Vraag

Foutcodes


Reputatie 1

Wij krijgen zeer regelmatig foutmeldingen met onze decoder. Nu is het al iedere dag wanneer we Netflix kijken en terug afsluiten. Volgende zaken proberen we altijd te doen: decoder herstarten via afstandsbediening of via de knop achteraan het toestel, modem herstarten, een paar minuten zappen,... Eén van deze dingen werkt dan om terug Tv te kunnen kijken. Wij zijn dit beu aan het worden. Ik heb ook geen zin om vakantie te moeten nemen om een technieker te laten langskomen die volgens reeds vele gelezen berichten misschien nog niet op daagt. Is er iemand die kan helpen zodat we van dit reeds langs aanslepende probleem kunnen af geraken? Wij overwegen flink om over te stappen op Telenet waarbij ik op mijn vorig adres nooit problemen mee heb gehad 


13 reacties

gaat het over een v7 decoder en is die rechtstreeks aan de bbox verbonden, anders hem eens met een voorlopige (lange) utp kabel rechtstreeks aan de bbox verbinden, om te zien of dit iets oplost.

Proximus medewerkers kunnen morgen ook eens je lijn bekijken op eventuele fouten.

Reputatie 7
Badge +4

@KarenD Bij de testen zie ik wat kwaliteitsverlies tussen je decoder en modem. Ik heb hiervoor een aanpassing gedaan op je lijn. Kan je ook eens testen met een andere kabel tussen je modem en decoder als je het probleem dan nog hebt ? 

Reputatie 1

@HadewychT ik heb net nog eens geprobeerd maar zonder resultaat. Andere kabels heb ik hier niet en heb er ook niet echt de kennis van. De bovenste foto is genomen achter de tv kast. De andere twee zijn van de modem aan de andere kant van de woonkamer. Met de vorige decoder hadden wij nooit problemen tot het inruilen naar de nieuwste omdat we hiermee Disney+ mee konden ontvangen.

 

Reputatie 1

@HadewychT heeft u mijn bericht al kunnen bekijken aub?

Ter info: pas maandag komt er terug een prox forummedewerker (moderator) terug langs.

Reputatie 7
Badge +5

@KarenD Ik zie dat je met PLC’s werkt, ik vermoed dat dit voor het verlies zorgt. Heb je de mogelijkheid om eens testen met een rechtstreekse kabel? 

Reputatie 1

@DaisyS u bedoeld toch die witte kastjes die in het stopcontact zitten? Ik heb van mijn buurvrouw een kabel gekregen en ga dit vanavond testen. Indien dit werkt zou er dan nog een andere oplossing zijn? De kabel kunnen we niet direct weg werken zonder te breken

Inderdaad het gaat over die witte bakjes

Als het beter is via kabelverbinding kun je ook nog proberen van de plc’s in een ander stopcontact te steken maar zeker niet voeden via een verlengstekkerdoos.

Een ander alternatief zou een wifibooster kunnen zijn, die is zelfs gratis in bruikleen is als je flex pack hebt waar vaste telefoon inbegrepen zit. 

 

Reputatie 1

Ik ben nu aan het testen met de kabel en heb nog geen zwart beeld of foutmelding gekregen. 

Wij hebben geen vaste lijn, hoeveel kost een booster dan?

Ik vermoed dat het aan de leeftijd van die witte kastjes ligt

je kunt die huren aan 2,99/maand zie → Wi-Fi Booster | Proximus

Bij PLC”s hangt het veel af van de storingen die op het elektrisch net zitten of die goed werken, bvb onlangs nog iemand die hiermee problemen had door een lader van accu stofzuiger.

Reputatie 1

Beste @Martin als ik zo een booster aanschaf hebben we die PLC toestellen niet meer nodig?

@KarenD nee niet meer nodig, je zet dan de booster in de buurt van de decoder en maakt verbinding met een utp kabel met elkaar, de booster staat in verbinding met bbox over wifi. 

Het voordeel is dat je ook indien het toch niet goed moest werken met de booster, dat je die op elk moment kunt opzeggen.

ter bijkomende info: Installatie van de Wi-Fi Booster | Proximus

 

Reputatie 1

@Martin ok bedankt voor de info. Ik wacht dit weekend nog af of alles goed verloopt en dan ga ik een booster bestellen. Ben blij dat normaal gezien de problemen verholpen zijn. Bedankt!

Reageer