Beantwoord

Foutcode sys1 op 1 van 2 tv’s

  • 19 January 2019
  • 7 reacties
  • 3284 Bekeken

Gisteren op 1 van onze tv’s errorcode sys1. Eerlijkheid gebied me om te zeggen dat toestel al lange tijd niet meer was gebruikt, maar aangezien dochter aan het blokken is , dachten we haar wat rust te geven en gebruik te maken van tv die boven staat. Dus mogelijk is deze fout al lange tijd aanwezig. Rebooten help niet.
Iemand idee wat ik kan doen?
icon

Beste antwoord door ThierryW 19 January 2019, 12:03

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Hey Koen, de errorcode sys1 heeft meestal te maken met een slechte verbinding tussen de decoder en de modem. Volgens de lijntest maak je gebruik van een PLC verbinding tussen de modem en decoder. Heb je de PLC's al eens herstart? Via de link

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_restart_global_restart/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/hoe-herstart-u-uw-toestellen-voor-internet-en-tv.html kan je meer informatie terugvinden. Groetjes Thierry
Hallo Thierry ,
Bedankt voor feedback, maar plc reeds herstart zonder resultaat.

We hebben 4 plc’s : 3 met 3 lichtjes en 1 met 1 lichtje

A ) plc 1 lichtje aan tv boven , tv met sys1 error code
😎 plc 3 lichtjes aan tv beneden
C) plc 3 lichtjes aan b-box3
D) plc 3 lichtjes aan pc boven

Op aanraden van een van je collega’s via chat (Patrick) heb ik a en c van plaats gewisseld. Hierbij heb ik A , B en C in een priezenblok gezet en ze alle 3 gereset ( de ene 20 seconden en de andere 12 seconden) wanneer alle lichtjes correct brandden ( ene groen huisje, andere permanent wit) heb ik ze terug naar locatie gedaan, waarbij A nu C is geworden en omgekeerd.
Tv beneden start normaal op, tv boven maakt verbinding (geeft toch deze boodschap op scherm) maar nadien komt er de error code sys1 en de boodschap om te rebooten ( misschien heb ik niet correct gereboot?)

Mvg koen
Weet niet vanwaar de smiley komt, maar deze moet B ) zijn. ?
Reputatie 7
Badge +4
Via de lijntest kan ik nog altijd maar 1 verbonden decoder terugvinden. Kan je de decoder eens resetten, de reset procedure kan je terugvinden via de link

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-decoder-resetten.html
heb je geen mogelijkheid om die decoder eens direct met een losse (lange) utp kabel te verbinden met je bbox.
Ok, gelukt,
Bedankt voor de hulp: heb decoder kunnen resetten

En nog een prettig 2019
Reputatie 7
Badge +4
Graag gedaan, ik wens je nog een heel fijn weekend en ook een prettig 2019.

Reageer