Vraag

Foutmelding P131 op decoder v7 met b-box 3v+

  • 15 April 2022
  • 7 reacties
  • 1311 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1

mijn probleem

live tv kijken lukt

programa herstarten     Foutmelding p131

opgenomen programma bekijken Foutmelding p131

decoder en modem verschillende malen heropgestart maar geen resultaat foutmeldingen blijven

graag hulp aub


7 reacties

bedankt voor de feedback

Reputatie 3
Badge +1

Ikzelf heb het probleem niet kunnen oplossen 

Klantendienst gecontacteerd en daar vernomen dat er een storing was op het Proximus netwerk

problemen zijn ondertussen opgelost 

Helpt dit bij u dan zowel dan bij replay als bij opgenomen programma’s ?

NB: hier werd door prox volgende oplossing nog gepost: 

Dit is een foutmelding die inderdaad voorkomt bij de v7 decoder.
Normaal gezien is dit opgelost als je de opname of tv-replay even stop zet, zapt naar een andere zender en terug de opname start of de aflevering via tv-replay.

Dit werkt tegenwoordig meer niet dan wel. Je krijgt een draaiend cirkeltje en dan foutcode 131, 137 of 11.

Ik doe het nu op de methode  die ik van een tweedelijns expert van Proximus kreeg  zoals ik hier poste en sindsdien amper nog problemen.

waarom ik die vraag stel is omdat zeker al meer dan een een jaar geleden dit gepost werd door iemand van de app inderdaad te herstarten bij dergelijke problemen en dit had ik dan achteraf ook bij dergelijke problemen bij  anderen ook gepost als oplossing maar ik kreeg iedere keer het antwoord dat dit niet hielp, vandaar dat ik die methode niet meer voorstelde. Maar als het nu wel terug helpt zoveel te beter natuurlijk.

Reputatie 3
Badge +1

Bedankt voor jullie reacties 

De problemen waren een gevolg van een grote storing bij Proximus volgens klantenservice 

 

Reputatie 7
Badge +3

Helpt dit bij u dan zowel dan bij replay als bij opgenomen programma’s ?

NB: hier werd door prox volgende oplossing nog gepost: 

Dit is een foutmelding die inderdaad voorkomt bij de v7 decoder.
Normaal gezien is dit opgelost als je de opname of tv-replay even stop zet, zapt naar een andere zender en terug de opname start of de aflevering via tv-replay.

Dit werkt tegenwoordig meer niet dan wel. Je krijgt een draaiend cirkeltje en dan foutcode 131, 137 of 11.

Ik doe het nu op de methode  die ik van een tweedelijns expert van Proximus kreeg  zoals ik hier poste en sindsdien amper nog problemen.

Helpt dit bij u dan zowel dan bij replay als bij opgenomen programma’s ?

NB: hier werd door prox volgende oplossing nog gepost: 

Dit is een foutmelding die inderdaad voorkomt bij de v7 decoder.
Normaal gezien is dit opgelost als je de opname of tv-replay even stop zet, zapt naar een andere zender en terug de opname start of de aflevering via tv-replay.

Reputatie 7
Badge +3

@swakke  In je V7 decoder ( android box) ga je naar instellingen ( tandwieltje)  daar klik je op support en vervolgens App herstarten ( zie foto’s). Zo heb ik al dikwijls een probleem met replay kunnen verhelpen als een start van de V7 Android Box niet hielp.  Als dit niet helpt eventueel de modem herstarten met de decoder uitgeschakeld zonder stroom ( knop achteraan) tot de modem volledig is heropgestart. Dan pas de decoder terug opstarten.

 

Reageer