Vraag

Error40

  • 19 March 2018
  • 6 reacties
  • 509 Bekeken

Decoder geeft melding error 40, ook na 3 x reset decoder en b-box blijft dit probleem. Bovendien is het wifi netwerk erg instabiel geworden na de reset van de b-box. Wat kunnen we nog doen om dit probleem te verhelpen?

6 reacties

Ter info: zie naar een gelijkaardige topic van gisteren > https://nl.forum.proximus.be/proximus-tv-7/error-40-43869

zie ook >
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_trouble_global_w2d/particulieren/welkom-bij-support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/tv-problemen/geen-internet-of-tv-onze-tips.html
wat je wifi probleem betreft hier nog wat links met info:
Wat wifi betreft:
Heb je al geprobeerd om op je bbox3 een ander wifi kanaal in te stellen,
want de naburige wifi signalen kunnen juist zorgen dat je eigen wifi signaal verstoord wordt .
Als je toestellen het ondersteunen probeer om de wifi-5.0 te gebruiken ipv wifi-2.0.

Als je een bbox3 hebt kun je ook deze Proximus Home Optimizer app eens proberen om het beste wifi kanaal in te stellen:
>
Proximus Home Optimizer (Android)

> wifi kanaal wijzigen:
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_channel_wifi/particulieren/support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/sneller-surfen-door-het-wifi-kanaal-te-wijzigen.html

> Tips om wifi te verbeteren:
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_trouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/9-tips-om-uw-wifi-te-verbeteren.html

> Installatie Modem en configuratie van wifi:
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_global_wifi/particulieren/support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/installatie-van-de-modem-en-configuratie-van-de-wifi.html

test en optimaliseer je internetsnelheid:
https://www.proximus.be/nl/id_cr_speedtest/particulieren/producten/r-orphans/test-en-optimaliseer-je-internetsnelheid.html
Reputatie 7
Badge +3
Herijgers zijn er momenteel nog problemen? Heeft u dit probleem op beide decoders? Graag een berichtje via onderstaande link. Groeten Els

https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
Els, het probleem stelt zich enkel op de decoder beneden. Deze geeft na een reset daarnet nog steeds error40.
Martin, we hebben een b-box 2 en het lijkt erop dat de wifi terug normaal werkt. Enkel de decoder beneden blijft de foutmelding error40 geven (ook na reset en refacting).
Reputatie 7
Badge +4
Dag Patrick, in dat geval zal de decoder moeten omgeruild worden. Dit kan via een ups punt. Kan ik via https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679 je gsm nummer krijgen alsook de code van een ups punt in je buurt https://www.proximus.be/eservices/en/jsp/dynamic/KPL ? MVG, Wim

Reageer