Vraag

Enkel uitgesteld kijken lukt want anders geeft hij problemen


Sinds vorige week en enkele dagen na installatie van nieuwe Devolo apparatuur (magic 2) haperde onze televisie. Beeld bleef stilstaan, zap naar andere zender en na enkele seconde blijft beeld dan ook stilstaan. Zondag 3x aan de lijn gehangen met Proximus maar geen oplossing na ook 1 nieuwe decoder en alles resetten etc. Op een bepaald moment lukte het ook niet om de software te installeren voor de 2 decoders die we hebben. Alles incl Devolo gereset en geïnstalleerd en toen werkte het dus weer voor een paar dagen maar sinds gisteren opnieuw problemen. Internet en wifi werkt perfect en beter dan voorheen met de oudere kastjes type devolo (was toen nog iets van Belgacom). Uitgesteld kijken kunnen we ook, Netflix ook maar live kijken en vlot zappen van zender niet dus. BBox 3 staat in garage dus direct aansluiten op modem is geen optie, zeker niet omdat we ook 2 decoders hebben (gelijkvloers en 2de verdieping). Ik ben niet van plan om elke 3 dagen een volledige reset te doen. Er moeten toch andere oplossingen zijn die én goed internet/wifi geeft in huis én digitale televisie???


20 reacties

Heb je soms de mogelijkheid om een utp kabel in een reeds bestaande buis bvb waar de telefoondraad in loopt, zo heb ik het kunnen oplossen. 

ik dacht eerst dat het mss iets zou kunnen te maken gehad hebben met IGMP snooping, maar  die is van de partij bij de Magic2, waardoor ze ook geschikt zijn om interactieve tv te kijken.

Heb je soms de mogelijkheid om een utp kabel in een reeds bestaande buis bvb waar de telefoondraad in loopt, zo heb ik het kunnen oplossen. 

ik dacht eerst dat het mss iets zou kunnen te maken gehad hebben met IGMP snooping, maar  die is van de partij bij de Magic2, waardoor ze ook geschikt zijn om interactieve tv te kijken.

Helaas is dat onmogelijk bij mijn huis ☹️, ondertussen hoop ik dat Devolo met iets uit de bus komt🤞

Bedankt, ik tracht het vandaag te organiseren om te testen.

Reputatie 6
Badge +2

En als dat geen beterschap geeft zou ik toch eens kijken naar de software vaan die devolo  zogezegd magic, maar hun software lijkt mij echt verouderd. Bvb voor Linux zitten ze nog aan versie 18 en ik heb al 20, idem voor Windows. En Proximus kan ook moeilijk alles ondersteunen. Ik heb ook zo van die dingen maar die kennen ze bij Proximus ook niet. Gevolg : ik trek mijn plan. 

Als je met plc’s werkt hangt het veel van je elektriciteitsnet af stoorsignalen kunnen opzitten. Daarom heeft de ene niet anders dan miserie en anderen totaal niet zelfs ook niet met oudere modellen waar de performanties nochtans minder goed zijn. Enfin je kunt maar proberen.

Reputatie 7
Badge +4

Ik zie dat dat algemene probleem ondertussen opgelost is. Heb je het probleem met de tv op je beide decoders ? 

Tijdje geleden en niet meer naar forum gezien. Het probleem is er nog steeds met de Devolo’s. Internet en wifi is stabieler dan met de oude en functioneert zoals het hoort. Digitale televisie blijft een probleem. Hoe lossen we dit altijd op (maar eigenlijk zeer vervelend): modem uit/aan, als alle lampjes terug branden de devolo’s even uit en na 10s terug in en alles werkt terug normaal voor ergens tussen de 24u à 48u. Vervolgens werkt enkel nog uitgesteld kijken en netflix. Na 3 dagen vermoed ik wordt ook dat lastig omdat je niet meer naar tv-gids of andere zaken geraakt. Dan dus terug de procedure modem/devolo’s/ … Wifi en internet blijft heel de tijd werken. Zelfs met 4 man intensief online. Probleem is bij beide TV’s en dus ook bij beide decoders en het gaat dus enkel om digitale televisie.

hier zijn er nog die problemen ondervinden met die devolo’s en hun decoder

https://nl.forum.proximus.be/proximus-pickx-7/proximus-tv-en-devolo-magic-2-48303

en  bv ook hier

https://nl.forum.proximus.be/proximus-pickx-7/devolo-magic-2-verbinden-met-b-box-3-beeld-blijft-stil-staan-50581#post654809

Ik wet nu niet of je de eerste devolo die verbonden is met de bbox over een utp kabel of je die kunt instellen al access point ipv router om het dan zo eens te proberen

Dank voor je reactie. Ik ben idd eens gaan lezen en het lijkt eenzelfde probleem. Terug naar de oude adapters ga ik niet gaan gezien mijn internet en wifi in het ganse huis nu echt wel beter is dan voorheen. Voorheen hadden we eigenlijk nooit problemen met TV (op zich eenzelfde systeem maar dan nog adapters van Belgacom) maar wel problemen met de wifi. Proximus verkooptdit systeem niet meer, blijf het alleen jammer vinden dat ze geen oplossing aanbieden en dat we het via een forum moeten oplossen. Het lijkt momenteel bij ons dat we moeten kiezen voor goede wifi maar met om de zoveel dagen een herstart, of goede kwaliteit TV en slechtere wifi. De jeugd kiest hier voor de wifi en een mama die dan om de zoveel dagen alles even aan en uit zet. 

Inderdaad ze hebben bij proximus enkel nog de wifi booster 
Vroeger was dit

  • Ruckus (wifibridge) 
  • Wifi Bridge 
  • PLC adapters

Of Proximus plannen heeft om iets in de zin van devolo mesh uit te brengen, dat weet ik niet!

Dit is een heel oud topic maar ik ondervind het zelfde probleem momenteel en Devolo kan me niet direct een oplossing bieden, zou er ondertussen een gouden tip zijn om dit op te lossen?

Ondertussen al overgeschakeld naar V6 en ook naar 1 enkele Devolo én op Powerline super gezet maar geen oplossing, 2 a 3 seconden TV kijken lukt, anders niet.

@VEKoud wat je eventueel kan proberen is:
Hoe herstart je toestellen voor internet en tv? | Proximus

Als je de mogelijkheid hebt om eens de v6 rechtstreeks te verbinden met een voorlopige (lange) utp kabel aan de bbox, dan kan je al uitvissen of je devolo’s de oorzaak zijn.

soms kan het helpen de devolo’s in ander stopcontact te steken.

@VEKoud wat je eventueel kan proberen is:
Hoe herstart je toestellen voor internet en tv? | Proximus

Als je de mogelijkheid hebt om eens de v6 rechtstreeks te verbinden met een voorlopige (lange) utp kabel aan de bbox, dan kan je al uitvissen of je devolo’s de oorzaak zijn.

soms kan het helpen de devolo’s in ander stopcontact te steken.

Met de UTP werkt het perfect dus Devolo is het probleem duidelijk, ik heb het doorgegeven aan hen.

Ik hoop dat zij me een oplossing kunnen geven. Bedankt alvast nogmaals voor de tip.

En als dat geen beterschap geeft zou ik toch eens kijken naar de software vaan die devolo  zogezegd magic, maar hun software lijkt mij echt verouderd. Bvb voor Linux zitten ze nog aan versie 18 en ik heb al 20, idem voor Windows. En Proximus kan ook moeilijk alles ondersteunen. Ik heb ook zo van die dingen maar die kennen ze bij Proximus ook niet. Gevolg : ik trek mijn plan. 

Jammergenoeg heb ik niet zoveel skills op dat vlak maar ik bekijk het.

 

Ter info: wat mij wel opvalt is dat je niet de enige bent met problemen bij klanten die devolo magic’s geïnstalleerd hebben.

Best ook eens kijken op de devolo site als er software/firmware update is voor deze devolo magic’s

https://www.devolo.be/support/downloads/download/magic-2-lan

Reputatie 7
Badge +5

@VEKoud Als we je ergens mee kunnen helpen hoor ik het graag.

Reputatie 7
Badge +4

@Ann_060 Ik zie nu dat je modem geen DSL signaal ontvangt, maar dit is momenteel te wijten aan een algemeen probleem bij jouw in de buurt.

Beste,

Ook ik heb dezelfde problemen.  Devolo Magic 2 en een V6 decoder = om de 2sec een bevroren beeld bij live kijken en wisselen van zender. Als ik het forum hier bekijk is dit probleem al jaren gekend. 

Maar als ik dit forum doorzoek naar een oplossing, komt er enkel downgraden of terug bekabeld naar voor... Dat kan toch niet de bedoeling zijn. Ik weet, België is soms een absurd land, maar er moet IT-gewijs toch een oplossing zijn? 

 

 

Nu hebben we inderdaad niets al een hele dag wat zeer vervelend is als je met 4 moet thuiswerken en 4g ook niet voldoende is voor Teams en Skype. Met mijn andere issues brandde DSL altijd mooi stabiel. 

Beste,

Ook ik heb dezelfde problemen.  Devolo Magic 2 en een V6 decoder = om de 2sec een bevroren beeld bij live kijken en wisselen van zender. Als ik het forum hier bekijk is dit probleem al jaren gekend. 

Maar als ik dit forum doorzoek naar een oplossing, komt er enkel downgraden of terug bekabeld naar voor... Dat kan toch niet de bedoeling zijn. Ik weet, België is soms een absurd land, maar er moet IT-gewijs toch een oplossing zijn? 

 

 

Ik hoop het ook, momenteel met een UTP kabel door mijn huis op de vloer om naar TV te kijken is ook niet meer van deze tijd. Momenteel geen reactie van Devolo.

Reageer