Vraag

Fiber wel of niet beschikbaar, wat mag ik vertrouwen online???


Reputatie 4
Badge +1

ik heb eens ter info op m’n adres gecheckt hoeveel tv’s ik kan aansluiten of beter gezegd hoeveel decoders, 

daar kreeg ik als antwoord 4 decoders, dus wel super info, 

daaronder stond de tekst dat ik kan genieten van de fiber techniek op m’n adres voor de tv.

nu lees ik hier onder dat ik dus op de fiber kabel kan aangesloten worden, ik super blij dat dit kan eindelijk, 

ik test ook eens op de pagina voor te testen of je fiber kan aansluiten op je adres, geef alle info in zoals op de pagina voor tv en krijg daar dat ik NIET kan aangesloten worden op de fiber aansluiting van proximus.

nu is de vraag, wat mag ik nu geloven, het ene zegt dat ik kan genieten van de fiber opties en de andere zegt dat ik niet kan aangesloten worden.

kan iemand me uitleggen hoe het nu zit want voor mij komt dit nu dubbel zinnig uit dat je voor tv wel op fiber techniek zou aangesloten kunnen worden en dan lezen dat het niet mogelijk is op m’n adres.

of is de tv optie uitleg op de site een foute tekst????

 

zou dit graag eens weten want als ik zou overwegen om proximus te nemen voor tv en internet dan wil ik dit toch verklaard zien en weten wat er mogelijk is.

je zet niet zomaar van de ene dag op de andere de stap om te veranderen, belgen zijn beetje houvast en uitkijkend wat de ander kan bieden hé ;) 

alvast bedankt wie mij een antwoord kan geven, ben graag geïnformeerd over de mogelijkheden omdat ik opteer voor Fiber te nemen mits het mogelijk is.


12 reacties

FYI: Als een proximus forummedewerker hier langs komt, kan er bij de bevoegde dienst meet uitleg gevraagd worden , maar dat zal dan wel voor morgen zijn want de achterliggende diensten kunnen nu niet meer geraadpleegd worden.

Reputatie 4
Badge +1

FYI: Als een proximus forummedewerker hier langs komt, kan er bij de bevoegde dienst meet uitleg gevraagd worden , maar dat zal dan wel voor morgen zijn want de achterliggende diensten kunnen nu niet meer geraadpleegd worden.

 

bedankt voor je antwoord ;) ben benieuwd.

Reputatie 4
Badge +2

als er een zwarte fiber aftakdoos van proximus buiten  aan je muur hangt is er geen probleem voor fiber . anders zal het met koperdraad zijn.

Reputatie 4
Badge +2

 

Reputatie 4
Badge +1

@danny195 is een appartementsgebouw, is dat dan dezelfde aftakdoos ????

Reputatie 4
Badge +2

Voor flatgebouw moet proximus dat eerst aanvragen aan de eigenaar van het gebouw. Ik woon in een gebouw met 5flats. En dat was via zo een aftak doos naar een verdeelkast in het flatgebouw en van daar naar de flats. Maar zou best eens aan proximus vragen voor de juiste info misschien zijn er nog andere manieren. Danny 

@Master-magic

nog wat bijkomende info ivm fiber

→ Beschikbaarheid van TV bij u thuis | Proximus

Is fiber bij mij thuis beschikbaar? | Proximus

Fiber komt naar jouw stad, straat, woning in België | Proximus

Fiber in uw buurt - Gevelinstallatie | Proximus

Veelgestelde vragen over fiber | Proximus

Jouw huis een fiber huis)

Reputatie 4
Badge +1

@Martin  bedankt voor de info, groot deel al bekeken, de fiber kabel is enkele maanden (3 maanden geleden) gelegd en is aangesloten, als ik kijk op het plan van m’n stad en naar mijn buurt zie ik dat die in het blauw staat, dus is in voorbereiding voor fiber.

raar dat als ik de test doe op adres dan krijg dat er geen fiber is, zou er dan niet beter een tekst komen van bv, fiber is in voorbereiding maar nog niet aansluitbaar of zoiets in die trant????

zou voor de klant interessanter en leuker zijn deze info te zien, zo gaan ze misschien sneller dan proximus nemen als provider als ze later op fiber kunnen aansluiten. (denk nu promotioneel voor proximus).

maar we staan al wat verder met info, alvast bedankt aan allen dat mee denkt en hulp bied, wordt geapprecieerd.

Daar ben ik het volledig met je eens dat dit beter zou vermeld worden als je de fiber test zelf uitvoert, of zelfs als je de http://proximus.be/internetsnelheid uitvoert 

Proximus forummedewerkers zouden dit idee best ook eens doorgeven aan de bevoegden van de betrokken dienst.

Reputatie 4
Badge +1

@Martin idd, zou voor de klant meer info geven of sneller dat iemand dan klant wordt als deze info erbij staat.

moest ik de andere links niet bekeken hebben dan had ik het ook niet geweten,

de ene test zegt ja en de andere nee en dan nog een andere link zegt dat het in voorbereiding is.

is beetje dubbel om te zien voor een klant hé, wat is nu de juiste info.

ik hoop grotendeels op dat ik fiber kan krijgen met de toekomst omdat het voorbereid is al maar zekerheid is er niet door de online testen.

ps: even update door de snelheidstest te doen, kreeg het volgende:

 

Geadverteerde snelheid

tot 350 Mbps download - tot 30 Mbps upload

 

dat is dus veelbelovend want er staat bij dat er fiber aansluiting is hier.

dus in feite toch fiber optie mogelijk, en dus wordt het duidelijk wat er mogelijk is.

Reputatie 7
Badge +3

@Master-magic  Indien de adresgegevens dat ik vind op jouw klantennummer nog kloppen, zal het ten vroegste op 01/07/2021 voor jou mogelijk zijn om een aansluiting op ons glasvezelnetwerk aan te vragen. Groetjes, Antonella

Reputatie 4
Badge +1

bedankt voor de reactie, ga dus nog even wachten tot juli.

Reageer