Vraag

foutmelding p134

  • 7 December 2021
  • 23 reacties
  • 4919 Bekeken

Sinds enige tijd hebben we zo een nieuwe decoder voor tv, om “apps” te gebruiken.

sindsdien kunnen we niet meer rechtstreeks kijken. Welke zender ook, steeds is er enige seconden een bewegend beeld, dan valt het weg, zwart scherm en foutmelding p134.

heel vervelend.

wat kunnen we doen ? Decoder afzetten en herstarten lukt niet.

 


23 reacties

Is een gekend probleem met de V7 decoder.
Het wijst op een zwak signaal en er wordt dan meestal ook een kabelverbinding aangeraden.

Dus als je de mogelijkheid hebt om de decoder rechtstreeks met een utp netwerkkabel te verbinden is dit mogelijks al een oplossing.

Reputatie 7
Badge +4

@Belgiantourist Je wifisignaal is niet in orde. Hierdoor werkt je TV inderdaad niet goed, en waarschijnlijk ook je andere toestellen die via wifi verbinden. De stabielste verbinding is inderdaad via kabel zoals Martin al suggereerde. 

Ik heb de frequentie waarop je wifisignaal wordt uitgezonden al aangepast van hieruit. Hier vind je ook nog tips om je wifi te verbeteren. Hou ons zeker op de hoogte of het hierdoor beter werkt. 

Hi, wij zijn net verhuisd en hebben hetzelfde probleem. We hebben de eerste avond perfect tv kunnen kijken maar nu hetzelfde probleem als hierboven. De decoder is aangesloten met ethernet kabel en los daarvan hebben we fiber (200+ mbps ter hoogte van de tv via wifi). Wat kunnen we verder doen?

‘+ streamen, replaytv, netflix etc werken nog uitstekend, dus aan de internetverbinding ligt het volgens mij niet

in afwachting van een reactie van een Proximus forummedewerker.

ter info: 

  • Proximus  kan blijkbaar ook een aanpassing uitvoeren om het wat vlotter te laten verlopen.
  • Een tijdelijke oplossing is om naar dezelfde zender te zappen zodat de stream opnieuw aangevraagd wordt.

Sinds vandaag een nieuwe TV. Nu krijg ik regelmatig foutmelding P134.

Nu heb ik gelezen dat het een zaak signaal is.

Echter, bij ons is de modem via kabel aangesloten.....…

 

Mvg Dirk

bij v7 door kabel verbonden met bbox valt het ook nog soms voor al is de kans groter als er met een draadloze oplossing ertussen gewerkt wordt, we zullen zien of de proximus forummedewerkers er morgen, als ze terug langskomen, een aanpassing kunnen aan doen.

Is alleen zo vreemd dat ik met de vorige tv geen last daarvan had🤷🤷

Prox forummedewerkers kunnen dan altijd dit eens doorspelen aan de bevoegde dienst om eventueel te weten te komen of er een verband zou kunnen zijn.

mss best ook vermelden welke nieuwe UHD/4K TV tv je nu  hebt.

Heb juist een andere kabel genomen.

Nu is het (tot nu toe) opgelost.....

ander utp kabel gestoken waarschijnlijk. (mss zou de fout ook weggegaan zijn door eens te zappen naar ander kanaal en terug zappen naar origineel kanaal)

als je het toch nog voor krijgt er ook bij vermelden of je het zowel voor hebt bij live tv kijken en bij reply en ook bij opnames?

Idd, andere UTP kabel genomen. Had de blauwe van de oude box erop gelaten. Nu de grijze genomen die bij de nieuwe box zat. Geen idee of het wat uit maakt.

De melding kreeg ik bij live kijken. Had nog niet geprobeerd met replay of opnames.

Hier ook een nieuwe UTP kabel gestoken, maar helaas is het probleem niet verholpen. Ik bel even ook met de klantendienst want het is niet echt handig

Hier helaas gisteren ook weer hetzelfde probleem opgedoken.

Heb het ondertussen anders opgelost...…

Stap over op glasvezel van een ander bedrijf.

Ben al lang aan het sukkelen, regelmatig problemen, ben het beu.

Naar wie stap je over als ik zo nieuwsgierig mag zijn?

Ga naar Multifiber.

ik doe hier voor mij de test op beschikbaarheid maar er gebeurt niks 

Dan heb je waarschijnlijk geen aansluiting voor glasvezel.

Wij hadden in Genk het geluk deze enkele jaren geleden als proefproject gratis te krijgen.

hun decoder zou dit ook een UHD/4K  zijn

Net gebeld met de klantendienst - Men wil tervergeefs eerst reset proberen enzovoort enzoverder (heb ik allemaal al geprobeerd). Waarschijnlijk gewoon downgraden naar v6 decoder

Dat zou je inderdaad ook kunnen doen, ik werk voorlopig nog altijd met mijn HD V5C decoder, eigenlijk heb ik daar nooit een probleem mee voorgehad is de stabielste decoder die ik al ooit gehad heb.

Vreemde bij ons is alleen, we hebben de nieuwe box al sinds december.

Afgelopen dinsdag een nieuwe tv gekocht, en meteen problemen met de verbinding 🤷🤷

Inderdaad zeer bizar. Nu, wij hebben ook net een nieuwe tv (samen met de decoder veranderd). Gaat beetje mijn petje te boven over hoe dat een effect kan hebben op de decoder. Soit, uiteindelijk is een downgrade geen drama aangezien we nu toch twee smartTV devices hebben (de TV en de decoder)

 

Reageer