Vraag

fout p130 alweer

  • 8 January 2022
  • 59 reacties
  • 20410 Bekeken

Foutcode P130, voor de zoveelste keer. Kan me niet herinneren hoe vaak wij in 2021 Proximus gecontacteerd hebben voor problemen. Medewerkers Proximus hebben nooit een oplossing, behalve opnieuw opstarten, enzovoort,  en dat lost de problemen niet op; de problemen worden nooit verholpen. Begin 2021 nieuwe decoder (v7) en nieuw modem gehad. Sindsdien meer fouten dan ooit. Het is om wanhopig van te worden. Proximus doet niets, behalve hun abonnement steeds duurder maken, zonder ook maar enige service te verlenen. 


59 reacties

Reputatie 1

@Michael V  @HadewychT Kan die update bij mij ook uitgevoerd worden?

Heb ook het P130 probleem!

V7 pas een week in gebruik en al onmiddellijk problemen.

Nog maar eens fout P130. Meestal lukt het wel na een tijdje om de problemen zelf op te lossen (men wordt uiteindelijk expert in het oplossen van Proximus problemen…...), maar deze keer lukt het pas na heel lang alle gekende handelingen uitvoeren om Proximus tv aan de praat te krijgen. Heel frustrerend; mijn abo wordt steeds duurder en de service van Proximus steeds slechter. Hoe is dit mogelijk?????

Ter info: Alles heeft te maken met de v7 decoder want de v5/V5C decoder verkoopt veel minder tot geen problemen, waarom Prox dit nog altijd niet definitief opgelost krijgt voor de V7 is voor mij ook onbekend.

Het is wel zo dat je ook normaal gezien minder problemen zou mogen hebben als je decoder rechtstreeks met een utp netwerkkabel verbonden is aan je bbox/modem/router.

 

Reputatie 1

Potverdikke. Begin dit echt moe te worden. Krijg de indruk dat het steeds erger wordt. Al vanalles geprobeerd. Ik verwacht dat men nu eindelijk eens actie onderneemt, of anders zeg ik het hele boeltje op. Die V7 is echt kut!!!

Als er dan een update is die deze problemen oplost, waarom komt die dan niet automatisch?

dagelijks al die kastjes resetten is …..

Reputatie 7
Badge +4

@Wim Hoorelbeke Ik heb u al geantwoord op uw andere post. 

@Joanne68 P130 wijst op een time out in de streaming van het beeld. Dit wil zeggen dat de verbinding tussen je decoder en modem niet optimaal is. Heb je de mogelijkheid om eens te testen met een andere kabel ? 

@Mwa Deze foutmelding heeft niets met de decoder zelf te maken, maar wel met de kwaliteit van de verbinding die niet optimaal is om het signaal tot aan de decoder te krijgen. 

@Wim Hoorelbeke Ik heb u al geantwoord op uw andere post. 

@Joanne68 P130 wijst op een time out in de streaming van het beeld. Dit wil zeggen dat de verbinding tussen je decoder en modem niet optimaal is. Heb je de mogelijkheid om eens te testen met een andere kabel ? 

@Mwa Deze foutmelding heeft niets met de decoder zelf te maken, maar wel met de kwaliteit van de verbinding die niet optimaal is om het signaal tot aan de decoder te krijgen. 

Is gewoon met internetkabel rechtstreeks verbonden, zelfs al nieuwe connectors op beide uiteinden laten plaatsen. Het eerste bakje waar de kabel binnenkomt en de aansluiting in de witte kast op straat zijn ze ook al komen nakijken/aanpassen 

Wij nieuw sinds 2 weken omdat we niet meer tevreden waren van Telenet. Maar als we dat vooraf hadden geweten stapten we nooit over naar proximus. Telenet was dan nog beter.  Niets anders dan miserie.  Alles moeten herstarten meerdere keren om tot de conclussie te komen. Na aantal minuten terug fout te krijgen.  Gisteren van 16 u proberen tv te zien. Was 19 u vooraleer het lukte. Durfden dan niet meer te zappen.

@Johan D 
TIP:  Omdat de PX forummedewerkers direct aan de slag zouden kunnen, als ze maandag hier de draad terug opnemen, om dit verder te onderzoeken en meer informatie te kunnen geven: Noteer in je ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is), (in het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. je vraag vermelden), privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op" en meldt ook hier van zodra dit gebeurd is.

Reageer