Vraag

foutmelding A001 op 2 Tv box

  • 30 September 2022
  • 5 reacties
  • 1081 Bekeken

Hallo,

onze 2de TV box werkt plots niet meer (nog geen week na installatie).

we krijgen steeds de foutmelding dat de TV box niet is aangesloten met het internet, terwijl de ethernetkabel goed insteekt.

ik heb de tv box gereset, een andere ethernetkabel gestoken, maar zonder resultaat.

De nummer 0800 44 800 die erop komt na de reset, is duitstalig 🤔

Wie kan ons helpen?

 


5 reacties

Reputatie 7
Badge +5

@rebecca_rivkah Kan je je klantengegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijk ik het voor je na.

 

Mijn vraag al via de chat gesteld..enkel de reactie gehad of mn kabels goed insteken..daarop gereageerd een 1.5 uur geleden en nog geen reactie.

Hier fourcode a001. Tv kan niet starten. Deze is aangesloten door proximus dus er is niks veranderd. Een nieuwe kabel geprobeerd en alle stappen van de site geprobeerd. Niks werkt. De tv box is aangesloten op de wifi versterker van proximus. Het signaal in deze kamer is uitstekend. Wat kunnen wij nu nog doen. We hebben inmiddels al een 3 tal weken geen tv. 

Dan vrees ik er voor dat de devolo wel zou kunnen de oorzaak zijn, heb je deze devolo’s al eens herstart door ze even stroomloos te zetten . ook de devolo’s rechtstreeks in een stopcontact steken en niet via een verlengstekkerdoos.

Indien je in de mogelijkheid bent om de decoder rechtstreeks met de bbox eens te verbinden dan zou je al de devolo’s kunnen uitsluiten, of anders als je een de beide decoders kunt van plaats verwisselen. 

PS: iemand die van Prox zelf is komt hier niet langs tijdens het weekend.

Hey Martin

bedankt voor de reactie

Helpdesk is bereikbaar ook in het weekend op 0800 22 800 tot 22u 

=> dat wist ik, had al voor 22u gebeld naar de 0800 44 800 (geen idee waarom deze op TV box komt, als dit een duitstalig nummer is)

heb je ook al de bbox eens gereset 

=>ja

Is de decoder rechtstreeks verbonden met een ethernetkabel aan de bbox

=> is een 2de decoder, dus deze is niet met een ethernetkabel aan de bbox verbonden, maar via het electriciteitsnetwerk (een devolo dacht ik en  met een ethernetkabel)

 

Helpdesk is bereikbaar ook in het weekend op 0800 22 800 tot 22u

heb je ook al de bbox eens gereset 

Is de decoder rechtstreeks verbonden met een ethernetkabel aan de bbox

Louter ter bijkomende info:

er was ook iemand hier met deze foutmelding → Foutmelding A001 | Proximus Forum

Reageer