Vraag

Foutmelding p135

  • 17 November 2020
  • 60 reacties
  • 20396 Bekeken


Toon eerste bericht

60 reacties

Beste,

ik ben nog niet zo lang klant bij Proximus ongeveer een 3 maanden en moet nu zeggen dat ik echt beetje lastig loop. Er is al van alles fout gegaan vanaf de start. En nu is het de decorder dat al een tijdje de foutmelding P135 geeft maar vandaag is het zo erg dat we niks van Netflix of replay of opnamen kan bekeken worden. Ik had hier graag een oplossing voor of een tegemoetkoming voor de Replay alleszins als het probleem blijvend is. 

Hir van’t zelfde, ze mogen die rommel terug komen halen, trekt echt op niets.

Ter info: in afwachting dat een Proximus forummedewerker hier morgen reageert, is dit wat hier nog gepost geweest is i.v.m. P135 :

voor de P135 is er een work around als volgt: 
de decoder herstarten met de schakelaar achteraan of de opname of uitzending stop zetten, van zender veranderen en terug de opname of uitzendingen starten

FYI:Of in afwachting van beterschap of nieuwe V8 eventueel de v7 tijdelijk omruilen met een V5compact !

Is deze V5 dan hetzelfde in gebruik? Een jaar later en ik zit hier gelijk met dezelfde problemen als jullie…

ik kan niet anders dan de V7 draadloos te verbinden omdat er geen kabel getrokken kan worden waar Proximus binnen komt. Heb het wel al gehad met heel die zever ondertussen. Altijd is het zo erg als je net niet zo mobiel meer bent..

@AnastaciaNewkirk De V5-Compact HD decoder is een simpeler decoder in die zin dat hij  niet met Android app’s werkt, zoals de v7 UHD Android decoder. 

 

Reputatie 7
Badge +4

Als u dit regelmatig krijgt kan u best uw decoder herstarten door de stroom even te onderbreken. Deze fout wijst op een communicatieprobleem van de decoder met onze servers. 

Ik heb bijna dagelijks deze en meerdere foutmelding zoals; geen internet, deze opname kan niet worden afgespeeld enzo verder. Ik zit al op PXM-SW-3.80.0 Middleware-versie, en dit probleem komt dus nog steeds voor! Wat zijn de stand van zaken hierover? 

zie → V7 Stand van zaken | Proximus Forum

daar vind je ook wat uitleg over de Pxxx fouten.

Reputatie 7
Badge +4

@Thomas_91 Je zou deze meldingen toch niet zo vaak mogen krijgen. Heb je dit nog steeds ? Op welke manier is je decoder aangesloten op je B-box ? Als het draadloos is, kan je dan eens testen of je dit ook voorhebt als je de decoder aansluit via kabel ? 

Hier ook heel veel problemen met de foutmelding P135. We geraken zelfs niet op Netflix (gewoon zwart scherm), films en serie via proximus en opnames kunnen we niet bekijken (foutmelding P135) en Disney channel+ blokkeert eerst en dan vlieg je eruit. Al meerdere keren alles herstart, maar helpt totaal niet. Al gezocht voor updates en systeem zegt dat alles up to date is. Wat kan je dan nog doen?!

niet veel meer dan alles resetten en best je V7 decoder rechtstreeks verbinden met de bbox over een een utp netwerkkabel, al is dit niet altijd even evident, je zou de V7 voorlopig met een lange utp kabel kunnen verbinden indien die niet via utp verbonden is, om vast te stellen of je het dan nog voor hebt.

bbox best ook eens resetten = 20 sec het resetknopje ingedrukt blijven houden en pas loslaten als alleen de power led nog oplicht vooraan.

De één heeft wel meer problemen met de V7 dan de andere, er zijn er die die fout niet meer krijgen of heel sporadisch…..

Morgen kunnen de Prox forummedewerkers mss meer vertellen als er nog recent updates zullen uitkomen.

@HadewychT deze is aangesloten met kabel. Sinds kort krijg ik ook de melding dat mijn Ethernet niet is aangesloten, maar alles werkt wel op die moment. Andere keren heb ik niks van tv, of loopt alles vast. Wat mij wel opvalt is dat mijn Coax-connectie oranje pinkt, terwijl dat dat volgens mij groen moet zijn? Ik gebruik er 2 (tv en ps4), beiden kleuren oranje. 

kleur hangt ook af van de snelheid van de ethernetkaart die er aan hangt van je toestel bv als die 1Gbps is of niet , rood duidt op slechte werking.

Reputatie 7
Badge +5

@Ronald60 Wij zijn volop bezig met de errors uit de V7 te werken. 

Momenteel is er voor de p135 enkel een work around en die gaat zo: de decoder herstarten met de schakelaar achteraan of de opname of uitzending stop zetten, van zender veranderen en terug de opname of uitzendingen starten. 

Beste, 

Bestaan deze probleem nog? Ik heb dit ok al redelijk veel voorgehad. en vandaag terug op al de opnames op decoder de foutmelding van P135

Reputatie 7
Badge +3

@Tonja 

Is dit inmiddels opgelost?

 

Groeten

Geert

heb je de recentste software ook al op je v7 decoder

MW build 3.64.1 en APK 4.64.4 (App versie:4.64.4 / Middleware PXM-SW-3.64.1)

Waar kan ik dit zien?

Decoder software versie opvragen V7 decoder:
Instellingen > Systeeminfo > middleware versie: PXM-SW-3.53.1

Men kan de update eventueel ook forceren door naar ‘instellingen’ te gaan,
daarna apparaatvoorkeuren - over systeem - upgrade.
en zien welke melding daar staat van softwareversie

ik zit reeds op 3.64.1

Er wordt hier soms door anderen gepost dat na deze update het veel minder tot niet meer zou voorvallen, maar straks als de Prox forummedewerkers hier de draad opnemen kunnen zijn u hieromtrent ook meer uitleg geven hoe het nu juist zit met de oplossing ivm met deze foutmelding.

ok bedankt.

Hier ook al maanden last van de P135 error. Bij opnames of bij herstarten van programmas. Mijn toestel is up to date en verbonden via utp kabel.Graag snel een oplossing. Dit gebeurt nu minimum 1x om de 2 dagen. Het gebeurt ook vaak net na de digibox aan te leggen. Als de opstart heel lang duurt weet ik al dat ik geen opnames zal kunnen kijken! 

Reputatie 7
Badge +4

@Koeketine Klopt het dat je decoder draadloos verbonden is met je B-box-modem? Welke lichtjes branden er dan op je booster ? Wordt ”link quality” soms oranje of rood ? Dan wijst dit op een slechte kwaliteit van je draadloos signaal. Heb je de mogelijkheid om je decoder via een kabel te verbinden met de B-box om te testen ?

Hier vind je ook tips om  je wifi te verbeteren

Je kunt mss al proberen om manueel te controleren op een update:
instellingen → apparaat voorkeuren → over → controleren op updates.

Reageer