Vraag

foutmelding p130 constant, schandalig van proximus

  • 20 November 2021
  • 20 reacties
  • 893 Bekeken

iets op te markt brengen wat slecht werkt proficiat proxilus


20 reacties

Wat heb ik spijt dat ik over gestapt ven naar proximus,ik zit al 2 uren te wachten om tv te kunnen kijken,

Reputatie 5
Badge +2

@Patriciatjen  Kan je al terug tv kijken? 

P130

Mijn ouders hebben reeds 1 jaar lang problemen met hun internet (foutmelding P130 bij opstarten tv). Hiervoor werd reeds 14 maal contact opgenomen met Proximus. Hiervoor is reeds 3 maal een technieker gepasseerd maar als die passeert werkt alles. Ik vraag graag aan mede forummers alsook proximus wat dit probleem juist inhoudt. Waarvoor staat P130? Waarom kan men dit vanop afstand terug in orde maken? Mij lijkt de enige optie veranderen van provider aangezien proximus de techniekers ook aanrekent en de problemen en frustraties aanhouden.

Graag eindelijk hulp!!!

Ben

Ter info: ivm foutmelding _P130_  

Is je decoder rechtstreeks verbonden met een utp kabel aan je bbox direct.
Indien niet:
= wat staat er tussen 

= Heb je de mogelijkheid om voorlopig als test de decoder rechtstreeks met (lange) utp kabel te verbinden, door deze even los over de grond te leggen.

NB: pas maandag komt hier iemand van PX zelf terug langs

Reputatie 7
Badge +5

@BenVm Kan je je klantgegevens  eens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijken we het voor je na.

Beste DaisyS

Mijn ouders zitten reeds een maand met hetzelfde probleem. Initieel kwam foutmelding P130, daarna P134, daarna geen foutmelding meer en enkel de verklaring “check ethernetkabel aansluiting”. We ontvangen geen beeld, of grijze sneeuw. De utp kabel werd vervangen. Geen oplossing. 

Onze proximusgegevens: 

Klantnummer

De factuur van januari 2023 werd nog betaald maar wij zullen de volgende facturen niet betalen aangezien we dienstverlening niet voldoet: tv werkt niet en de helpdesk stuurt geen technicus. Mijn ouders krijgen enkel raad om te resetten. Dit is niet behoorlijk. 

Ik verwacht van uw organisatie een degelijke reactie. 

met beleefde groeten,

 

Best geen klantgegevens openbaar posten!


Gebruik hiervoor het ForumProfiel.  Je moet wel ingelogd zijn. Vul zoveel mogelijk de klantgegevens in van je ouders in het veld 'Ticket' in. (enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers)
Je kan dat doen binnen één uur na je bovenstaand bericht.
 

Reputatie 7
Badge +5

@koen ga v Uiteraard begrijp ik dat het niet fijn is als diensten niet werken zoals het hoort. 

Ik zie dat er een afspraak met een technieker is ingeboekt, deze zal langskomen ter plaatse en het probleem asap op lossen.

Ondanks de storing raad ik je wel aan om de facturen te blijven betalen, er kan achteraf als het probleem is opgelost gecrediteerd worden, om volledige afsluiting te vermijden.

Reputatie 7
Badge +4

@BenVm Ik begrijp je frustratie als iets niet werkt zoals het hoort. Ik heb je huidige post verwijderd owv het taalgebruik. Je mag je ongenoegen zeker uiten, maar graag op een respectvolle manier.

We hebben je op 28/11 nog een vraag gesteld hierboven in deze post en daar is geen antwoord op gekomen.

Ik vind op het nr dat gekoppeld is aan je forumprofiel geen storingen of interventies van techniekers terug. Je spreekt over de lijn van je ouders. Als het dan over een andere lijn gaat, kan je deze gegevens dan invullen in je profiel zodat we dit verder kunnen nakijken voor je ? 

 

Gevraagde privégegevens in je forumprofiel  plaatsen doe je terwijl je op het forum ingelogd bent, en zet je in één van de met “privé” aangeduide tekstvelden.

Enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op “sla wijzigingen op”
( in het vak “Ticket (Privé)” kun je bvb nog bijkomende informatie zetten als dit wilt).

Dag Hadewych,

jammer, ik ben nochtans vriendelijk geweest naar de klantenmedewerkers, alleen heb ik de top van proximus uitgescholden (en de waarheid vernoemt, aangezien ze meer geven om geld dan mentale gezondheid)

 

Dat gezegd zijnde, zoals gezegd het betreft niet mijn internet, dus uiteraard moet u het nummer dat aan mijn account is gekoppeld niet gaan controleren. Een beetje nutteloos werk van uw kant uit dus.

 

De internet verbinden van mijn ouders is het afgelopen jaar reeds 32x gecontroleerd en ook daar ziet men nooit iets ondanks problemen wel blijven bestaan

 

Jammer

Dat nutteloos werk van @HadewychT  is dan ook volledig jouw verantwoordelijkheid, niet waar? 😎

Vul je ook in je andere topic de gegevens van je ouders aan zodat eventuele opzoekingen ook daar goed verlopen?

Nope, ik had duidelijk gemaakt dat niet mijn internet betreft.

Nee sorry mutlie, de gegevens van mijn ouders ga ik hier niet online gooien, techniekers hebben al genoeg geholpen, dus tijd voor mentale gezondheid te doen primeren en proximus vaarwel te zeggen

toch bedankt

@BenVm het was niet de bedoeling dat je ze openbaar plaatste op het forum maar was de bedoeling dat je ze in je forumprofiel  plaatste waar ze niet kunnen gelezen worden door forumleden maar enkel en alleen door Proximus medewerkers, dit gewoon ter info ;-)

Super! Dank voor de info :)

 

Ter samenvatting: een duim voor alle proximusmedewerkers, een paar lelijke niet-vernoemde woorden voor de zakkenvullers aan de top

Nope, ik had duidelijk gemaakt dat niet mijn internet betreft.

Nee sorry mutlie, de gegevens van mijn ouders ga ik hier niet online gooien, techniekers hebben al genoeg geholpen, dus tijd voor mentale gezondheid te doen primeren en proximus vaarwel te zeggen

toch bedankt

En je verwacht dus ook nog dat de medewerkers helderziend zijn ? 😎
Tja ...

Tja mutlie, lees de berichten hierboven dan, daar staat het allemaal in ipv altijd commentaar te geven

Ik vraag me af hoe iemand op basis van jouw posts weet op welke locatie het probleem zich precies voordoet. Zelfs als jouw gegevens ingevuld zijn in je forumprofiel weet er hier niemand wie je ouders zijn.


Tenslotte: er is er maar één iemand die hier commentaar geeft (in 2 topics dan nog), de anderen proberen gewoon te helpen.
Maar diezelfde één iemand apprecieert dat blijkbaar niet eens.

 

Ik zeg in iedere post bedankt dus toon ik wel die appreciatie.

 

Maar laat ons hier de discussie stoppen

Inderdaad, want zo wordt niemand (vooral jij en je ouders) geholpen.

Reputatie 7
Badge +4

@BenVm In je profiel staan de gegevens van je ouders nog niet vermeld dus kunnen we je jammer genoeg niet verder helpen. Je kan ze invullen zoals hierboven reeds aangegeven zodat enkel Proximusmedewerkers ze zien. 

Gevraagde privégegevens in je forumprofiel  plaatsen doe je terwijl je op het forum ingelogd bent, en zet je in één van de met “privé” aangeduide tekstvelden.

Enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op “sla wijzigingen op”
( in het vak “Ticket (Privé)” kun je bvb nog bijkomende informatie zetten als dit wilt).

 

Reageer