerkkabel rechtstreeks aangesloten op onze B-BOX3. Reset, updates alles passeerde reeds de revue en vandaag ontvingen we per post een swap decoder (opnieuw een V6) eveneens zonder resultaat. De controles die men van op afstand uitgevoerd heeft brachten geen anomalieën aan het licht maar het is duidelijk dat er iets niet klopt.

Kan het eventueel nog aan de B-BOX liggen? Ander lumineus idee? Wanneer we radio luisteren via de Radioline app merken we trouwens geen onderbrekingen van het geluid op.

Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door Zwiep 22 September 2020, 23:27

Bekijk origineel

76 reacties

So far so good maar één zwaluw maakt de lente niet ;)

@HadewychT : ik heb enkel een extender op 1ste verdieping (door jullie zelf nog geplaatst paar jaren geleden) en een Google nest (dewelke ik uitgeschakeld heb maar ook regelmatig geen internetverbinding had). Verder hangt er niets anders aan. Decoder TV wordt verbonden met de modem (B-box3) via elektriciteitsnet (rechtstreeks, niet met verdeeldoos). Nog steeds blijft het beeld om de x-aantal minuten staan om dan na paar seconden naar een blauw beeld te gaan (melding “onverwacht probleem - geen verbinding. Wenst u hulp om het probleem op te lossen?”). Soms komt dan nadien het geluid en enige tijd later het beeld terug. Dus wil toch zeggen dat de connectie telkens verbroken wordt? Kun je de lijn niet uitlezen tot aan de decoder? 

hoe lang schat je eigenlijk dat je lijn verbroken wordt (tot je beeld en geluid terug komt ) is dit kort dus spreek je dan over seconden een minuut of enkele minuten want als het  verschillende minuten duurt zou het de bbox kunnen zijn die zich automatisch reset, maar dan moeten ze dit toch kunnen zien bij Proximus.

Hier ook al enkele weken vergelijkbare problemen. Bij het live kijken bevriest het beeld soms enkele seconden.

Ondertussen werd de Bbox 3 al vervangen en de Decoder v5c, maar nog steeds blijft het beeld bevriezen.

De Proximus helpdesk-medewerkers testen de lijn, maar hier zijn nooit problemen te vinden.

Hopelijk volgt er snel een oplossing voor iedereen!

 

Goeiemorgen,

@HadewychT: gisterenavond geen enkele freeze. Deze ochtend toen de TV aan stond voor de kids wel 2x een freeze. We hebben het nadien op uitgesteld kijken gezet om het probleem te omzeilen.

@Martin  en @HadewychT Tijdsduur vooraleer geluid en beeld terugkomen varieert van de ene keer tot de andere keer. Kan seconden zijn maar kan ook zijn dat het blauw beeld blijft staan. Héél raar..ik begrijp niet dat men dit niet kan zien? Opgenomen programma’s hebben daar geen last van...hoe verklaar je dat? Ik kan ook moeilijk alle programma’s die ik wil kijken opnemen? Zou een nieuwe modem soelaas brengen? En wat met die laatste gen modems (android?) van jullie. Zijn deze beter of vertonen ze nog “kinderziekjes”?

heb je er ergens een switch tussen staan mss

Beste @HadewychT ,

 

ondertussen 2 dagen later… Het probleem is nog niet helemaal weg, maar ik heb wel de indruk dat het de 2 laatste dagen minder frequent voorkomt. Ook is de periode van de “freeze” ook veel kleiner.

Beterschap dus… bedankt voor de aanpassing.

Ik ga in het weekend terug proberen om de v5 te vervangen met de v6 en zal dan het resultaat bekijken.

 

Met vriendelijke groeten,

Guy

Gisterenavond geen freeze gehad maar deze ochtend opnieuw prijs…

Heb geen switch staan...enkel jullie modem en decoder. Verder werken wij allemaal draadloos met een extra extender op 1ste verdieping van Proximus.

Zelfde heeft zich hier voorgedaan. Gisterenavond alles ok, deze ochtend verschillende keren een freeze van het beeld.

Ondertussen sinds vrijdag de V6 terug in de plaats van de v5 gezet… Nog steeds af en toe een hapering, maar het beeld (de v6)  “bevriest” niet meer. Na een onderbreking gaat het beeld gewoon verder.

Langs mijn kant ook te vroeg gereageerd… Gisteren weer de hele avond (vanaf +/- 20h) een frozen screen...

@HadewychT Blijkbaar dan toch bij niemand een definitieve oplossing…Spijtig, anders konden we de oplossing doorspelen naar elkaar. ;-)  Kan er een technieker langs komen? Volgens mij kunnen die mannen dat toch wel “uitmeten”? 

Zopas ook onze wifi uitgevallen. Af en aan zetten van onze modem brengt niet veel op. We zijn afhankelijk van de goodwill van onze toestellen. Men kan er eens mee lachen maar is eigenlijk dikke miserie. Onze oudste moest les geven via laptop. Moeilijk zonder wifi. Graag zo vlug mogelijk een oplossing mannen want ons geduld raakt op.  Ik ben al meer dan 30 jaren klant bij jullie. Zou dit graag zo houden. @HadewychT @Martin 

FYI : ik ben niet van Proxmus, medewerkers van proximus hebben een proximus symbool ⌘ naast hun forumnaam staan. 

@Martin Oei, sorry Martin. Merci voor deze tip. Zover was ik nog niet.

Wifi werkt nog niet. Paar keren modem afgezet, paar keren reset gedaan.

Brengt allemaal geen zoden aan de dijk...heel raar. Volgens mij is de modem op zijn laatste benen aan’t lopen….

er komen heel veel dergelijke meldingen binnen de laatste tijd op het forum, ik vraag mij toch af of de specialisten nu ondertussen nog niet weten wat de reden is dat er de laatste tijd zoveel gelijkaardige probleem meldingen komen.

Heb jij een bbox3V+ dus ene waarvan de gele ethernet poorten twee per twee  aansluiten of is het er ene waarvan de de vier gele poorten alle vier mooi aan elkaar aansluiten.

mss ook eens in de bbox interface gaan kijken welke software en hardware versie daar opgegeven wordt als je surft naar http://192.168.1.1 en daar inlogt als User met het userwachtwoord dat op een sticker van de modem zelf terug te vinden is.

Poorten staan mooi naast elkaar..

Software: 18.3.16.2A

Hardwareversie: A

Had zopas ene Mike aan de lijn omdat mijn internet weg was..nu enkel mijn wifi nog nok.

en die gaf als tip om de kabel van TV niet in LAN1 of 2  te steken maar eens in 3 of 4.

Dat heb ik nu dus gedaan, ben benieuwd. Dus bij deze, baat het niet…

@Martin 

ben inderdaad ook benieuwd of dit iets gaat uitmaken, kan altijd wel zijn dat er een probleem met een ethernetpoort is.

Iemand gisteren die ook problemen had heeft mij opgegeven dat hij de volgende har en software had op zijn BBOX3/T Software Version Softwareversie 18.3.16.2A Hardwareversie M

Hebben ze al bij u eens geprobeerd of het beter zou zijn met een BBOX3V+/S dat is wel ene van Sagemcom  terwijl de uwe een is van Technicolor

 

 

 

 

 

Tip van Mike bracht geen beterschap. Nog steeds freeze in beeld.

@HadewychT Kan het zijn dat Martin gelijk heeft?

Dan zou een andere bbox3 wel de oplossing kunnen zijn…? 

Reputatie 7
Badge +4

Tip van Mike bracht geen beterschap. Nog steeds freeze in beeld.

@HadewychT Kan het zijn dat Martin gelijk heeft?

Dan zou een andere bbox3 wel de oplossing kunnen zijn…? 


hi,
het is inderdaad best om hiervoor de modem te vervangen
ik stuur je hiervoor een nieuwe modem op via bopst

Beste @HadewychT @jonathandr deze ochtend 28 november is het opnieuw een feest om die klein mannen naar "Kaatje" ;) te laten kijken. Om de haverklap een freeze van het beeld! Ik ben dus genoodzaakt om te blijven zagen over dit probleem.

Kan er een concrete oplossing komen aub? Bbox3 eens vervangen? Decoder 7? Iemand die onze lijn te plaatse (kast in de straat) komt nakijken? Ik heb geen idee hoe jullie netwerk in deze straat loopt dus misschien vertel ik onzin maar ondanks corona moet er toch iets meer mogelijk zijn dan onze decoder v6 omwisselen voor een andere v6? Naast die wissel en een poging van @HadewychT om op afstand een functie van onze lijn aan te passen gebeurde er bij mijn weten verder nog niets om het probleem op te lossen.

Bedankt!

FYI: maandag komen de prox medewerkers terug langs op het forum om je verder te helpen.

@jonathandr Bedankt. Ik kijk er al naar uit en zal zeker feedback geven.. Voorlopig blijft het tv kijken in stukken met veel frustraties van mijn kids.

@Martin Merci voor de tip. Moest dit nu wel helpen dan kunnen zwiep en Guy D misschien ook wel geholpen worden met een andere modem?

Anayways, we wachten af..

 

 

Inderdaad best eerst afwachten voor we victorie kraaien :wink:

Reageer