Vraag

foutcode p135 bijna dagelijks (v7)

  • 10 October 2021
  • 6 reacties
  • 3490 Bekeken

Dag iedereen, 

Bij het bekijken van opnames krijgen wij bijna dagelijks de foutmelding p135 en dat de opname niet kan worden afgespeeld. Wij hebben de decoder v7. Ik heb een 6 tal maanden al geklaagd hierover en dit was een bug en ging opgelost geraken.

Mensen al meer nieuws hierover? De foutcode krijgen wij meer en meer en het is enkel op te lossen door de adapter uit te trekken.

Is er hier een oplossing voor? We betalen hier 106€ per maand en willen dat alles gewoon werkt zoals het hoort. 


6 reacties

FYI: wat gemeld werd → Begin oktober 21
Nieuwe piloot software MW build 3.80.0 die voor meer stabiliteit moet zorgen (minder P-fouten), wordt dan later naar iedereen met V7 uitgerold.

Mogelijks kan een proximus forummedewerker je hier maandag mee verder helpen...

Hier hetzelfde probleem. Nog niet zolang geleden overgestapt van telenet naar proximus. Heel jammer dat dit probleem nog niet opgelost is.

Reputatie 1

Ik heb een gelijkaardig probleem gehad bij mijn ouders, waar minstens dagelijks de foutcode P135 (of P130) verscheen bij het opstarten van de decoder. Een paar keer zappen naar een andere zender loste dit dan op. De decoder had op het dat moment de laatst beschikbare firmware.

Omdat dit toch telkens als zeer vervelend werd gezien ben ik gaan verder zoeken. Ongeveer 1,5 maand geleden heb ik de oplossing gevonden.

De netwerk kabel van de decoder V7 was aangesloten op een switch die op zijn beurt verbonden was met de bbox3. De switch (HPE V1910 JG350A) had IGMPv3 snooping enabled, omdat Pickx TV multicast gebruikt.

Ik heb de decoder dan rechtstreeks aan de bbox3 gekoppeld en het probleem met de dagelijkse error was verholpen.

Een switch met IGMP snooping hoeft niet altijd een probleem zijn, aangezien ik ook andere werkende setups heb met een V7 gekoppeld via een switch met IGMP snooping enabled. 

 

Graag wil ik bovenstaande meegeven aan de technische teams

 

In het algemeen kan je zeggen dat je zeker eens moet testen met je V7 decoder rechtstreeks aan de bbox3 te koppelen via kabel zonder andere toestellen ertussen om zeker te zijn dat zich dan het probleem nog voordoet.

 

Dat wordt hier inderdaad (bijna) altijd vermeld dat de decoder best rechtstreeks verbonden wordt met een utp kabel aan de bbox en indien niet mogelijk men toch best bij problemen eens probeert van tijdelijk met een voorlopige utp kabel de decoder eens te verbinden met de bbox rechtstreeks zodat men de tussen liggende apparatuur kan uitsluiten als reden van het probleem.

Het probleem met igmp snooping wordt ook trouwens regelmatig vermeld.

Natuurlijk is het ook zo, zelfs met decoder rechtstreeks verbonden met de bbox, er toch dergelijke foutmeldingen ook nog kunnen optreden, daar zijn hier op het forum al genoeg meldingen van.

Ik heb een gelijkaardig probleem gehad bij mijn ouders, waar minstens dagelijks de foutcode P135 (of P130) verscheen bij het opstarten van de decoder. Een paar keer zappen naar een andere zender loste dit dan op. De decoder had op het dat moment de laatst beschikbare firmware.

Omdat dit toch telkens als zeer vervelend werd gezien ben ik gaan verder zoeken. Ongeveer 1,5 maand geleden heb ik de oplossing gevonden.

De netwerk kabel van de decoder V7 was aangesloten op een switch die op zijn beurt verbonden was met de bbox3. De switch (HPE V1910 JG350A) had IGMPv3 snooping enabled, omdat Pickx TV multicast gebruikt.

Ik heb de decoder dan rechtstreeks aan de bbox3 gekoppeld en het probleem met de dagelijkse error was verholpen.

Een switch met IGMP snooping hoeft niet altijd een probleem zijn, aangezien ik ook andere werkende setups heb met een V7 gekoppeld via een switch met IGMP snooping enabled. 

 

Graag wil ik bovenstaande meegeven aan de technische teams

 

In het algemeen kan je zeggen dat je zeker eens moet testen met je V7 decoder rechtstreeks aan de bbox3 te koppelen via kabel zonder andere toestellen ertussen om zeker te zijn dat zich dan het probleem nog voordoet.

 

Super!! Is opgelost nu! Ik heb hiervoor zoveel nr proximus gebeld en daar konden ze mij dit niet vertellen :-/ Gewoon de booster ervan tussen en probleem opgeslost!! 

Dat is goed nieuws en bewijst maar nogmaals eens dat het altijd beter is van de V7 rechtstreeks te verbinden met de BBOX over UTP, zelfs al is dit niet altijd voor iedereen zo, je hebt er in ieder geval zeker niks bij te verliezen.

Reageer