Vraag

Enorm slecht beeld op 2de toestel proximus tv

  • 28 May 2018
  • 8 reacties
  • 873 Bekeken

Op ons 2de toestel hebben wij constant storing of slecht beeld maar het geluid is ok
Hebben hiervoor vorige week al gemaild naar proximus maar krijgen geen antwoord.
Mss slechte verbinding?

8 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Dag Niels, ondervind je dan blokjes of krijg je een melding dat er een probleem is? Werk je voor je 2e decoder draadloos? Grtjs, Charlotte.
Blokjes, ik denk draadloos met een adapter. Nochtans ligt er een netwerkkabel maar de installateur zei dat dit de beste oplossing was...
De beste oplossing is altijd een netwerkkabel en blokjes kunnen inderdaad komen van draadloze oplossingen zoals powerlines en ook wifi-bridges.
Als het powerlines zijn dan moeten die rechtstreeks in het stopcontact steken en niet in een stekkerverdeeldoos,, ook zou je kunnen proberen van ze eens in een ander stopcontact te steken als dit kan. Je kunt ook eventueel proberen om deze draadloze toestellen even te herinitialiseren door ze even uit het stopcontact te nemen.
Maar nogmaals kies de netwerkkabel oplossing indien dit kan.
Reputatie 7
Badge +4
Nielsl zoals Martin ook aangeeft is netwerkkabel altijd de meest stabiele oplossing, indien je met PLC adapters werkt kan je eens de toestellen opnieuw gaan installeren , zie : https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_plc_reset/particulieren/welkom-bij-support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-plc-adapter-resetten.html
Heb alles gereset maar nog altijd hetzelfde!
Maar waarom met die adapters werken als ik met een netwerkkabel lig naar mijn 2de toestel?
kun je dan niet zelf die netwerkkabel steken tussen je bbox en je tweede decoder.
Zal netflix dan nog werken?
Heb die appart op mijn smarttv
Nu begrijp ik het probleem je TV maakt verbinding met internet over een utp kabel waar ook je tweede decoder op aangesloten is (op een PLC veronderstel ik) en waarschijnlijk kon je met je TV geen draadloze Wifi verbinding maken omdat die te ver staat van de bbox en je geen voldoende wifi ontvangst hebt.
Als je uw decoder verbindt met een utp kabel moet je dan nog natuurlijk de mogelijkheid hebben om je tv aan het internet te hangen en als je dit niet kunt via wifi zou je eventueel toch nog met een utp kabel kunnen werken waar je aan de kant van je decoder een switch ophangt waar je dan uw decoder en tv zou kunnen op verbinden met een utp kabels

Reageer